Autor |
Wiadomość |
TheDaro3333
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 04 Sty 2011 Posty: 74 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 2011-01-31, 14:05 [D2 99 2.5TDI
] Jaki olej do silnika polecacie? Opinie
|
|
|
Witam ponownie...po zakupie auta z przebiegiem 246tyś. pojechałem do mechaniora na wymianę oleju w silniku, sprawdził w necie i producent zaleca 5W-40 Castrol ale otworzył maskę popatrzył że silnik się poci przy pokrywach zaworów o powiedział mi żeby zalać 10W-40 Castrol, zgodziłem się...natomiast od paru ludzi się dowiedziałem, że do tych silników lać koniecznie 5W-40 bo to wydłuża żywotność wałków rozrządu i innych podzespołów a na wycieki nie patrzeć tylko je zlikwidować...i tu pytanie czy przy następnej wymianie wrócić do 5W-40 czy pozostać przy 10W-40 :?:
Proszę o Wasze opinie jako użytkowników tych silników
(chodzi mi przeważnie o silnik ON 2.5TDI 110KW) ale jak ktoś ma PB i jest obeznany w temacie to też poproszę o radę... |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2011-01-31, 19:08
|
|
|
bądź 5W50 |
|
|
|
|
TheDaro3333
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 04 Sty 2011 Posty: 74 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 2011-01-31, 19:32
|
|
|
A który jest lepszy 5W-50 czy 5W-40? |
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2011-01-31, 20:00
|
|
|
Po cyferkach to 5W50 ma większy zakres temperaturowy.Osobiście takiego używam tyle że Mobila1 i do benzyny,mogę z czystym sumieniem polecić. |
|
|
|
|
PEPOL D2
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 5.0
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Mercedes Benz 500 Sec
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Gru 2009 Posty: 276 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 2011-01-31, 20:55
|
|
|
Ja stosuje shell.Shell
Exxon Mobil współpracuje z teamem F1 Maclaren- Mercedes, natomiast żółtą muszlę, czyli logo Shell, można zobaczyć
na bolidach Ferrari. Najnowszym osiągnięciem jest olej Shell Helix Ultra Extra 5W-30. Dzięki niższej zawartości siarki, doskonale nadaje się do silników wyposażonych w katalizatory, a także do silników wysokoprężnych z filtrem cząstek stałych. Jego podstawową zaletą są wydłużone okresy między przeglądami, nawet do 50 tys. km.
Tym opisem sie kieruje i nawet w mojej kochanej Bmw e32 jest olej tej marki. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2011-01-31, 21:48
|
|
|
Najważniejsze by olej spełniał wymagane normy narzucone przez silnik. |
|
|
|
|
PEPOL D2
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 5.0
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Mercedes Benz 500 Sec
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Gru 2009 Posty: 276 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 2011-01-31, 22:00
|
|
|
Lechu napisał/a: | Najważniejsze by olej spełniał wymagane normy narzucone przez silnik. |
Amen :mrgreen: ;-) |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2011-02-01, 01:13
|
|
|
TheDaro3333 napisał/a: | A który jest lepszy 5W-50 czy 5W-40? |
OW40
oleje zaczynające się od 5 nie zawsze są 100% syntetykami ! Olej zaczynający się od 0 musi być na 100% syntetykiem, a skoro cena zakupu oleju 5W40 jest niemal identyczna jak 0W40 to wybór jest oczywisty. (tak producent zalecał 5W40 jako minimum a weź pod uwagę ile lat temu to było...)
Wiesz już, że te silniki mogą żyć tylko dzięki idealnemu smarowaniu, ci którym siadły wałki to właśnie ze względu na zbyt długie okresy pomiędzy wymianami (kiedy to olej traci właściwości) lub z chytrości = lali oleje mineralne typu 10W40 czy nawet 15W40
Chytry w tym silniku nie oszczędzi ;-) |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
salaj11
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: -<< A8 D2 >>-
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Cze 2009 Posty: 147 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2011-02-01, 18:10
|
|
|
colln, z jakiej chytrosci co ty pleciesz
Najbardziej chytra to była firma Audi robiąc silnik 2,5 na 200 tyś.km bo wałki przeciętnie tyle wytrzymują i pompa czyli kluczowe części w silniku, barany były chciwe i zastąpili 2,5 tdi z modelu a6 c4 który był nie do zajebania tam tym dieslem robili 500.000 km i nic nie było żadne turbiny wałki pompy itp
lali 10w40 z niewiedzy i dlatego że silniki chodziły jak traktory i olej lał się z nich jak z wiadra garstka pewnie z chytrości
Gratuluje temu co wieży w wynalazki na 50 tkm - był też kiedyś nowością LongLife ale okazał się mniej Long niż wcześniej mówili taka mała drobnostka
Sam mam teraz mobila 10W40 spełniającego normy zastanawiam się nad wymianą na pełen syntetyk ale po rozmowach z kilkoma specami chyba sobie odpuszczę |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2011-02-01, 23:19
|
|
|
salaj11 napisał/a: | Najbardziej chytra to była firma Audi robiąc silnik 2,5 na 200 tyś.km bo wałki przeciętnie tyle wytrzymują i pompa czyli kluczowe części w silniku, barany były chciwe i zastąpili 2,5 tdi z modelu a6 c4 który był nie do zajebania tam tym dieslem robili 500.000 km i nic nie było żadne turbiny wałki pompy itp |
nic dodać to mnie dostatecznie rozwaliło |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
kreluss
Użytkownik
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mateusz
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 33 Dołączył: 31 Sie 2010 Posty: 15 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2011-02-03, 15:52
|
|
|
Ja po zakupie pojechałem do mechanika na wymianę oleju itp. auto jest z 98, 2.5 110kw i zalał olejem castrol 10w40. Dodam, że koleś zajmuje się tylko vw i audi. Przebieg teraz przeleciał na 230 tys. czy na kolejnej zmianie zmienić na 5w40?? |
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2011-02-05, 02:00
|
|
|
10W40 jest tańszy a to przecież on kupował i jego narzut na tym oleju, teraz klient zadowolony bo za wymianę nie zapłacił jakoś strasznie, a czy to problem mechanika jeśli za parę miesięcy przyjedziesz na grubszą robotę - on po tam jest ;-) a jak masz wątpliwości to przeczytaj jeszcze raz co salaj11 napisał :mrgreen: |
|
|
|
|
salaj11
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: -<< A8 D2 >>-
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Cze 2009 Posty: 147 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2011-02-05, 15:17
|
|
|
polecam zobaczyć tutaj http://ew5.earlweb.com/re...=&vehicle=57921
bardzo fajna stronka ze wszystkimi płynami ustrojowymi
sam mam 10W40 Mobila ale nie zmieniam bo ogólnie mechanicy nie polecają zmian z gęstszego na rzadszy
ale znowu dużo osób tak robiło i chyba nic się nie stało tak przynajmniej piszą na A6
sprawdz sobie tam http://www.a6klub.pl/index.htm
pozdro
colln, daj już spokój tej cenie :lol:
powiem wam jeszcze coś interesującego
był robiony remont silnika głowice zdjęte dwie sztuki jedna jeździła na LongLife a druga 10W40. Po kilku dniach leżenia na hali mechanik zwrócił uwagę że głowica po Longlife była suchutka natomiast na drugiej olej nie spłynął bądz nie wyparował więc wniosek jest jeden że na gęstrzym oleju układ jest praktycznie cały czas nasmarowany,
[ Dodano: 2011-02-05, 15:21 ]
a ogólnie nie ma chyba różnicy jak ma paść to i tak padnie chyba że nie będziemy jeździć
jutro biorę się za wymianę łożyska tył i oleju w skrzyni życzę sobie powodzenia
a tak wogule to mi ogrzewanie poszło w domu mam 15 stopni |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2011-02-05, 22:45
|
|
|
salaj11 napisał/a: | Po kilku dniach leżenia na hali mechanik zwrócił uwagę że głowica po Longlife była suchutka natomiast na drugiej olej nie spłynął bądz nie wyparował więc wniosek jest jeden że na gęstrzym oleju układ jest praktycznie cały czas nasmarowany, |
głowica chyba nie ma być mokra od oleju, to porównanie mechanik mógł błędnie ocenić, bardziej odpowiadają za to uszczelniacze zaworowe które mogły być w różnej kondycji w różnych silnikach,
ja tam wiem, ze tani olej to niesmaczne frytki :mrgreen: |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|