|
Autor |
Wiadomość |
shoei
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2 AFB
Dołączył: 22 Mar 2018 Posty: 15 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: 2018-05-30, 07:07 [D2 99 2.5TDI
] Wkład pompy paliwa w koszu zbiornika paliw
|
|
|
W a8 pompa paliwa w zbiorniku podaje odwrotnie jak w zwykłym klekocie. Jaki jest numer wkładu żeby zasysała krućcem? Zwykła mam i wbudowany zawór zwrotny nie daje rady przepompować paliwa w druga stronę. Pacjent to poliftowy 2.5 ale kosze podobno w 3.3 są takie same wiec może i pompy tez. |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-05-30, 07:59 Re: Numer pompy paliwa w koszu diesel.
|
|
|
shoei napisał/a: | W a8 pompa paliwa w zbiorniku podaje odwrotnie jak w zwykłym klekocie. Jaki jest numer wkładu żeby zasysala krućcem? Zwykla mam i wbudowany zawór zwrotny nie daje w druga strone. |
Jak odwrotnie? Pompa w dieslu ma zasysać paliwo z kosza przez dolny duży wlot i pompować je małym króćcem w system cienkich rurek z pompami strumieniowymi na dnie baku, a stamtąd, dzięki efektowi Venturiego, grubymi rurkami paliwo wraca do kosza i go napełnia.
Jak pompa w baku pada i nie jest w stanie wytworzyć wystarczającego przepływu, system rurek jest nieszczelny lub kosz jest nieszczelny i paliwo z niego schodzi, lub w ogóle nie ma w koszu paliwa (np. po wymianie pompy), to ten system nie będzie działał.
I napięcie na pompie paliwa też ma znaczenie. Ponoć jakiś ruski to testował i (przynajmniej w benzynie) nowa pompa nie jest w stanie napełnić kosza przy napięciu niższym niż 11.5V (albo 10.5, nie pamiętam już). |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
shoei
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2 AFB
Dołączył: 22 Mar 2018 Posty: 15 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: 2018-05-30, 08:28
|
|
|
No to ladnie, nie wiedzialem dokladnie zasady dzialania tego wewnetrznego ukladu zle podlaczylem i mi biedak stanal w Leonowie. Zalalem paliwo i pojechal dalej. Puki bylo duzo paliwa przelewal sie i sam uzupelnial. Pytanie jeszcze czy w tej aluminiowej rurce za pompka paliwa jest mala dziurka czy to pozostalosc po poprzednim wlascicielu? Ogolmnie kosz polamany i trzeba zrobic bypass zeby to moglo dzialac. |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-05-30, 11:36
|
|
|
shoei napisał/a: | Pytanie jeszcze czy w tej aluminiowej rurce za pompka paliwa jest mala dziurka czy to pozostalosc po poprzednim wlascicielu? |
Dziurka jest fabrycznie. Jej zadaniem jest przerwanie strumienia paliwa po zgaszeniu auta. Inaczej paliwo mogłoby zostać wypompowane z kosza, gdy w baku byłby niski poziom (system naczyń połączonych - ta sama zasada, co przy opróżnianiu baku do kanistra przy pomocy gumowego węża). |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang
Prywatność. |