Autor |
Wiadomość |
salaj11
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: -<< A8 D2 >>-
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Cze 2009 Posty: 147 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2011-10-21, 08:01 [D2 99 2.5TDI
] Wybija płyn chłodniczy, brak ogrzewania
|
|
|
witam, po powrocie z miasta otworzyłem maskę żeby coś sprawdzić w silniku ale tak kontrolnie odkręciłem korek zbiorniczka płynu i jak walneło ciśnienie to aż płyn wywalało, zakręciłem pojechałem coś załatwić, jadę a tu brak ogrzewania a temperatura silnika 90stopni.
Myślałem że to może termostat się zepsuł bo rura przy nim była zimna a cały układ gorący.
Wymieniłem termostat zalałem płynem odpowietrzyłem ale ciepłe powietrze nie leciało z kratek. Zostawiłem to do następnego dnia. Rano znowu odpowietrzyłem zgodnie z opisami na forum i było git ciepło leciało - sprawdziłem stary termostat był sprawny otwierał prawidłowo -
Pojechałem do pracy 7km i było w porządku ale jak już wracałem znowu brak ciepłego powietrza a przewody twarde jak pies no i jak odkręcę korek to płyn wybija jak cholera
gdzie jest przyczyna co się mogło spitolić
Jak dodaje gas to pompa pompuje wodę, nagrzewnica była przepłukana i żadne syfy nie wyleciały.
Ogólnie masakra bo nie mam pojęcia co się dzieje - pomocy
czy to te zawory co są na podszybiu się zestary i np. jeden jest otwart a drugi zamknięty - czyli blokują przepływ wody i dlatego chyba jest brak dużego obiegu???? bo nie puszczają wody dalej, chłodnica gorąca a przy termostacie zimno |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
salaj11
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: -<< A8 D2 >>-
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Cze 2009 Posty: 147 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2011-10-21, 09:07
|
|
|
termostat nówka, spróbuje odłączyć dwa przewody co idą do nagrzewnicy i połacze je na krótko, ominę w ten sposób te zawory i zobaczymu może wezmę od kumpla tester na spaliny i będzie wiadomo, 1,5 roku temu były wymienione uszczelki pod głowicami przy innej naprawie |
_________________
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2011-10-21, 10:29
|
|
|
Zobacz jeszcze jaki jest stan oleju w silniku . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2011-10-21, 10:49
|
|
|
Z tymi uszczelkami to różnie bywa. Zamienniki są różnej jakości. Ja np wymieniałem uszczelkę pod pokrywą zaworów 3 miesiące temu (Elring) i z powrotem zaczął olej wyciekać. W ASO uszczelka kosztuje ponad 4 x tyle, ale czy będzie lepsza, zobaczymy |
|
|
|
|
salaj11
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: -<< A8 D2 >>-
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Cze 2009 Posty: 147 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2011-10-21, 11:03
|
|
|
ten stan oleju sprawdze dzisiaj ale jak wcześniej sprawdzałem to było dobże, vagina też nic nie pokazuje |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2011-10-21, 14:46
|
|
|
sylwekr napisał/a: | ...Ja np wymieniałem uszczelkę pod pokrywą zaworów 3 miesiące temu (Elring) i z powrotem zaczął olej wyciekać... |
Przy wymianie uszczelek i tak lepiej przesmarować jakimś silikonem,osobiście polecam pastę szarą Elring Dirko jest lepsza niż silikon,koszt ok.20zł.
salaj11 napisał/a: | ...czy to te zawory co są na podszybiu się zestary i np. jeden jest otwart a drugi zamknięty - czyli blokują przepływ wody i dlatego chyba jest brak dużego obiegu???? bo nie puszczają wody dalej, chłodnica gorąca a przy termostacie zimno |
Jak kiedyś gadałem z gościem z serwisu skody to mówił,że vag by coś pokazał gdyby padły elektrozawory.A sprawdzałeś vagiem w klimatyzacji :?: |
|
|
|
|
salaj11
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: -<< A8 D2 >>-
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Cze 2009 Posty: 147 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2011-10-22, 10:46
|
|
|
sprawdzałem vagiem in nic, stan oleju taki jak powinien być, połączyłem przewody wodne na krótko te co wchodzą do nagrzewnicy czyli ją ominołem i dalej nic, ciągle tak samo wybija płyn i sie gotuje :cry: |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2011-10-22, 10:57
|
|
|
możliwe że termostat się nie otwiera tak jak powinien , u mnie też jak się zagrzał , odkręciłem kurek od zbiorniczka wyrównawczego i nagle płyn zaczął nalatywać z silnika do zbiorniczka , ale zauważyłem że kiedy poziom płynu się podniósł , to po chwili zaczął opadać powoli .(tak jak by termostat otworzył się w 1/3) jak płyn zaczął opadać to włączyłem silnik i płyn wciągnęło i wentylator od chłodnicy się włączył .a termostat zmieniany z 3Kkm temu ;-) |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-10-23, 11:46
|
|
|
gdy padna cewki to vag pokaze, natomiast gdy sie zablokuja w jednej pozycji to vag niestety nie pokaze... |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
ricov6
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rysiek
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 112 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-10-31, 11:23
|
|
|
też kiedyś miałem taki przypadek główkowałem kilka tygodni i wyszło na uszczelkę pod głowicą. Ale przed tym spróbuj jeszcze raz spuścić cały płyn i na nawo powoli go wlać. |
|
|
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2011-11-23, 12:17
|
|
|
tomi26 napisał/a: | sylwekr napisał/a: | ...Ja np wymieniałem uszczelkę pod pokrywą zaworów 3 miesiące temu (Elring) i z powrotem zaczął olej wyciekać... |
Przy wymianie uszczelek i tak lepiej przesmarować jakimś silikonem,osobiście polecam pastę szarą Elring Dirko [url=http://images46.foto...42m.jpg]Obrazek[/URL] jest lepsza niż silikon,koszt ok.20zł.
|
Kupiłem tą pastę, ale zanim wymieniłem uszczelkę znalazłem przyczynę. Okazało się, że mam zapchany Ezektor, przez to tworzy się ciśnienie i zaczyna gdzieś ciec. Zdemontowałem go chciałem przeczyścić, ale bez sukcesu. Ezektor kupiony w ASO i dzisiaj wymiana. Najczęściej on albo zapchana odma jest przyczyną wycieków. |
|
|
|
|
salaj11
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: -<< A8 D2 >>-
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Cze 2009 Posty: 147 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2011-12-04, 08:43
|
|
|
juz zrobione jednak była to uszczelka pod głowica dzieki panowie |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-12-04, 10:15
|
|
|
salaj11 napisał/a: | juz zrobione jednak była to uszczelka pod głowica dzieki panowie |
ech, no to niestety sprawdził się ten gorszy scenariusz :-?
ale dobrze że auto już na chodzie ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|