Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 99 2.5TDI ] Wybija płyn chłodniczy, brak ogrzewania  
Autor Wiadomość
salaj11 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: -<< A8 D2 >>-
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 147
Skąd: warszawa
Wysłany: 2011-10-21, 09:01   [D2 99 2.5TDI ] Wybija płyn chłodniczy, brak ogrzewania

witam, po powrocie z miasta otworzyłem maskę żeby coś sprawdzić w silniku ale tak kontrolnie odkręciłem korek zbiorniczka płynu i jak walneło ciśnienie to aż płyn wywalało, zakręciłem pojechałem coś załatwić, jadę a tu brak ogrzewania a temperatura silnika 90stopni.
Myślałem że to może termostat się zepsuł bo rura przy nim była zimna a cały układ gorący.
Wymieniłem termostat zalałem płynem odpowietrzyłem ale ciepłe powietrze nie leciało z kratek. Zostawiłem to do następnego dnia. Rano znowu odpowietrzyłem zgodnie z opisami na forum i było git ciepło leciało - sprawdziłem stary termostat był sprawny otwierał prawidłowo -
Pojechałem do pracy 7km i było w porządku ale jak już wracałem znowu brak ciepłego powietrza a przewody twarde jak pies no i jak odkręcę korek to płyn wybija jak cholera
gdzie jest przyczyna co się mogło spitolić

Jak dodaje gas to pompa pompuje wodę, nagrzewnica była przepłukana i żadne syfy nie wyleciały.

Ogólnie masakra bo nie mam pojęcia co się dzieje - pomocy

czy to te zawory co są na podszybiu się zestary i np. jeden jest otwart a drugi zamknięty - czyli blokują przepływ wody i dlatego chyba jest brak dużego obiegu???? bo nie puszczają wody dalej, chłodnica gorąca a przy termostacie zimno
_________________

 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-10-21, 09:53   

możliwe że uszczelka pod którąś z głowic :-/ albo termostat się wiesza ;-)
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
salaj11 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: -<< A8 D2 >>-
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 147
Skąd: warszawa
Wysłany: 2011-10-21, 10:07   

termostat nówka, spróbuje odłączyć dwa przewody co idą do nagrzewnicy i połacze je na krótko, ominę w ten sposób te zawory i zobaczymu może wezmę od kumpla tester na spaliny i będzie wiadomo, 1,5 roku temu były wymienione uszczelki pod głowicami przy innej naprawie
_________________

 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1790
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2011-10-21, 11:29   

Zobacz jeszcze jaki jest stan oleju w silniku .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 46
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2011-10-21, 11:49   

Z tymi uszczelkami to różnie bywa. Zamienniki są różnej jakości. Ja np wymieniałem uszczelkę pod pokrywą zaworów 3 miesiące temu (Elring) i z powrotem zaczął olej wyciekać. W ASO uszczelka kosztuje ponad 4 x tyle, ale czy będzie lepsza, zobaczymy
 
 
salaj11 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: -<< A8 D2 >>-
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 147
Skąd: warszawa
Wysłany: 2011-10-21, 12:03   

ten stan oleju sprawdze dzisiaj ale jak wcześniej sprawdzałem to było dobże, vagina też nic nie pokazuje
_________________

 
 
tomi26 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 494
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2011-10-21, 15:46   

sylwekr napisał/a:
...Ja np wymieniałem uszczelkę pod pokrywą zaworów 3 miesiące temu (Elring) i z powrotem zaczął olej wyciekać...

Przy wymianie uszczelek i tak lepiej przesmarować jakimś silikonem,osobiście polecam pastę szarą Elring Dirko jest lepsza niż silikon,koszt ok.20zł.

salaj11 napisał/a:
...czy to te zawory co są na podszybiu się zestary i np. jeden jest otwart a drugi zamknięty - czyli blokują przepływ wody i dlatego chyba jest brak dużego obiegu???? bo nie puszczają wody dalej, chłodnica gorąca a przy termostacie zimno

Jak kiedyś gadałem z gościem z serwisu skody to mówił,że vag by coś pokazał gdyby padły elektrozawory.A sprawdzałeś vagiem w klimatyzacji :?:
 
 
salaj11 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: -<< A8 D2 >>-
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 147
Skąd: warszawa
Wysłany: 2011-10-22, 11:46   

sprawdzałem vagiem in nic, stan oleju taki jak powinien być, połączyłem przewody wodne na krótko te co wchodzą do nagrzewnicy czyli ją ominołem i dalej nic, ciągle tak samo wybija płyn i sie gotuje :cry:
_________________

 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-10-22, 11:57   

możliwe że termostat się nie otwiera tak jak powinien , u mnie też jak się zagrzał , odkręciłem kurek od zbiorniczka wyrównawczego i nagle płyn zaczął nalatywać z silnika do zbiorniczka , ale zauważyłem że kiedy poziom płynu się podniósł , to po chwili zaczął opadać powoli .(tak jak by termostat otworzył się w 1/3) jak płyn zaczął opadać to włączyłem silnik i płyn wciągnęło i wentylator od chłodnicy się włączył .a termostat zmieniany z 3Kkm temu ;-)
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-10-23, 12:46   

gdy padna cewki to vag pokaze, natomiast gdy sie zablokuja w jednej pozycji to vag niestety nie pokaze...
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 54
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2011-10-25, 19:49   

Stawiam na uszczelkę pod 1 z głowic .Twarde węże , wywala ze zbiorniczka, na 100% uszczelka .
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
ricov6 
Moje A8


Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rysiek
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 112
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-10-31, 11:23   

też kiedyś miałem taki przypadek główkowałem kilka tygodni i wyszło na uszczelkę pod głowicą. Ale przed tym spróbuj jeszcze raz spuścić cały płyn i na nawo powoli go wlać.
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 46
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2011-11-23, 12:17   

tomi26 napisał/a:
sylwekr napisał/a:
...Ja np wymieniałem uszczelkę pod pokrywą zaworów 3 miesiące temu (Elring) i z powrotem zaczął olej wyciekać...

Przy wymianie uszczelek i tak lepiej przesmarować jakimś silikonem,osobiście polecam pastę szarą Elring Dirko [url=http://images46.foto...42m.jpg]Obrazek[/URL] jest lepsza niż silikon,koszt ok.20zł.



Kupiłem tą pastę, ale zanim wymieniłem uszczelkę znalazłem przyczynę. Okazało się, że mam zapchany Ezektor, przez to tworzy się ciśnienie i zaczyna gdzieś ciec. Zdemontowałem go chciałem przeczyścić, ale bez sukcesu. Ezektor kupiony w ASO i dzisiaj wymiana. Najczęściej on albo zapchana odma jest przyczyną wycieków.
 
 
salaj11 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: -<< A8 D2 >>-
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 147
Skąd: warszawa
Wysłany: 2011-12-04, 08:43   

juz zrobione jednak była to uszczelka pod głowica dzieki panowie
_________________

 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-12-04, 10:15   

salaj11 napisał/a:
juz zrobione jednak była to uszczelka pod głowica dzieki panowie

ech, no to niestety sprawdził się ten gorszy scenariusz :-?
ale dobrze że auto już na chodzie ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.