Autor |
Wiadomość |
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2011-04-01, 20:06 [D2 99 2.8PB/LPG
] Problem z wymianą wahacza
|
|
|
Witam
Stukało w zawieszenie. Byłem na przeglądzie – diagnoza wahacz dolny lewy (banan). Kupiłem wahacz i dzisiaj miałem wolne i wziąłem się za wymianę i ZONK. Zamówiony wahacz wg. Nr VIN nie pasuje. Inna średnica stożka po stronie kolumny kierowniczej. Dzwonie do sklepu i co się dowiaduję, że wahacz zamówiony wg VIN-u i to mój problem, że nie pasuje. Podaję im nr wahacza jaki wymontowałem 4D0407695J i co mówią mi że nie ma takiego wahacza – nie występuje w żadnym katalogu (choć na nim są oryginalne oznaczenia AUDI). W końcu zgadzają się przyjąć niepasującą część, ale jednocześnie nie chcą mi znaleźć pasującego. Zacząłem szukać w necie i z tym wahaczem to jakaś parodia albo nie umiem szukać albo nie ma żadnego zamiennika (z tego co znalazłem w Google to faktycznie w ETCE takiego wahacza nie ma ) Chciałem założyć „stary” wahacz i kolejny problem – śruba mocująca go do zwrotnicy obraca się . Zatem samochód „na kołkach” i muszę znaleźć wahacz który będzie pasował. Może ktoś zna jakiś zamiennik tego wahacza lub wie gdzie taki można kupić ??
Za każdą pomoc będę wdzięczny |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-04-01, 20:17
|
|
|
Nie bardzo to rozumiem... gdzie kolego byłeś na tym przeglądzie i kto Ci to wytypował po numerze VIN??
Jak dla mnie to typowanie po VIN robi się w ASO i tam powinni zrobić to poprawnie. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2011-04-01, 21:05
|
|
|
Na przeglądzie byłem w stacji diagnostycznej. Dobór wahacza w sklepie który specjalizuje się w częściach AUDI/Volkswagen. Czytałem ten wątek : http://www.a8team.pl/topics15/174.htm ale nadal mam wątpliwość, czy na pewno były tylko 2 typy gruby i cienki sworzeń (żadnych odmian) Objeżdżę jutro sklepy zobaczę co powiedzą i czy ktoś mi sprowadzi odpowiedni. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-04-01, 21:55
|
|
|
sylwekr napisał/a: | Na przeglądzie byłem w stacji diagnostycznej. Dobór wahacza w sklepie który specjalizuje się w częściach AUDI/Volkswagen. Czytałem ten wątek : http://www.a8team.pl/topics15/174.htm ale nadal mam wątpliwość, czy na pewno były tylko 2 typy gruby i cienki sworzeń (żadnych odmian) Objeżdżę jutro sklepy zobaczę co powiedzą i czy ktoś mi sprowadzi odpowiedni. |
Powiem tak... osobiście nie wiem ile rodzajów wahaczy było ale w takich tematach najpierw jadę do ASO wytypować po numerze VIN numer oryginału a potem dopiero szukam zamiennika w hurtowni... i jeszcze nigdy nie kupiłem części która nie pasowała by do mojego auta.
Zamiast jeździć jutro po sklepach to zadzwoń do ASO (kontakt do konkretnych osób podałem Ci na PW) i poproś o pomoc. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2011-04-01, 23:01
|
|
|
w zasadzie nie nowy,ale będzie samochód będzie jeździł
http://allegro.pl/audi-a4...1492962570.html
no i sprzedający zero negatywów :shock: ta używka może dłużej wytrzymać niż jakiś zamiennik ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2011-04-01, 23:05
|
|
|
M.in MEYLE (HD) i RTS robią zamienniki tego wahacza. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
|
|
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2011-04-02, 16:55
|
|
|
Witam
Dzięki klubowiczowi FOSS udało mi się ustalić jaki jest aktualny zamiennik wahacza w ASO (cena ponad 800 zł :-( ) Zadzwoniłem do "znajomego" warsztatu gdzie mają dobre (i szybkie ) dojście do części. Na podstawie aktualnego numeru części znaleźli odpowiednik Lemfordera i tak się złożyło, że mogą mnie wcisnąć na zrobienie zawieszenia (a u nich norma to tydzień, dwa umawiania wcześniej). Udało mi się przykręcić "stary" wahacz i do nich pojechałem. W poniedziałek rano mają mieć wahacz i go wymienią (w sumie jak by nie pasował to ich problem ;-) Jak będę wiedział co włożyli to napiszę czym można wahacz o oryginalnym numerze 4D0407695J zastąpić.
Dzięki wszystkim za pomoc
SylwekR |
|
|
|
|
tomekzabrze
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 340
Pomógł: 6 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 306 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2011-04-02, 21:02
|
|
|
a moze byc tez tak ze uzywak pochodiz 2 tyg i ja wyrzucisz:) |
|
|
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2011-04-04, 14:54
|
|
|
... i wszystko jasne. Najgorzej jak informatyk weźmie się za mechanikę samochodową . Wahacz został dobrze dobrany w sklepie i w ASO. Dlaczego to zamieszanie i moja panika ? W zwrotnicy jest jeszcze tuleja metalowa. U mnie przy wybijaniu wahacz wyszedł razem z tuleją i ona bardzo skutecznie trzymała się sworznia (dla mnie to była całość) dlatego nowy nie pasował. Wystarczyło zbić tuleję ze starego wahacza, wbić ją w zwrotnicę i założyć nowy wahacz
SylwekR |
|
|
|
|
|