Autor |
Wiadomość |
qruku
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2017 Posty: 73 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2019-01-22, 21:29 [S8 D2 00
] manual stuki przy zmianie biegu, dziwne szarpa
|
|
|
Witam,
przeczytałem cały dział ale w sumie nie znalazłem odpowiedzi.
Niepokoją mnie mocno poniższe objawy.
Pierwszy temat: przy zmianie biegów głównie z 1 na 2, z 2 na 3, i 3 na 4 ewidentnie czuć i słychać stuk oraz nieprzyjemne uderzenie. Żeby tego uniknąć trzeba naprawdę bardzo delikatnie, powolutku i z odpowiednim wyczuciem operować gazem i sprzęgłem. W innym przypadku są wcześniej wymienione objawy. Na moje laickie oko/ucho mam wrażenie jakby gdzieś był spory luz i nagle z impetem coś o coś uderzało.
Drugi temat to dziwne szarpanie całym samochodem (w przenośni skacze jak "kangur"), sporadycznie ale też głównie podczas zmiany z 1 na 2 albo 2 na 3 (odczucie szarapnia tak jakby ktoś pierwszy raz w życiu jechał samochodem i przy zmianie z 1 wrzucił 4 zamiast 2). Raz też zauważyłem że po przejechaniu progu zwalniającego mając już wbitą 2 i dodając gazu i puszczając sprzęgło też zaczęło szarpać wozem i zaczął migać/świecić kontrolek od ESP a było suchutko. Generalnie po wysprzęgleniu i wrzuceniu jeszcze raz biegu przestaje szarpać. Posiadam jeszcze inne Audi w manualu benzynie i quattro i takich klimatów nie mam także raczej nie przypuszczam iż wynika to z braku umiejętności machania gałą. Dla pewności dałem się jeszcze przejechać dwóm innym doświadczonym kierowcom i też ich czasami poszarpało
Trzeci temat, podczas zmiany z 2 na 3 słychać delikatny metaliczny dźwięk na lewarku, bieg wchodzi ładnie ale z takim mini metalicznym "chrobotnięciem".
Vcds żadnych problemów z w/w rzeczami nie pokazał.
Prośba o pomoc w ogarnięciu problemu i jakieś podpowiedzi na co zwrócić uwagę i gdzie szukać opisanych usterek żeby mi ktoś pół auta nie wymienił na dzień dobry.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za informację zwrotną |
|
|
|
|
|
|
|
pytlar
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5,7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: jaa
Jeżdzę: chrysler aspen
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Gru 2013 Posty: 274 Skąd: Prabuty
|
Wysłany: 2019-01-22, 22:25
|
|
|
ale tu nikt Ci nie powie gdzie masz luzy... do zaufanego mechanika i szukać, czy podpora wału, czy most chce odpaść od samochodu, czy może już nie masz poduszek pod skrzynią... |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2019-01-22, 23:24
|
|
|
Stawiałbym na problem ze wszystkim o czym wspomniał Mateusz wyżej - manual ma tendencję do szybszego zużycia poszczególnych elementów gumowych w zawieszeniu |
_________________ Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044 |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-01-23, 19:32
|
|
|
ale on ma raczej urwany tłumik drgań w tarczy a to za sobą pourywało tu i tam \bo takie kangurki nie robią się z niczego .
A jak będzie robione sprzęgło to wał i przeguby trzeba obaczyć |
|
|
|
|
|
|
|
qruku
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2017 Posty: 73 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2019-01-24, 09:52
|
|
|
Dzięki Panowie za podpowiedzi.
W takim razie wał, most, poduszki silnika i skrzyni, przeguby i inne części metalowo-gumowe do kontroli.
Widzę że przyczyną szarpania może być sprzęgło. Który zestaw lepiej wziąć Sachsa czy Luka (tarcza, docisk, łożysko) ? Czy przy okazji również warto dla świętego spokoju wymienić siłownik i pompę sprzęgła ?
I czy mnie wzrok nie myli że ten silnik nie ma dwumasy ?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2019-01-24, 10:01
|
|
|
W manualu most bardziej po dupie dostaje, normalne. Co do pompki, jak juz robisz komplet to warto. Tyle tylko, ze zostaje OE (cca 1,3k PLN), bo zamiennikow juz nie kupisz. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-01-26, 14:58
|
|
|
jemu bardziej chodziło o pompę na skrzyni pewnie .
Sachsa- ja bym to kupił cena podobno coś leciutko ponad klocka |
|
|
|
|
qruku
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2017 Posty: 73 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2019-01-28, 21:12
|
|
|
Dokładnie tak, tragedii nie ma z ceną.
Sachs ciut ponad klocka a Luk stówkę droższy. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-01-29, 18:29
|
|
|
dziwne luk jest gorszy od sachs
ale teraz to jedna firma jeszcze valeo podkupili |
|
|
|
|
qruku
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2017 Posty: 73 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2019-01-29, 19:51
|
|
|
hmm to mnie zaskoczyłeś bo znowu do A4 B 6/7 bardziej LUK polecany jako lepszy. |
|
|
|
|
|
|
|
pytlar
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5,7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: jaa
Jeżdzę: chrysler aspen
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Gru 2013 Posty: 274 Skąd: Prabuty
|
Wysłany: 2019-01-30, 14:01
|
|
|
dice111 napisał/a: | W manualu most bardziej po dupie dostaje, normalne. |
most wymieniałem, u mnie wpasował idealnie od A6 C5 z automatem kosztował 1/3 tego co chcieli za most od S8 D2 a jest identyczny |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-01-30, 14:47
|
|
|
raczej flansze zmieniłeś bo w a6 są mniejsze |
|
|
|
|
|
|
|
|