Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 00 ] manual stuki przy zmianie biegu, dziwne szarpa  
Autor Wiadomość
qruku 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2017
Posty: 73
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2019-01-22, 21:29   [S8 D2 00 ] manual stuki przy zmianie biegu, dziwne szarpa

Witam,
przeczytałem cały dział ale w sumie nie znalazłem odpowiedzi.
Niepokoją mnie mocno poniższe objawy.

Pierwszy temat: przy zmianie biegów głównie z 1 na 2, z 2 na 3, i 3 na 4 ewidentnie czuć i słychać stuk oraz nieprzyjemne uderzenie. Żeby tego uniknąć trzeba naprawdę bardzo delikatnie, powolutku i z odpowiednim wyczuciem operować gazem i sprzęgłem. W innym przypadku są wcześniej wymienione objawy. Na moje laickie oko/ucho mam wrażenie jakby gdzieś był spory luz i nagle z impetem coś o coś uderzało. <hmm>

Drugi temat to dziwne szarpanie całym samochodem (w przenośni skacze jak "kangur"), sporadycznie ale też głównie podczas zmiany z 1 na 2 albo 2 na 3 (odczucie szarapnia tak jakby ktoś pierwszy raz w życiu jechał samochodem i przy zmianie z 1 wrzucił 4 zamiast 2). Raz też zauważyłem że po przejechaniu progu zwalniającego mając już wbitą 2 i dodając gazu i puszczając sprzęgło też zaczęło szarpać wozem i zaczął migać/świecić kontrolek od ESP a było suchutko. Generalnie po wysprzęgleniu i wrzuceniu jeszcze raz biegu przestaje szarpać. Posiadam jeszcze inne Audi w manualu benzynie i quattro i takich klimatów nie mam także raczej nie przypuszczam iż wynika to z braku umiejętności machania gałą. Dla pewności dałem się jeszcze przejechać dwóm innym doświadczonym kierowcom i też ich czasami poszarpało <bezradny>

Trzeci temat, podczas zmiany z 2 na 3 słychać delikatny metaliczny dźwięk na lewarku, bieg wchodzi ładnie ale z takim mini metalicznym "chrobotnięciem".

Vcds żadnych problemów z w/w rzeczami nie pokazał.

Prośba o pomoc w ogarnięciu problemu i jakieś podpowiedzi na co zwrócić uwagę i gdzie szukać opisanych usterek żeby mi ktoś pół auta nie wymienił na dzień dobry.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za informację zwrotną
 
 
pytlar 
Moje A8



Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5,7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: jaa
Jeżdzę: chrysler aspen
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 274
Skąd: Prabuty
Wysłany: 2019-01-22, 22:25   

ale tu nikt Ci nie powie gdzie masz luzy... do zaufanego mechanika i szukać, czy podpora wału, czy most chce odpaść od samochodu, czy może już nie masz poduszek pod skrzynią...
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2019-01-22, 23:24   

Stawiałbym na problem ze wszystkim o czym wspomniał Mateusz wyżej - manual ma tendencję do szybszego zużycia poszczególnych elementów gumowych w zawieszeniu
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4798
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-01-23, 19:32   

ale on ma raczej urwany tłumik drgań w tarczy a to za sobą pourywało tu i tam \bo takie kangurki nie robią się z niczego .
A jak będzie robione sprzęgło to wał i przeguby trzeba obaczyć
 
 
qruku 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2017
Posty: 73
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2019-01-24, 09:52   

Dzięki Panowie za podpowiedzi.
W takim razie wał, most, poduszki silnika i skrzyni, przeguby i inne części metalowo-gumowe do kontroli.

Widzę że przyczyną szarpania może być sprzęgło. Który zestaw lepiej wziąć Sachsa czy Luka (tarcza, docisk, łożysko) ? Czy przy okazji również warto dla świętego spokoju wymienić siłownik i pompę sprzęgła ?
I czy mnie wzrok nie myli że ten silnik nie ma dwumasy ;) ?
Pozdrawiam
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5071
Skąd: Těšin
Wysłany: 2019-01-24, 10:01   

W manualu most bardziej po dupie dostaje, normalne. Co do pompki, jak juz robisz komplet to warto. Tyle tylko, ze zostaje OE (cca 1,3k PLN), bo zamiennikow juz nie kupisz.
_________________
Black Cars Matters
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4798
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-01-26, 14:58   

jemu bardziej chodziło o pompę na skrzyni pewnie .
Sachsa- ja bym to kupił cena podobno coś leciutko ponad klocka
 
 
qruku 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2017
Posty: 73
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2019-01-28, 21:12   

Dokładnie tak, tragedii nie ma z ceną.
Sachs ciut ponad klocka a Luk stówkę droższy.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4798
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-01-29, 18:29   

dziwne luk jest gorszy od sachs :]
ale teraz to jedna firma jeszcze valeo podkupili
 
 
qruku 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2017
Posty: 73
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2019-01-29, 19:51   

hmm to mnie zaskoczyłeś bo znowu do A4 B 6/7 bardziej LUK polecany jako lepszy.
 
 
pytlar 
Moje A8



Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5,7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: jaa
Jeżdzę: chrysler aspen
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 274
Skąd: Prabuty
Wysłany: 2019-01-30, 14:01   

dice111 napisał/a:
W manualu most bardziej po dupie dostaje, normalne.


most wymieniałem, u mnie wpasował idealnie od A6 C5 z automatem :D kosztował 1/3 tego co chcieli za most od S8 D2 :D a jest identyczny :D
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4798
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-01-30, 14:47   

raczej flansze zmieniłeś bo w a6 są mniejsze
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.