Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 99 3.7PB/LPG ] jakie macie napięcie w instalacji podcz  
Autor Wiadomość
karhu 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krzysztof
Jeżdzę: audi A8 D3 BFM
Wiek: 47
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 55
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 2019-03-24, 22:49   [D2 99 3.7PB/LPG ] jakie macie napięcie w instalacji podcz

witam
Przeczytałem chyba wszystkie posty ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi
podczas gdy auto zostanie odpalone i jest zimne po postoju w nocy napięcie ładowania przy akumulatorze jest 14.2-14-3V
natomiast po ok. 1 godzinie ciągłej jazdy gdy auto osiągnie już temperaturę ładowanie przy Aku spada do 13.5 - 13.6V
to w zupełności mi wystarcza ponieważ samochód używam tylko na trasie ok. 10godzinnej ciągle jazdy i akumulator jest zawsze naladowany i po takiej trasie pokazuje mi stan napięcia po wylaczniu auta na aku 13.2v

u mnie siedzi altek Bosch 0123520019

Jednak po podpięciu auta pod Vaga zuważylem ze wysokośc napięcia na rożnych modulach (silnika, automatycznej skrzyni i licznika) podczas gdy auto jest juz nagrzane i ladowanie przy aku oscyluje między 13.5 - 13.6v jest 12.9 - 13V ...

czy to prawidlowe napięcie?
jesli ktoś wie to niech poprze swoją odpowiedz jakimiś konkretami z serwisówki audi a nie odrazu pisze "ze za malo" bo tak mu się wydaje...

mierzył ktos u siebie te wartości przy nagrzanym aucie?

dzięki za odpowiedz

blok2.jpg
Plik ściągnięto 26 raz(y) 90,13 KB

blok.jpg
Plik ściągnięto 29 raz(y) 103,35 KB

 
 
VAGowner 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 12 Sty 2016
Posty: 483
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 2019-03-25, 23:11   

Ja w swojej A8 mam alternator Valeo o wydajności 140 A. Podczas jazdy do mierzenia napięcia używam woltomierza cyfrowego wkładanego do gniazda zapalniczki. Po uruchomieniu silnika napięcie wzrasta do 14,3 V. Po nagrzaniu spada i oscyluje w granicach 13,8 - 14 V (zależnie od ilości włączonych odbiorników i poboru prądu). Na zaciskach akumulatora nie mierzyłem równocześnie, ale powinno być klika dziesiątych wolta więcej.
Miejscowy spec od regeneracji alternatorów powiedział mnie kiedyś, że alternatory Bosch dają stabilne napięcie, ale niższe - około 13,8 V. Takie napięcie miałem w Audi 100 z dieslem i alternatorem Bosch.
W instalacji auta zawsze będzie niższe napięcie niż zmierzone na biegunach akumulatora - poprzez opór przewodów, straty na złączach.
_________________

 
 
karhu 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krzysztof
Jeżdzę: audi A8 D3 BFM
Wiek: 47
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 55
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 2019-03-26, 23:02   

dzieki za odpowiedz
domyslem się ze w dieslach montowali fabrycznie te 140amperowe?
ktos jeszcze mierzyl to u siebie?
uzytkownicy silnikow 4.2 BP pomierzcie i dajcie znac co i jak
przeciez napiecie na cewkach w naszych benzyniakach jak rowniez na elektrozaworach skrzyni biegów jest baardzo istotne prawda?
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2019-03-27, 16:13   

Regulatory montowane w Audi są z napięciem zależnym od temperatury regulatora, taka wersja - -10mV na st. C. Można wstawić inne z napięciem niezależnym. Taki miałem np. w Mercedesie.
Napięcie na zaciskach alternatora od prawie 15 na zimno do 13,8 na gorąco. Na akumulatorze od 14,5 do 13,5. Na sterownikach mniej z uwagi na długie przewody. Wskazania ze sterowników obarczone są dużym błędem.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
marcin1983 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2, A6 C4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Mar 2015
Posty: 103
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-03-28, 10:18   

Ukaniu a możesz podrzucić przykład takiego regulatora który będzie pasował do naszych A8. U mnie tez to ładowanie jest dziwnie niskie mimo regeneracji alternatora.
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2019-03-30, 22:50   

Napięcie ładowania w A8 na poziomie 13,0 - 13,2V po nagrzaniu auta mierzone tuż na akumulatorze jest jak najbardziej ok.
Alternatory są na tyle wydajne że nie ma potrzeby "tłoczyć" 14V i więcej.
Poza tym ładowane na poziomie 13,2V znacznie wydłuża życie akumulatora ;)
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.