Autor |
Wiadomość |
spolprog
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D2
Wiek: 35 Dołączył: 16 Wrz 2012 Posty: 23 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2014-10-15, 12:01 [D2 95 4.2PB/LPG
] Uszczelniony silnik a uciekający dalej
|
|
|
Mam taki oto problem, ostatnio uszczelniałem silnik i już prawie w ogóle nie kapał olej. Jednak w ten weekend byłem w trasie 1200 km i dosyć mocno go cisnąłem po trasie. Po powrocie do domu okazało się że w silniku nie ma prawie w ogóle oleju a pod samochodem mokro jak nigdy.
Co może być tego problemem ? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-10-15, 12:06
|
|
|
No jak co? Kolego masz wyciek i trzeba go zlokalizować. Coś sie zdrowo rozszczelniło jak po 1200km wypluł oleum. |
|
|
|
|
|
|
|
spolprog
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D2
Wiek: 35 Dołączył: 16 Wrz 2012 Posty: 23 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2014-10-15, 12:22
|
|
|
a takie inne pytanie czy błąd z dawką gazu może mieć coś wspólnego z przeciąganiem skrzynią ? Bo zobaczyłem na trasie że jak wyskakuje mi błąd dawki to wtedy mi zaczyna przeciągać biegi. Ale może to tylko moja teoria. |
|
|
|
|
Marecki
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2012 Posty: 280 Skąd: Suwałki
|
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-10-15, 13:31
|
|
|
Sprawdź czy odmy są sprawne. Jeśli będą zapchane to z silnika się robi kompresor i sam sobie znajduje nowe miejsce do wycieku. Po prostu się rozszczelnia. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
spolprog
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D2
Wiek: 35 Dołączył: 16 Wrz 2012 Posty: 23 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2014-10-15, 14:33
|
|
|
ok najpierw zajme sie sprawa silnika a pozniej zobaczymy co ze skrzynią, a jakie są objawy kończącej się skrzyni ? i czy powinno wtedy na skrzyni ciagle wywalac blad czujnika swiatla stopu chociaz jest on sprawny ? |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-10-15, 20:35
|
|
|
spolprog napisał/a: | czy powinno wtedy na skrzyni ciagle wywalac blad czujnika swiatla stopu chociaz jest on sprawny ? |
Jak skasowałeś błąd to następnym razem zrób tak:
- Noga na hamulcu cały czas
- podpinasz kompa
- zapłon
- łączysz się z ECU
Cały czas trzymając nogę na hamulcu.
Sprawdź czy wyrzuci błąd czujnika, nie powinien już.
Ja zawsze podczas łączenia się trzymam nogę na hamplu i błąd nigdy nie wyskakuje. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
sebek1195
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: sebastian
Jeżdzę: a8 d2,nsr125
Wiek: 29 Dołączył: 30 Lip 2014 Posty: 41 Skąd: ostrowiec sw
|
Wysłany: 2014-10-17, 07:13
|
|
|
Jesteś pewien że już nigdzie nie cieknie?
Może problem tkwi w silniku. Podbiera sobie zaworami lub pierścieniami. Dla pewnosci zrób pomiar komprecji. |
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2014-10-17, 08:19
|
|
|
spolprog napisał/a: | Po powrocie do domu okazało się że w silniku nie ma prawie w ogóle oleju a pod samochodem mokro jak nigdy.
|
No trzeba wyciek zlokalizować w pierwszej kolejności, ale nikt tego na odległość nie zrobi. Albo podwinąć rękawy i latarka w rękę, lub auto na warsztat i portfel w rękę. |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-10-17, 08:40
|
|
|
spolprog napisał/a: | a jakie są objawy kończącej się skrzyni ? |
Poczuł byś to. Szarpanie, przeciąganie a na końcu podświetlenie biegów na fisie. Przeciąganie na biegach może objawiać się niskim np. poziomem oleju w ASB. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
sebek1195
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: sebastian
Jeżdzę: a8 d2,nsr125
Wiek: 29 Dołączył: 30 Lip 2014 Posty: 41 Skąd: ostrowiec sw
|
Wysłany: 2014-10-17, 13:47
|
|
|
Jeśli zmienia biegi dobrze to nie ma co wymyślać i wróżyć sobie roboty. Podstawa to zmiana oleju. Jesli jeszcze tego nie robiłeś to możesz lecz to też jest ryzyko. Czasami po zmianie oleju skrzynia dziękuje za współprace.
Obejrzyj dokładnie silnik ze wszystkich stron. Nie czuć spalenizny oleju w aucie ? |
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2014-10-18, 05:37
|
|
|
według mnie silnik dobrze uszczelniłeś przeciągłeś auto i olej poszedł w atmosfere niestety ... uszczelniacze, pierscienie ewentualnie odma... ewentualnie masz sytuacje zatkanej odmy i wywalenia uszczeniacza na wale..
jezeli masz tak mokro pod autem to sprawdz czy czasami nie brakuje ci oleju w skrzyni....
spróbuj określić co ci pod auto wyleciało no chyba że to i to razem czyli ze skrzyni troche i z silnika
wiem brzmi to przerazająco ale.. wszystko do ogarniecia jednak jazda na bardzo niskim poziomie oleju w skrzyni lub silniku to.... najgorsze że ucieka w sposób niekontrolowany
a lampka oleju w silniku nie zapaliła przy niskim stanie?
co chodzi o czujnik poziomu oleju w skrzyni to nie mam pojecia czy jest w d2 albo w d3
pozdrawianm |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-10-18, 05:43
|
|
|
Lampka oleju zapali się jak jest już za późno.
Wejdź pod auto:
weź atomizer i wlej do niego ropy i benzyny
Wyczyść wszelkie zacieki i zabrudzenia z oleju.
Za jakiś czas jak już będzie czysto łatwiej Ci będzie zlokalizować wyciek.
dracus6662 napisał/a: | według mnie silnik dobrze uszczelniłeś przeciągłeś auto i olej poszedł w atmosfere niestety ... uszczelniacze, pierscienie ewentualnie odma... ewentualnie masz sytuacje zatkanej odmy i wywalenia uszczeniacza na wale.. |
Jest to też wielce prawdopodobne przy ostrej jeździe. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
|
|
|
sebek1195
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: sebastian
Jeżdzę: a8 d2,nsr125
Wiek: 29 Dołączył: 30 Lip 2014 Posty: 41 Skąd: ostrowiec sw
|
Wysłany: 2014-10-22, 08:56
|
|
|
Nie puszcza Ci niebieskich dymów po nocy ? |
|
|
|
|
|