|
Autor |
Wiadomość |
tommy.89
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 15 Lip 2024 Posty: 3 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2024-07-15, 20:17 [D2 99 4.2PB/LPG
] AQF Problem z odpaleniem
|
|
|
Dzień dobry.
Dziś jadąc na LPG dojeżdzając do skrzyżowania auto zgasło. Nie chciało odpalić na PB oraz LPG.
Po 3 godzinach wróciłem do auta z komputerem lecz auto odpaliło na LPG. Przejechałem do domu 12 km bez problemu przyspiesza i jeździ.
W domu przełączyłem na PB objawy jak za mała ilość paliwa oraz czuć z tumika jak by za bogatą mieszankę paliwa , spadają obroty i gaśnie. Autko gdy chodzi na LPG na wolnych obrotach dostaje czasem lekkich szarpnięć i wtedy pojawiają się błędy 16534 oraz 16514. Pompę paliwa słychać w zbiorniku to jednak nie mogę go uruchomić z benzyny normalnie choć udało się raz ale po chwili spadają obroty i dusi się.
Pompa paliwa wymieniona w tamtym roku na zamiennik magneti marelli oraz wymieniona przepływka na regenerowaną bosch Czy ktoś może podpowiedzieć gdzie szukać rozwiązania ? Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1299 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2024-07-16, 05:57
|
|
|
Ile masz benzyny w baku? Jak między 1/4 - 1/2 baku, to dolej 10l i sprawdź ponownie. Jak odpali i będzie pracować na PB, to masz problem z pompą (wadliwa / niepoprawnie zamontowana / za mały przepływ na 'małym króćcu') lub systemem rurek w baku (nieszczelne połączenia / przytkane rurki, przytkane pompy strumieniowe na dnie baku). |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
tommy.89
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 15 Lip 2024 Posty: 3 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2024-07-16, 07:17
|
|
|
Robiłem baypass aby ściągał paliwo do dna i tak też było. Teraz mam prawie 1/2 paliwa ale doleję aby sprawdzić.
[ Dodano: 2024-08-19, 18:58 ]
witam.
Posiadam a8 d2 4.2 AQF pb z lpg. Poziom paliwa 3/4 zbiornika, robiona pompa paliwa z bypassem który zbiera do końca paliwo, filtry wszytskie z lpg włącznie wymienione miesiac temu, świece mają max 4 tys,przepływomierz w styczniu założony regenerowany bosha. Auto do tej pory jeździło bez żadnych zastrzeżeń na pb i lpg.
Dziś skręcając w drogę auto na minimalnej prędkości zgasło. Po postoju około 20 minut odpaiło jednak trochę dłużej musiałem nim zakręcić. Miesiąc temu miałem podobny problem z autem. Wtedy mechanik wymienił czujnik położenia wału bo wykazał błąd. Dziś jak tylko auto zgasło sprwdziłem komputerem błędy i pojawiły się następujące.
17538 - /Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 2- mieszanka uboga (weak mixture
17536 - /Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka uboga (weak mixture)
17549 - /Wyliczone obciążenie - implausible value (wiring, MAP, MAF)/
Po wykasowaniu kręciłem rozrusznikiem i po 3-5 sek załapał normalnie na pb i lpg . Potem ponownie sprawdziłem błędy i pojawił się błąd.
17978 /Uszkodzony sterownik immobilizera - zły kod, ECM, przewody/
Nadmienię, że powyższe błędy już ponownie nie pojawiły się po całodziennym użytkowaniu samochodu.
Czy ktoś z doświadczenia swojego podpowie gdzie szukać przyczyny?
Czy jest możliwość, że czujnik położenia wału nowy może być niesprawny ? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania
Prywatność. |