Autor |
Wiadomość |
Kuki30
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lip 2013 Posty: 34 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-01-30, 21:46
|
|
|
pepi napisał/a: | jak by przepływka była to abs by się świecił |
O a to ciekawe. A możesz o tym coś więcej powiedzieć bo pierwszy raz takie coś słyszę. Czy w moim silniku 2.8 V6 AAH tez tak jest? |
|
|
|
|
|
|
|
wiciu3001
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 40 Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 52 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 2014-02-01, 12:29
|
|
|
Koledzy byłem na VAGU 16496-czujnik temperatury powietrza zasysanego-sygnał za niski-stały
Czyli to przepływomierz??
Nie piszemy z Caps Lockiem |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
wiciu3001
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 40 Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 52 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 2014-02-01, 13:00
|
|
|
dobra kupiłem ten termistor wymienię go w przepływce i zobaczymy czy coś pomoże jak nie to pozostaje mi kupno nowej przepływki po sprawdzeniu podzielę się wrażeniami ...
biorę się za robotę oby to było to
Dzisiaj 13:02
jeszcze jest jeden czujnik w przepustnicy jak się nie mylę...mam nadzieje ze to nie on
Dzisiaj 14:00
a wiec wymontowałem przepływke i okazało się ze jest sprawna w środku jest jakby opornik który pokazuje prawidłowa wartość około 2kOhm w temp pokojowej czyli musi to być czujnik w przepustnicy tylko gdzie go szukać wsadziłem rękę do przepustnicy i nie wyczuwam by coś ze ścianki wystawało silnik AQF proszę o jakieś podpowiedzi |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-02-01, 14:16
|
|
|
czujnik w przepustnicy zdaje się był przed liftem |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
wiciu3001
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 40 Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 52 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 2014-02-01, 14:21
|
|
|
ok a powiedz mi zdejmuje rure dolotowa do przepustnicy wsadzam reke az dochodze do zamknietej scianki i nic niewyczuwama powinien byc tam czujnik tak |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
wiciu3001
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 40 Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 52 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 2014-02-01, 14:27
|
|
|
to gdzie go mam szukać??? proszę o pomoc
Dzisiaj 14:40
czy jest ktoś kto wie gdzie mam szukać czujnika temp. powietrza w przepustnicy
z góry dzięki za pomoc |
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-02-01, 16:36
|
|
|
W polifcie nie ma w przepustnicy. Jest w przepływomierzu. Tylko. |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
wiciu3001
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 40 Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 52 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 2014-02-01, 17:06
|
|
|
ale przepływka jest ok gdy ja odłączylem momentalnie zapali sie abs i od kontroli trakcji gdy wpialem wtyczke do przeplywki spowrotem kontrolki zgasly gdzie szukac przyczyny???wtyczka 4pinowa do przepływki |
|
|
|
|
|
|
|
Kuki30
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lip 2013 Posty: 34 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-02-01, 17:12
|
|
|
ale po czym stwierdziłeś że przepływomierz jest dobry?
wiciu3001 napisał/a: | gdy ja odłączylem momentalnie zapali sie abs i od kontroli trakcji gdy wpialem wtyczke do przeplywki spowrotem kontrolki zgasly |
Po tym ? |
|
|
|
|
wiciu3001
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 40 Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 52 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 2014-02-01, 17:20
|
|
|
tak po tej diagnozie sprawdzalem w przeplywce ten jakby opornik mial w pokojowej temp. 2,1KOhm nie wiem jak mozna sprawdzic czy jest w pelni sprawna Kuki30 prosze o pomoc bo rece mi opadaja |
|
|
|
|
|
|
|
Kuki30
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lip 2013 Posty: 34 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-02-01, 17:56
|
|
|
hehe
Jesli dobrze pamiętam to przepływomierz powietrza jest czujnikiem który działa na zasadzie termorezystancji. Wewnątrz powinien być drucik przez który przepływa prąd co powoduję rozgrzewanie się tego "drucika" i zmianę jego rezystancji (oporności). Powietrze które jest zasysane prze silnik chłodzi go i rezystancja się zmniejsza lub zwiększa - odpowiednio do przepływu powietrza. I tak mniej więcej sterownik silnika wie ile silnik pobiera powietrza dzięki czemu może odpowiednio korygować dawką paliwa (tworzyć mieszankę paliwowo-powietrzna). Do tego oczywiście dochodzą jeszcze inne czujniki m.in. sonda lambda, czujnik temp. silnika i wiele innych.
To tyle o przepływce. Jeśli się mylę to proszę kolegów o poprawienie mnie gdyż mogłem coś przekręcić.
wiciu3001 napisał/a: | przeplywce ten jakby opornik mial w pokojowej temp. 2,1KOhm |
Bardzo możliwe. Nie wiem czy to jest prawidłowa wartość czy nie (nie sprawdzałem tego). Ale na dworze jest inna temp. i rezystancja może być inna (nie koniecznie prawidłowa).
Po 2. Do przepływomierza z tego co wiem idą tez przewody zasilajace i do odczytu rezystancji (sygnału) więc metodą domową (miernikiem) nie sprawdzisz raczej poprawnie przepływomierza. Po to właśnie jest VAG.
W poprzednim aucie ( VW Passat B5) tez miałem problem z tym czujnikiem (objawy podobne jak u Ciebie) i elektryk do czasu wymiany na nowy oryginalny (bo uwierz mi ale tylko taki będzie poprawnie działał) odłączył mi go. Sterownik silnika przyjmuję wtedy wartość stałą - optymalną - silnik przestał drgać i się dławić. Co prawda spalanie może się zwiększyć ale wszystkie syndromy ustały.
Więc może odłącz przepływomierz ( na chwilę) i sprawdź jak wtedy będzie pracował silnik na biegu jałowym i w czasie jazdy. |
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-02-01, 17:57
|
|
|
No i co z tego że wypinałeś?
Kuki30, w polifcie tak jest, że zapala się ABS i ESP, przepływomierz wpływa na działanie regulatora momentu obrotowego w ECU, bez regulacji momentu ESP nie ma wpływu na sterownik silnika stąd błąd.
Cytat: | tak po tej diagnozie sprawdzalem w przeplywce ten jakby opornik | to nie opornik tylko dioda. I tak się tego nie mierzy. |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
|
|
|
Kuki30
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lip 2013 Posty: 34 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-02-01, 18:02
|
|
|
k44761 napisał/a: | to nie opornik tylko dioda. I tak się tego nie mierzy. |
I tak cała moja teoria poszła w piz....... |
|
|
|
|
|