Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 99 4.2PB/LPG ] Koniec skrzyni, czy konwertera?  
Autor Wiadomość
michal3454 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: a8
Wiek: 29
Dołączył: 17 Sty 2016
Posty: 9
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2017-01-30, 11:30   [D2 99 4.2PB/LPG ] Koniec skrzyni, czy konwertera?

Witam, zanim udam się do mechanika chciałem się poradzić na forum, mianowicie kilka dni temu jechałem swoim audi po pracy do domu i wszystko chodziło jak złoto, po 20 minutach wróciłem do auta zapaliłem i po wyjechaniu z parkingu zaczęły mi wypadać biegi, wyglądało to tak że wcisnąłem gaz, powiedzmy na pół gwizdka, prędkość stała w miejscu a obroty rosły, przy czym skrzynia przerzucała wszystkie biegi od pierwszego do piątego, jak lekko operowałem gazem to dało się jechać i skrzynia normalnie zmieniała biegi, tiptronic też przerzuca na każdy bieg bez problemu, ale po mocniejszym wciśnięciu gazu słychać było trzask ze skrzyni, wzrost obrotów i wchodził kolejny bieg, i tak w kółko aż skrzynia nie doszła do piątego biegu, wciśnięciu gazu towarzyszyły też lekkie wibracje, skrzynia też raz weszła w tryb awaryjny. Sprawdziłem poziom oleju w skrzyni i był jakiś tam minimalny ubytek ale nie przekraczał połowy litra. Sprawdziłem też błędy vaginą i pokazało błąd drugiego biegu 17116, ale skrzynia gładko zmienia z jedynki na dwójkę i trójkę pod warunkiem że lekko dodam gazu.
Jak myślicie to kwestia sprzęgła? Zastanawia mnie to że padło w przeciągu 20 minut
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-01-30, 11:36   

Zanim dołączysz do klubu A8, powinieneś regulaminowo przedstawić się i przywitać w dziale Powitań


[ Dodano: 2017-01-30, 12:11 ]
kiedy był olej wymieniany lub cokolwiek czy było robione w ASB?

michal3454 napisał/a:
ale po mocniejszym wciśnięciu gazu słychać było trzask ze skrzyni, wzrost obrotów i wchodził kolejny bieg...wciśnięciu gazu towarzyszyły też lekkie wibracje, skrzynia też raz weszła w tryb awaryjny.


nie wróży to nic dobrego w szczególności kiedy słyszysz trzaski z ASB i próbujesz jechać dalej <boisie>

wątpię też aby wymiana oleju pomogła...raczej nastawiał bym się na "mały" remoncik...

michal3454 napisał/a:
Zastanawia mnie to że padło w przeciągu 20 minut


to nie ma nic do rzeczy. Koledze tu z forum ASB padła bezobjawowo. Jechał i nagle bum. Wcześniej żadnych oznak wskazujących na uszkodzenie...po prostu skończyła żywot. <bezradny>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
michal3454 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: a8
Wiek: 29
Dołączył: 17 Sty 2016
Posty: 9
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2017-01-30, 12:24   

Nie wiem kiedy coś było robione, auto mam od roku, i raczej zakładam że skrzynia nie była ruszana przez to co serwis audi wciska ludziom na temat skrzyń. Bardziej mnie zastanawia to że wszystkie biegi wchodzą i auto się rozpędza pod warunkiem że delikatnie operuję gazem, to mój pierwszy automat i nie mam jeszcze wystarczającej wiedzy na jego temat, także chciałem tylko wiedzieć czy jest opcja że to sprzęgło poszło i nie jest w stanie przenieść napędu
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-01-30, 12:52   

z reguły tak jest, że jak po "normalnym" dodaniu gazu obroty rosną a prędkość nie i przy tym zaczyna telepać autem to wina konwertera.

Może też być słyszalne stukanie z okolicy skrzyni na postoju jak również ze wzrostem obrotów.
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2017-01-30, 20:50   

Bo jak powoli przyśpieszasz to nie ma np. poślizgów na sprzęgłach. Skrzynka na stół i działaj.
_________________
 
 
michal3454 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: a8
Wiek: 29
Dołączył: 17 Sty 2016
Posty: 9
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2017-02-06, 21:24   

Sprzęgło jednak jest ok, nie przyszło mi do głowy wcześniej sprawdzić na wstecznym jak rusza, zostaje tylko płyta sterująca, orientujecie się może czy płyta od 5hp24 z bmw jest taka sama? skrzynie wizualnie lekko się różnią ale środek powinien być ten sam, łatwiej znaleźć graty do skrzyni z bmw czy jaguara niż z audi, i ceny trochę lepsze
 
 
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 857
Skąd: RZ
Wysłany: 2017-02-08, 07:05   

Ja mam płyte z peknietym blokiem od wstecznego. Jest sprawna oprocz tego pekniecia. Jesli sobie przelozysz blok od swojem to powinno działac bez problemu. A od BMW powinna pasować
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.