Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 00 LPG ] 4,2 AQH problem z klepaniem w silniku  
Autor Wiadomość
fafik 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2 AQH
Wiek: 30
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 5
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2017-03-04, 08:41   [S8 D2 00 LPG ] 4,2 AQH problem z klepaniem w silniku

Witam, może ktoś podpowie co może być przyczyną klepania silnika, wydaje mi się że tak jakby smarowania nie miał. Silnik po wymianie rozrządu, uszczelek pod głowicami, planowaniu głowic (wszystko złożone na nowych częściach z ASO), wlany olej Motul 5w40, blok, tłoki wyglądały jak nowe, zero rys. Po remoncie wszystko chodziło idealnie, aż w pewnym momencie zaczął klepać jak diesel (po przejechaniu około 3tys km), oczywiście odrazu zgaszony i nie jeżdżony ( zlałem olej i okazało się że jest w nim dosyć sporo opiłków, zrzuciłem miskę olejową, wyczyściłem wszytko ładnie, wyciągnąłem nawet pompę oleju, ale wyglada na sprawną). Ktoś wie o co mu może chodzić?

Zanim dołączysz do klubu A8, powinieneś regulaminowo przedstawić się i przywitać w dziale Powitań
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-03-04, 12:52   

Zapewne nastawniki ci sie odzywają.

Poszukaj tu na forum jest o tym cała encyklopedia, np tu


http://www.a8team.pl/d2-f...uchu-vt9642.htm
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
fafik 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2 AQH
Wiek: 30
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 5
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2017-03-04, 13:35   

martin_rs4 napisał/a:
Zapewne nastawniki ci sie odzywają.

Poszukaj tu na forum jest o tym cała encyklopedia, np tu


http://www.a8team.pl/d2-f...uchu-vt9642.htm


Wiem, że na pewno przy odpalaniu kilka sekund stukał któryś napinacz, ale możliwe że teraz stukają cały czas? Jak sprawdzić czy to na pewno te napinacze? Bo za dwa muszę dać około 4tys więc wolałbym być pewny że to to
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-03-04, 13:38   

Jak sprawdzisz masz opisane w temacie ktory Ci podalem. Natomiast co do stukania to moze ktoraś wkładka regulacyjna (popychacz) sie zawiesiła. Stetoskop to reki i nasłuchiwać.
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-03-06, 15:05   

Może ślizgi odfrunęły...
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-03-06, 15:22   

krisker napisał/a:
Może ślizgi odfrunęły...


no dokładnie, jak opiłki są to może zmieliło dolne ślizgi (które nie są widoczne po zdjęciu pokrywy, więc może się wydawać że nastawniki są ok), powpadało do głowicy i zrobiło zamieszanie.

Ale to by było dziwne, skoro głowice były robione to było by widać przecież <hmm>

chyba że wewnętrznie nie były ruszane, wałki nie były zdjęte to i nastawnika nikt nie obejrzał dokładnie <bezradny>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-03-06, 23:24   

predzej opilki zatkały sitka nastawników..
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
monster_1973 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D2, Mercedes
Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2014
Posty: 90
Skąd: DE Hessen
Wysłany: 2017-03-07, 14:02   

panewki? Lepiej tego silnika nie odpalaj więcej.
 
 
mahoney99 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic 5b
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: a8 d2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 16 Sie 2015
Posty: 73
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2017-03-07, 15:33   

jaki kolor opiłków?
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2017-03-08, 08:01   

szeryfisch napisał/a:
predzej opilki zatkały sitka nastawników..
- a filtr po co jest :]
nie dajmy się zwariować smok pobiera olej i na drodze jest filtr i raczej opiłki się w magistralę olejową nie dostaną .
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-03-08, 09:10   

ja obstawiam dolne ślizgi. Łańcuch już po aluminium lata i dlatego stuka.

najszybciej to zdjąć pokrywę klawiatury i obadać organoleptycznie czy ślizgi w szczególności dolne są całe oraz zobaczyć czy łańcuch jest napięty.

Jeśli wszystko ok to któryś popychać, zawór albo panewka <bezradny>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
fafik 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2 AQH
Wiek: 30
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 5
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2017-03-08, 09:38   

Opiłki koloru mosiężnego, magnes ich nie łapie, nastawniki i wałki były ściągane i wszystko cacy było
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-03-08, 09:47   

nie brzmi to za ciekawie .... panewki korbowodowe <boisie> oby nie... ale w razie co kolega FOSS ma dół tego silnika na sprzedaż <hihi>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2017-03-08, 21:21   

panewki <boisie>
 
 
Pawulon_90 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: Audi S8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 114
Skąd: Tychy
Wysłany: 2017-03-09, 12:42   

Panewki w silnikach od esy to pomalu sie standart robi :D przerabialem temat jakis cza temu :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.