Autor |
Wiadomość |
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2014-04-30, 15:41
|
|
|
Witam. Chyba temat słabego auta rozwiazany.
Wymiana 2 sond, czyszczenie przepustnicy, wymiana węzyka podciśnienia który idzie do EGR, rozruszanie zapieczonych dzwigienek od podciśnienia.
Jak narazie po tym zabiegu auto dużo żwawsze, lepiej reaguje na gaz i co najważniejsze nie wypluwa żadnych błedów. Jak odpalałem to nie dławi sie jak to było wcześniej.
Jeszcze tylko jade do gazownika na przeglad i dobre zestrojenie lpg z pb i mam nadzieje ze autko długo bedzie śmigać.
Moze komuś sie to przyda w podobnym przypadku. |
|
|
|
|
|
|
|
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2014-05-04, 10:32
|
|
|
odgrzewam kolteta niestety!!
Ostatnie dni było ciepło i auto po wymianie Sond chodzi igła ale dzisiaj rano było 2st. i znow lekko go dusiło ide zaraz sprawdzic czy jakies błedy wypluł ale chce sprawdzić tylko nie wiem jak na vcds jaka pokazuje temperature bo obstawiam własnie ten czujnik a moze i dwa.
które bloki danych trzeba sprawdzic? |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
|
|
|
|
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2014-05-04, 11:08
|
|
|
rozumiem ze sprawdzic tem. w blokach 1 i 3? powinny byc zblizone do siebie? |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-05-04, 11:25
|
|
|
W 001 temp płynu chłodzącego i 004 w sterowniku silnika a w sterowniku zegarów to było bodajże pod 003. Tak temperatura ma być podobna.
Można też sprawdzić oporność przy temperaturze 90°C. i ma ona wynosić 110ohm. |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez krzychu22.p1i 2014-05-04, 11:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2014-05-04, 11:29
|
|
|
rozumiem ze na zimnym silniku musi pokazywac mniej wiecej tyle ile temp otoczenia? jezeli mniej to do wymiany i jezeli temperatury róznia sie miedzy soba tez ktorys padł? |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-05-04, 11:35
|
|
|
Jak cuda pokazuje przy temp. otoczenia to do wyrzucenia jest. Temperatura może się minimalnie różnić ale nie o np o 50st Najpierw warto sprawdzić błędy, sprawdzić temperatury jakie pokazują czujniki, poprawić styki przy czujnikach, zmierzyć ich oporność a na koniec jak coś nie działa to wymienić.
Czujnik temperatury jest 2 funkcyjny i ma 4 piny (2 do ecu i 2 na zegary). Znajdziesz go z tyłu głowic, zmierz między pinami oporność przy 90°C i będzie wiadomo. |
_________________
|
|
|
|
|
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2014-05-04, 14:00
|
|
|
podpiąłem po vag i tak jak myslałem zero błędów.
zrobiłem 3 screny i na wszsytkich odczyt temeratury jest taki sam mniej wiecej.
Ale zauwazyłem i widac to na jednym dziwne wskazania Sond (nowe)!?
Jedyne co mi przychodzi do głowy to że wtryski puszczają gaz i rano jest jest zimno ma ciezko z przepaleniem tego a jak w miare ciepło to jest ok.
13.jpg
|
|
Plik ściągnięto 956 raz(y) 73,71 KB |
2.jpg
|
|
Plik ściągnięto 957 raz(y) 67,68 KB |
1.png
|
|
Plik ściągnięto 957 raz(y) 75,08 KB |
|
|
|
|
|
|
|
|
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2014-05-05, 19:22
|
|
|
i co nikt nie może mi pomoc w tej kwestii? |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-05-05, 19:37
|
|
|
A spróbuj jeszcze zakręcić kurek od gazu i pojeździć trochę na pb. Może faktycznie któryś z wtrysków popuszcza. Samochód na pb czy lpg jest słabszy?
Temperatury wyglądają ok, a jak z przepływką sytuacja wygląda? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2014-05-05, 19:43
|
|
|
Przepływka na wolnych obratach ma 5-6g/s
W zasadzie miedzy pb a lpg nie ma roznicy i nigdy nie było.
Dzisiaj zakreciłem gaz i z rana sprawdze.
Jeszcze mi do głowy przyszło jakby gdzieś na cewkach lub świecach przebicie było jak wilgotno z rana i temp przy 0? |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-05-05, 21:04
|
|
|
raczej nie |
|
|
|
|
|
|
|
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2014-05-06, 05:17
|
|
|
Wczoraj na noc zakrecilem lpg i wstępnie gaz jest chyba temu szarpaniu winny ale to zobaczę znów jutro jak na noc zostawie odkrecony gaz. Zastanawia mnie tez fakt ze ciezko odpala tak 3sek musze kręcić żeby zalapala a aku nowka. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-05-06, 06:08
|
|
|
wtryski lub parownik puszcza |
|
|
|
|
|
|
|
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2014-05-06, 06:29
|
|
|
Wtryski bym się zgodził bo juz mi gazownik mowil ze przydalo by sie zmienic. Tym bardziej ze dzis nie szarpalo jak byl zimny jeszcze jutro obadam. Ale dziwi mnie fakt ciężkiego odpalania skoro gaz mozna wykluczyć w tym przypadku |
|
|
|
|
|