Autor |
Wiadomość |
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4801 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-01-18, 21:46 [D2 99 4.2PB/LPG
] wpływ temperatury na wspomaganie
|
|
|
Witam
zastanawiam się na jednym dziwnym zachowaniem mojego wspomagania
obecnie są temperatury powiedzmy minusowe
Po zapaleniu auta kierownicą się kręci idealnie potem po nagrzaniu jest już gorzej ale jeszcze na normalnym poziomie .
Latem jest sporo gorzej .
Nowa pompa magiel zrobiony olej ori .
Moim zdaniem jak olej jest zimny to jest gęsty i dlatego jest jak jest
po nagrzaniu układu dzieją się cuda .
Dobrze kombinuje ? |
|
|
|
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2016-01-18, 23:20
|
|
|
Mam dokładnie to samo. Jak startuję autem to można kręcić kierownicą jednym paluszkiem. |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4801 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-01-19, 08:15
|
|
|
to znaczy ten typ tak ma auto na kraje syberyjskie |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-01-19, 09:07
|
|
|
Ogólnie chodzi o termikę, chemię i rozszerzalność materiałów.
W zasadzie nie powinno tak być. Cały czas powinno być silne. A że nasze auta mają lata jakie mają z czasem rozgrzewania się układu ta skuteczność delikatnie spada.
U mnie jest podobnie w A4 też. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4801 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-01-19, 16:01
|
|
|
to tylko w audi tak jest
to chyba ta przewaga dzięki technice
bo jakoś inne auta które posiadam obecnie mają wprost przeciwnie
Nie kiedy się zastanawiam nad pewnymi sprawami i dochodzę do wniosku czym auto nowsze to gorsze
Ale i tak u mnie nie ma problemów znacznych bo jak by były to wybacz ale przerost formy nad treścią |
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2016-01-19, 21:54
|
|
|
A macie servotroniki u siebie? |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
|
|
|
Nyku
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 11 Sty 2015 Posty: 276 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2016-01-19, 21:56
|
|
|
U mnie nie zauważyłem różnicy. Cały czas tak samo chodzi |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-01-20, 07:01
|
|
|
emilus143 napisał/a: | A macie servotroniki u siebie? |
Ja nie. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 2016-01-20, 08:47
|
|
|
U mnie tez działa bez zarzutu ,cały czas jednakowo czy zimno czy ciepło .Po rozgrzaniu auta tez nie ma różnicy. |
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2016-01-20, 09:18
|
|
|
Jak ktoś ma servotronic to tym bardzij nie powinny dziać się takie cuda, ponieważ jak nam wiadomo dostosowuje on siłę wspomagania do osiąganej prętkości, zatem na postoju powinno się dać nią kręcić nie tylko jednym palcem ale rzęsą |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-01-20, 11:52
|
|
|
Tez tak mialem jak mialem zdupioną pompę wspomagania i nowy zamiennik (SKV). Na zimnym jako tako, na ciepłym dramat był. Wymieniłem pompe na uzywana po regeneracji (sam sobie zregenerowalem), zmieniłem też płyn na oryginalny ZF. Teraz wspomaganie czy na zimno czy na cieplo chodzi zawsze tak samo - tylko jest głośne (troche pompa wyje ale to pewnie kwestia mojej regeneracji ) |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2016-01-20, 12:20
|
|
|
A powiedz czy jest jakaś straszna filozofia ją zregenerować? Dużo to kosztuje? U mnie nic nie wyje, ale może już czas na naprawę. |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-01-21, 12:27
|
|
|
emilus143 napisał/a: | zatem na postoju powinno się dać nią kręcić nie tylko jednym palcem ale rzęsą |
Lub czym innym
emilus143 napisał/a: |
A powiedz czy jest jakaś straszna filozofia ją zregenerować? Dużo to kosztuje? U mnie nic nie wyje, ale może już czas na naprawę.
|
Emil chyba jesteś lekko przewrażliwiony |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2016-01-21, 13:03
|
|
|
ernesto napisał/a: |
Emil chyba jesteś lekko przewrażliwiony |
Dzisiaj mi to właśnie powiedział kolega i chyba zacznę się nad tym zastanawiać |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-01-21, 13:27
|
|
|
Regeneracja pompy jest prosta jak budowa cepa ale jak Ci nie wyje to nic nie tykaj. Pompa jest wyjątkowo prostym urządzeniem a ta z A8 to w ogole rozbiera się wręcz śmiesznie łatwo. Najtrudniejsza jest obróbka powierzchni po której chodzą łopatki. Ja tego nie tykałem tylko wymnieniłem łopatki i pierscien na najlepsze ze wszystkich pomp które posiadałem. Wspomaganie chodzi super - niestety jak pisałem wcześniej jest dośc głośne. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|