|
Autor |
Wiadomość |
Motylexus
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 38 Dołączył: 01 Sie 2013 Posty: 1 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2014-06-23, 22:29 [D2 99 4.2PB/LPG
] Zablokowana maska
|
|
|
Witam. To mój debiut więc z góry przepraszam za niedociągnięcia. Problem z jakim się spotkałem dotyczy zerwanej linki maski. Jest o tym sporo na forum, być może coś przeoczyłem, ale wydaje mi się, że zdecydowana większość porad usunięcia usterki wiąże się z potrzebą zniszczenia czegoś, aby otworzyć zablokowaną pokrywę. Jeśli ktoś mnie ubiegł to sorry, jeśli nie to myślę, że mój post może być bardzo pomocny. Na początek sytuacja. Otóż linka zerwała się podczas otwierania maski przy samej rączce. Maska zdąrzyła odskoczyć. Stało się to w serwisie klimatyzacji, który jak się potem okazało słabo znał się na mechanice, efektem czego tymczasowa linka pozostawiona pomiedzy dwoma przelotkami zwalniającymi zamki została przytrzaśnięta maską podczas zamykania. Finalnie ciągnąc za linkę przez grill otwierał się tylko zamek lewy (od strony kierowcy), zaś prawy ani drgnął. O ile na forum czyta się, że przy odwrotnej sytuacji można zwolnić zamek z kanału lub przez nadkole, o tyle przy zablokowanym zamku od strony pasażera dostęp utrudniają filtry, zbiornik płynu do spryskowaczy i mnóstwo innych cześci komory silnika. Wydawałoby się, że jedynym rozwiązaniem w tej sytuacji jest demontaż/zniszczenie grilla lub co gorsza rozwiercanie zamka. Otórz udało mi się zwolnić zamek bezinwazyjnie. Potrzebne narzędzia to solidny, twardy drut o długości najlepiej około 50-60 cm i sporo cierpliwości. Ja pomogłem sobie drugm egzemplarzem A8 mojego znajomego, na którym przy otwartej masce sprawdzając odległości i kąty odpowiednio wyginałem drut. Jak dotrzeć do wtętrza komory silnika bez niszczenia czegokolwiek? W lewym górnym rogu grilla (stojąc naprzeciw auta) dostrzec można prostokątną, plastikową obudowę wlotu powietrza. Bezpośrednio pod nią, na wysokości lewego górnego rogu chłodnicy znajduje się mała dziura wielkości około 1/1 cm. Właśnie przez tą dziurkę, pomiędzy żeberkami grilla należy wprowadzić odpowiednio wygięty drut, a następnie metodą prób i błędów zachaczyć cięgno zamka i pociągnąć w prawą stronę. W okolicy nie ma niczego poza plastikowymi obudowami filtrów zatem nie ma za bardzo czego uszkodzić drutem. Ja jak pisałem wcześniej miałem komfort przetestowania tego sposobu na drugim egzemplarzu przy otwartej masce. Zapewne dzięki temu uporanie się z tematem zajęło mi jakieś 20-25 minut, nie licząc kilku godzin kombinacji przez nadkole i z kanału. Z pewnością próbowanie na "czuja" zajmie wiecej niż kilkadziesiąt minut, ale myślę, że warto, jeśli można tym samym oszczędzić grill, czy inne części auta. Przy odrobinie szczęścia powinno pójść gładko. Chciałem dodać zdjęcie drutu dla pomocy, ale coś nie działa więc zainteresowanym mogę je przesłać na wskazany adres mailowy. Chociaż oczywiście życzę jak najmniej takich przygód. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów |
_________________ Motylexus |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-06-24, 10:53
|
|
|
Motylexus,
Zapraszam do działu przywitań
Zanim dołączysz do klubu A8, powinieneś regulaminowo przedstawić się i przywitać w dziale Powitań |
Pkt.
13. Przed napisaniem pierwszego posta przedstaw się nam, swoje auto i przywitaj w odpowiednim dziale.
Pozdrawiam ernesto. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |