Autor |
Wiadomość |
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-06-15, 12:32 [D2 99 4.2PB/LPG
] Zapieczone świece zapłonowe
|
|
|
Koledzy,
Cieszę się moim nowym nabytkiem od parunastu dni. Ostatnio postanowiłem wymienić w aucie wszystkie płyny, uszczelniacze dyfrów, oleje w przekładniach... oraz świeczki. No i tu pojawił się problem. Serwis stwierdził, że świece są zapieczone i jakiekolwiek próby ich wykręcenia będą się odbywały na moją odpowiedzialność. Powiedziano mi, że mogą uzyć środków chemicznych i spróbować odkręcić je momentem 50Nm (maksymalnie dopuszczalny) ale jeżeli to nie da rady to już tylko siłowo i muszę być przygotowany na mozliwość uszkodzenia głowicy.
Co począć Panowie? |
_________________ Kontakt: nick + @wp.pl |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-06-15, 12:59
|
|
|
No dzięki. Już mi ciśnienie skoczyło od rana. W głowie mam już tą najgorszą sytuację.
Ja to i tak raczej zlecę serwisowi więc przekaże im te uwagi.
Aha, mechanik dodał, że tego typu przypadki zdarzają się głównie w autach z zainstalowaną instalacją LPG. Być może coś tam skorodowało na gwincie. |
_________________ Kontakt: nick + @wp.pl |
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2012-06-15, 13:40
|
|
|
Słyszałem kiedyś coś takiego, jeżeli w danym aucie świece mają tendencję do zapiekania się, to przed zamontowaniem nowych świec trzeba delikatnie przesmarować gwint smarem grafitowym. Smar pod wpływem temperatury szybo się wytopi/wypali a na gwincie pozostanie grafit w postaci delikatnego proszku dzięki czemu łatwiej będzie w przyszłości odkręcić świecę.
Oczywiście, nie testowałem tak tylko słyszałem ;-) |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
SJake
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: Aluminium
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 192 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2012-06-16, 11:36
|
|
|
Może być też pasta do świec - takie do 1500 stopni. |
_________________ A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL
POLISHANGEL
|
Ostatnio zmieniony przez SJake 2012-06-16, 19:42, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-06-16, 14:43
|
|
|
Heh, no to w najgorszym wypadku będę się cieszył moją A8 raptem 2 tygodnie |
_________________ Kontakt: nick + @wp.pl |
|
|
|
|
gibon
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: FLV
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A6c5 Quattro Avant
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 81 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 2012-06-16, 16:29
|
|
|
EEEE tam spokojnie. Dużo WD i pójdzie. u mnie świeca pękła równo z gwintem ale udało się wykręcić bez zdejmowania głowicy. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
JIMM [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-06-17, 20:36
|
|
|
gibon napisał/a: | EEEE tam spokojnie. Dużo WD i pójdzie. u mnie świeca pękła równo z gwintem ale udało się wykręcić bez zdejmowania głowicy. |
podstawa to idealnie zimny silnik..... najlepiej po nocy ....fizyka się kłania...dobry klucz i przedłużenie ramienia i jeden zdecydowany ruch...i po kłopocie ;-)
Co wkręcone to i się wykręci :-P |
|
|
|
|
|
|
|
|