Autor |
Wiadomość |
00gtw00
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: S8 D2 FL
Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 65 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 2010-02-07, 11:30 [S8 D2 99
] Hałasujący silniczek sterujący od nawiewu
|
|
|
Od jakiegoś czasu kilkanaście sekund po uruchomieniu samochodu silniczek sterujący od nawiewu wydaje kilka dość głośnych strzałów po czym milknie na zawsze :evil: Sytuacja się powtarza kiedy puszcze nawiew na przednią szybę.
Ma ktoś może rozmieszczenie silniczków sterujących od nawiewu?
[ Dodano: 2010-02-08, 17:18 ]
Ktoś z kolegów zmieniał już może jakiś silniczek od nawiewu? Z tego co wyczytałem to jest ich 8 szt + 2 szt w przedziale silnika na podszybiu co zamykają i otwierają dopływ powietrza z zewnątrz. Pytanie czy to 8 szt. jest przy nagrzewnicy czy porozrzucane po całej długości? Ktoś się dobierał już do nagrzewnicy? To chyba nie będzie proste |
|
|
|
|
|
|
|
wojti_sopot
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 25 Wrz 2009 Posty: 152 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2010-02-08, 22:54
|
|
|
Witam
Silniczków faktycznie jest 8 z przodu, 2 w silniku, ściągasz panel przedni, boczki prawe i lewe, namierzasz silniczki organoleptycznie i wymieniasz, ten cykający dźwięk to przekładnia plastikowa w silniczku, która jest już zatarta i nie przesuwa się prawidłowo, podłącz vaginę i odczytaj błędy z klimy, pojawi ci się okno ile silniczków masz do wymiany, ja u siebie wymieniłem wszystkie 10 sztuk, kupiłem nagrzewnicę kompletną na aledrogo w bardzo dobrej cenie, rocznik 2000 z silniczkami, i po kolei powymieniałem. Nowe w boschu za drogie. |
|
|
|
|
|
|
|
00gtw00
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: S8 D2 FL
Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 65 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 2010-02-09, 08:29
|
|
|
Hmm czyli rozumiem, że problemów z wymianą silniczków nie ma? Dojście jest dogodne ? |
|
|
|
|
wojti_sopot
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 25 Wrz 2009 Posty: 152 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2010-02-09, 21:36
|
|
|
Witam
Dojście jest ok, gorzej z nabyciem silniczków. |
|
|
|
|
|
|
|
solox011
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Franciszek
Jeżdzę: S8
Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2009 Posty: 41 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2010-02-12, 00:55
|
|
|
Witam u siebie mam ten problem od dłuższego czasu nic z tym nie robiłem ale denerwując jest to pstrykanie jak by coś się miało urwać
może ktoś z klubowiczów ma jakiś schemacik jak to rozebrać po kolei żeby nic nie urwać
jak podłączałem vaga to w sterowniku od klimy pokazywało mi właśnie jeden błąd jak pamiętam dobrze coś pisało o silniku tylnej klapy v6 coś takiego
czyli chyba wychodzi na to że mam jeden silniczek do wymiany bo tego błędu nie idzie skasować jest na stałe
pozdrawiam |
_________________ Audi S8 4,2 V8 tiptronic 360 PS 430 Nm |
|
|
|
|
JIMM [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-02-14, 21:33
|
|
|
no to jesteś szczęśliwcem i i działaj z jednym silniczkiem 8-) |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-11-05, 21:00
|
|
|
alleluja tez to mam a sie martwiłem że to coś poważnego , powiedzcie panowie jak dostać sie do silniczków , w jaki sposob bezinwazyjnie ściągnąć przedni panel mam tam navi je też trzeba bedzie wyjąć ?? jak to wygląda w praktyce?? |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2013-11-05, 21:16
|
|
|
Navi nie ruszamy. Zdejmujesz boczki te koło nóg pasażera i kierowcy - jeśli jeden do wymiany to wystarczy jeden boczek. Przy okazji zdjęcia boczków można przy okazji wyczyścić odpływy z klimatronika bo czasami się zapychają. |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-11-05, 21:35
|
|
|
dzwięk pstrykania idzie z lewej strony od kierowcy na wysokości navi lub kratki nawiewu środkowe lewa strona |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-11-05, 22:17
|
|
|
preston81 napisał/a: | dzięki Foss , btw czyli to pstrykanie to całkiem normalne tak? i olac to ? |
Cytat przerzuciłem z innego tematu gdzie o tym pisałeś.... noi jak już pewnie zauważyłeś pstrykanie nie jest normalne czyli wskazuje na usterkę którą należy się zająć.
"Normalne" pisałem w kontekście tego, że to typowy objaw dla silniczków nawiewu i przy tych typowych objawach nie należy zbytnio szukać czegoś innego ale skupić się właśnie na silniczkach ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-11-08, 09:47
|
|
|
nie macie gdzieś jakiś zdjęć Panowie tych silniczkow zamontowanych w aucie , skoro jest 10 silniczkow w całości to wszystkie są takie same czy różnia sie czyms np złączami stronami montazu itd?? czy poprostu kupuje jaki popadnie i montuje ?? |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2013-11-08, 12:09
|
|
|
U mnie był podobny problem pstrykania , spowodowane było to uszkodzonym silniczkiem który się przekręcił za mocno tylko że, spowodowane to było uszkodzonym klimatronem który wysyłał źle sygnał do silniczka i po prostu go przekręcił , jak ktoś ma problem z tym to niech dotrze do silniczka uszkodzonego wypnie go i wstawi drugi np. z nawiewu na nogi , są takie same jeżeli problem ustanie to wina silniczka a jeżeli uszkodzi następny tojuż wina klimatrona. A dostęp do silniczków na allegro jest spory ceny od 10zł |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-11-08, 15:48
|
|
|
czyli wnioskuje ze kazdy silniczek jest taki sam , btw jak rozwiązałeś swoj problem ?? |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-11-08, 17:34
|
|
|
preston81 napisał/a: | czyli wnioskuje ze kazdy silniczek jest taki sam , btw jak rozwiązałeś swoj problem ?? |
Wszystkie silniczki są takie same, różnica jest w dźwigienkach sterującymi klapami.
Tu zespół nawiewów - na pierwszym planie widać 4 silniczki
↓↓↓
|
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-11-08, 18:18
|
|
|
dzięki za fotke widzę że są przykręcone na kilka śrubek i to tyle więc wymiana chyba będzie łopatologicznie prosta |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|