Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 99 4.2PB ] Problem z wolnymi obrotami AQF  
Autor Wiadomość
PitBullRedNos 
Użytkownik



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 36
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 48
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2011-03-05, 21:08   [D2 99 4.2PB ] Problem z wolnymi obrotami AQF

Witam i proszę o pomoc... :!: Bo nie wiem do kogo się już zwrócić z tym problemem... :evil:
A mianowicie moja ósemka ostatnio przejawia spadanie z obrotów podczas gdy wrzucam w automacie "D" lub "R" normalnie zawsze miała prawidłowe obroty pomiędzy 720 - 600 teraz też ma takie i nie falują ani nic z tych rzeczy ale gdy z jałowego biegu "P" lub "N" wrzucę "R" lub "D" to obroty spadają mi o około 100 obr./min. czyli na około 500 obr./min. i gdy np. na światłach trzymam nogę na hamulcu jest identycznie a co za tym idzie są wyczuwalne wibracje wewnątrz auta...
Mówili mi że skrzynia ale biegi zmienia normalnie nie szarpie i już przy 70 km/h wrzuca 5 bieg podczas spokojnej jazdy a później jak przerzucę na tip-tronic i zrzucam biegi manualnie hamując silnikiem również nie szarpie pomiędzy żadnym z biegów aż do samej jedynki...
Mechanik sprawdził przepływke która też ma wpływ na obciążenie silnika podczas wrzucania biegu ale okazała się dobra... Jedynie numeru identyfikacyjne wzbudziły w nim obawy a mianowicie stwierdził iż numer przepływki kończący się 032 jest montowany w audi w 2.0 benzynach i być może tu jest problem iż jest ona nie prawidłowa (choć do tej pory wszystko na niej było ok a autko nie odstawiałem na żaden z warsztatów, więc o podmianie nie ma mowy) może to ma coś wspólnego z tym spadaniem obrotów gdy wrzucam jakikolwiek z biegów... A więc kupował ktoś kiedyś przepływke i wie może jaki jest tam numer... bo jeśli to jej wina kupie nowa ale nie chce na darmo wydawać około 400 - 500 zl bo chyba tyle kosztuje... Pomóżcie jeżeli mieliście taki problem i uporaliście się z nim...
Z góry serdecznie dziękuje... Pozdrawiam...




PitBullRedNos poprawiłem tytuł Twojego wątku... tzw. [tagów] nie wpisujemy już "z palca" - przy zakładaniu tematu masz tam ich całą rozwijaną listę i z niej należy wybrać odpowiedni.
Pozdrawiam, FOSS
 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2011-03-06, 17:11   

Kolego według ETKI to są dwa numery >077 133 471G i drugi taki #077 133 471GX nie wiem czym one się różnią,jak bardzo chcesz to mam orginalną stara przepływkę to mogę zobaczyć jakie ma numery.

Sprawdzałem tą swoja starą przepływkę i ma taki nr.077 133 471G myślę że u Ciebie jest faktycznie nie tak bo mamy takie same silniki AQF.
 
 
Marcin123 
Moje A8


Silnik cm3: 3700
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: marcin
Jeżdzę: d2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 92
Skąd: radomsko
Wysłany: 2011-03-06, 20:11   

ja tez ostatnio zauwazylem ze jak trzymam na hamulcu i mam d to obroty rzedu 550 a jak jest na n lub p to 750,ostatnio bylem na vagu i wyszedl blad czujnika temperatury g42 powietrza zasysanego do silnika czy to moze byc przyczyna ze obroty na d sa za male.i autkiem minimalnie trzeslo,najdziwniejszy jest tez fakt ze czasami zwlaszcza jak jest zimno nawet gdy odpalam auto i obroty sa 1000-1100 auto ma wibracje puzniej wszystko ustaje czy to moze byc wina tego czujnika
 
 
PitBullRedNos 
Użytkownik



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 36
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 48
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2011-03-07, 19:46   

123mielony - dzięki za te numery, jutro jeszcze raz wyciągnę tą przepływke i porównam je bo już mam mętlik w głowie i nie pamiętam dokładnie jaki on w całości był... :)
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-03-07, 23:37   

123mielony napisał/a:
Kolego według ETKI to są dwa numery >077 133 471G i drugi taki #077 133 471GX nie wiem czym one się różnią,jak bardzo chcesz to mam orginalną stara przepływkę to mogę zobaczyć jakie ma numery...

O ile dobrze pamiętam jeden numer to oryginał nówka a drugi to też oryginał ale regenerowany...
w ASO w wiekszości przypadków sprzedają te regenerowane ale niestety nie zawsze informują o tym klienta.

W ASO przy zakupie nowej przepływki nie ma opcji zwrotu starej i obniżki cenowej zaś przy zakupie regenerowanej zwrot starej jest wręcz wymagany...
w hurtowniach w których także sprzedają takie regenerowane przepływki przy jej zakupie stosuje się kaucję jako zabezpieczenie aby klient zwrócił swoją starą - w ASO nie kojarzę czegoś takiego jak kaucja czyli ASO w swoich procedurach nie przewiduje wyłącznie jej sprzedaży lecz zakłada z góry że sprzedaż przepływki jest transakcją wiązaną z jej wymianą kiedy stara część już z założenia pozostaje w dyspozycji ASO a nie klienta.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
and808 
Moje A8



Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 427
Skąd: PL
Wysłany: 2011-03-07, 23:42   

"X" zawsze oznacza, ze trzeba przy kupnie zwrocic ta sama, stara czesc. w zadnym wypadku sprzedawca nie moze wydac towaru, jesli klient nie dostarczy starej czesci.

oczywscie jesli klient nie dostarczy starej czesci "na wymiane" obowiazuje cena bez "X"

a wiec "G" i "GX" to te same czesci.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-03-07, 23:58   

and808 napisał/a:
(...) a wiec "G" i "GX" to te same czesci.

Owszem to te same części ale przepływka "G" jest nowa a "GX" to używana ale po regeneracji i traktowana "jak nowa" tylko szkoda, że tą informację trzeba czasami od sprzedawcy samemu wydobyć.
Z powodu jak powyżej przepływka "G" kosztuje oczywiście sporo drożej niż "GX".

Identyczny przepływomierz co oryginał (Bosch) można nabyć także w hurtowniach motoryzacyjnych - tutaj już nie ma konieczności zwrotu starej.. tak jak napisałem powyżej w hurtowniach stosuje się kaucję więc jeśli klient nie zwróci starej przepływki to za kupioną zapłaci odpowiednio drożej.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2011-03-08, 09:10   

Ja swoją kupiłem w sklepie bez zdawania starej za 440zł i jest to część regenerowana z roczna gwarancja.Jeśli chodzi o serwis to faktycznie koleś mi powiedział że ta z końcówką GX to jest część regenerowana ,ale powiedział też coś takiego że jak oddam starą to zapłacę 560zł a jak nie oddam starej to zapłacę coś około 1tyś,tak że myślę że tak czy siak to one wszystkie są regenerowane,tyle że tak jak FOSS pisał że nie zawsze klient o tym musi wiedzieć ;-)
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-03-08, 11:13   

123mielony napisał/a:
jak oddam starą to zapłacę 560zł a jak nie oddam starej to zapłacę coś około 1tyś

Jakie ździerstwo , to tak samo jak by powiedzieli w salonie , że jak kupi pan u nas samochód , to cena będzie np 300Kzł a jak odda pan swój stary w rozliczeniu to zapłaci pan 180Kzł .
Kupując auto to płace za całe auto , to czemu mam zwracać jakąś część , obojętnie , czy to przepływka czy przegub , czy np skrzynie biegów .
Trochę parodia z tym jest .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
and808 
Moje A8



Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 427
Skąd: PL
Wysłany: 2011-03-08, 12:34   

mdamian,

a w zasadzie twoj przyklad jest dobry. jak oddasz stary samocod w rozliczeniu, to zaplacisz mniej. w kazdym razie FOSS-a post dokladnie prezentuje sytuacje (moj mozna bylo dwuznacznie zinterpetowac i dobrze ze zostal poprawiony).

przechodze do rzeczy:

mamy wybor:

albo kupujemy nowa czesc i placimy 100 % ceny
albo kupujemy refurbished czesc i placimy 70% ceny - wtedy dodatkowo musimy zdac stara czesc, ktora moze kiedys posluzy dla nowego klienta (pod warunkiem, ze da sie ja zregenerowac). to troche odpowiedz na nasze glosy pelne oburzenia wobec polityki koncernow dotyczacej bardzo drogich czesc zamiennych. tutaj producent daje nam mozliwosc kupna czesci z pelna gwarancja za 70% ceny. oczywiscie nadal mozna dyskutowac, czy sie oplaca. no bo przeciez to czesc uzywana. ale kto by sie przejmowal ? przeciez nasze samochody nie sa prosto z fabryki i kzady z nich ma pare lat. wiec ta jedna nowa czesc nie uczyni tego samochodu nowym.
 
 
PitBullRedNos 
Użytkownik



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 36
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 48
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2011-03-08, 13:28   

proszę, proszę... na mojej przepływce od strony gdzie jest nazwa producenta jest taki numer... :roll:
BOSCH
F 00C 2G2 032
Made in Germany
482 13 3 C
a po drugiej stronie przepływki tam gdzie jest widoczny ten drucik jest jeszcze taki numer...
>PBT - GF 30<
Czyli morał z tego taki iż ta moja przepływka >F 00C 2G2 032< jest chyba faktycznie jak mechanik mówił z 2.0 benzynowego silnika... :roll: chociaż do tej pory wszystko chodziło bardzo dobrze...
Ale i tak 123mielony jeszcze raz dzięki za te numery, kupię nową założę i dam znać czy wszystko wróciło do normy...
 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2011-03-08, 18:37   

Kolego zobacz ten wątek http://www.a8team.pl/topi...ht=przep%B3ywka Tam DICE 111 podaje numery boscha,może w czymś Ci to pomorze.

Sprawdzałem u siebie i na starej przepływce jest tak
A na pudełku po tej która mam założona jest tak
 
 
PitBullRedNos 
Użytkownik



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 36
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 48
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2011-03-26, 12:18   

Koledze 123mielony dzięki za fotki, przynajmniej miałem porównanie... :)
Po tygodniowej obserwacji autka stwierdzam iż po wymianie przepływomierza wszystko wróciło do normy... :)
Dzięki wszystkim za pomocne posty... Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.