Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 99 4.2PB ] Wybuch silnika  
Autor Wiadomość
Danio 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 195
Skąd: Długołęka/Wrocław
Wysłany: 2010-05-11, 23:26   [D2 99 4.2PB ] Wybuch silnika

Obyło się beż pożaru ale silnik do remontu i to poważnego.
Przy odpalaniu zimnego silnika coś wybuchło i pełno dymu z pod maski. Rozsadzony kolektor ssący i coś jeszcze pod nim, nie wiem czy to blok silnika czy co?
Pytanie 1: przypuszczam że urwał się korbowód, czy auto by choc na chwilę zapaliło, bo zapaliło ale jakby na 4 gary, falujące obroty od 300 do 800 i znów na 300 i zgasł
Moje drugie przypuszczenie: od dłuższego czasu miałem problem z układem zapłonowym. Czy urwany korbowód i rozsadzony kolektor ssący może byc spowodowane nie dokońca spalonym gazem w komorze silnika?


kupię silnik AQF
_________________
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1790
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2010-05-12, 06:40   

A pasek rozrządu nie strzelił?
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
Danio 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 195
Skąd: Długołęka/Wrocław
Wysłany: 2010-05-12, 13:47   

pioter napisał/a:
A pasek rozrządu nie strzelił?

Pasek cały!. korbowód chyba też bo dziś porozkręcałem obudowy i stwierdzam że blok silnika jest cały (ale to się okaże po rozkręceniu bloku) wysadziło sam kolektor ssący
_________________
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami
Ostatnio zmieniony przez Danio 2010-05-16, 22:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Limbo 
Moje A8


Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic ZF
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 88
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-05-12, 19:43   

Jak auto jest na podtlenku lpg to takie numery czasami bywają. A konkretniej bywały na starszych generacjach LPG. Na sekwencji też slyszalem ze bywaja wybuchy.
i własnie w takim wypadku rozwala kolektor ssący i zawory.
 
 
Danio 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 195
Skąd: Długołęka/Wrocław
Wysłany: 2010-05-16, 15:03   

Limbo napisał/a:
Jak auto jest na podtlenku lpg to takie numery czasami bywają. A konkretniej bywały na starszych generacjach LPG. Na sekwencji też slyszalem ze bywaja wybuchy.
i własnie w takim wypadku rozwala kolektor ssący i zawory.

No ale dlaczego? przecież to sekwencja, bezpośredni wtrysk i to tej nowszej generacji.
Wiem tylko że firma zakładająca gaz nie zjeła kolektora z silnika w celu wywiercenia otworów na wtryskiwacze, wiórki w silniku??? to może byc przyczyną??? wiórek spowodował niedomknięcie zaworu i gaz się cofnął do kolektora??? (wybuch nastąpił przy odpaleniu silnika), A czy mogła spowodowac to odma???, jak zanieczyszczona, mogło byc przez to???
_________________
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami
 
 
RETON 
Użytkownik


Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: TIPTRONIC
Zasilanie: PB+LPG
Imię: KRZYSIEK
Jeżdzę: AUDI A8 L
Wiek: 47
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 22
Skąd: GRODZISK MAZ.
Wysłany: 2010-05-16, 19:12   

Jeśli wybuch w kolektorze spowodował gaz to tylko wtedy gdy jest uszkodzony parownik instalacji, poza tym musiałby jeszcze być niesprawny elektrozawór który powinien się znajdować przed parownikiem albo zintegrowany z samym parownikiem. Takie złożenie mogło spowodować, że po wyłączeniu silnika przez parownik przewodem podciśnieniowym do kolektora ssącego dostał się gaz. Nie powinno być go jednak za dużo, bo tylko ten który znajduje się w rurce zasilającej od zbiornika.
I nawet taka sytuacja nie powinna spowodować jednak wysadzeniem kolektora aluminiowego, ja sie z czymś takim nie spotkałem, a to co wyżej to tylko teoretyzowanie:)
 
 
Fuszbejns 
Użytkownik



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomik
Jeżdzę: A8
Wiek: 46
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 25
Skąd: legnica
Wysłany: 2010-05-21, 11:09   

mi to nei wyglada na wybuch gazu w kolektorze skoro kolega pisze ze zimny motor byl to pewnie jeszcze nie zdążył sie przełączyc na gaz no chyba ze sa wadliwe listwy ktore przepuszczaja gaz do kolektorów wtedy moglby to byc zaplon gazu. aproppo peknietego korbowodu to wątpie zeby taki wybuch mogł rozwalic korby poza tym na pewno by nie odpalil a nawet jakby zaskoczyl to odrazu rozerwaloby blok. rzeczywiscie moglo skrzywic zawór dlatego nie pali na wszystkie gary - sprawdz na ktorym to cylindrze neikoniecznie musialo pokrzywic wszystko

pozdrawiam
_________________
"w takiej pracy co mi daje 3 zł na godzine to jest też smiech na sali.. a to ku.. a dykty ciężkie obijają sie .."
 
 
Danio 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 195
Skąd: Długołęka/Wrocław
Wysłany: 2010-05-23, 18:13   

Fuszbejns napisał/a:
mi to nei wyglada na wybuch gazu w kolektorze skoro kolega pisze ze zimny motor byl to pewnie jeszcze nie zdążył sie przełączyc na gaz no chyba ze sa wadliwe listwy ktore przepuszczaja gaz do kolektorów wtedy moglby to byc zaplon gazu. aproppo peknietego korbowodu to wątpie zeby taki wybuch mogł rozwalic korby poza tym na pewno by nie odpalil a nawet jakby zaskoczyl to odrazu rozerwaloby blok. rzeczywiscie moglo skrzywic zawór dlatego nie pali na wszystkie gary - sprawdz na ktorym to cylindrze neikoniecznie musialo pokrzywic wszystko

pozdrawiam

Silnik rozebrany i wiem już że rozsadziło tylko kolektor ssący. Tylko że nie znam przyczyny. Powiedz mi Fuszbejns jak można sprawdzic te listwy sprawdzic, bo ja też przypuszczam że to coś przez gaz choc na instalacji przejechałem jakieś 8 tyś km. podejrzewam jeszcze zatartą klapę w kolektorze bo wcale się nie rusza, czy mogło byc przez to?
_________________
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami
 
 
Fuszbejns 
Użytkownik



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomik
Jeżdzę: A8
Wiek: 46
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 25
Skąd: legnica
Wysłany: 2010-05-23, 20:45   

chetnie bym ci pomogl sposobem garazowym ale tak na odleglosc sie nie uda trzeba podpiac sie pod kompa gazowego on stwierdzi spadki cisnienia w ukladzie i wtedy bedzie wiadomo ze gdzies gaz ucieka takie podpiecie i diagnoza to koszt ok 50 zl jezeli mas z listwy(instalacje gazowa) na gwarancji to mozesz to wymienic w jej ramach a malo tego jesli to byla ich przyczyna to mozesz gaziarza oddac do sadu badz negocjowac z nim koszty naprawy. kolektory same z siebie nie wybuchaja to na 90% wina wlasnie tych listew problem polega na tym jak ty to udowodnisz niestety mamy takie prawo ze to ty musisz udowadniac swoja racje a nie sprawca
_________________
"w takiej pracy co mi daje 3 zł na godzine to jest też smiech na sali.. a to ku.. a dykty ciężkie obijają sie .."
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.