Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 99 4.2PB ] Zgrzytanie w napędzie  
Autor Wiadomość
Danio 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 195
Skąd: Długołęka/Wrocław
Wysłany: 2012-03-01, 20:31   [D2 99 4.2PB ] Zgrzytanie w napędzie

Na początku zgrzytanie było małe przy mocniej skręconych kołach (od razu mówię że to nie przegub, czy tarcze hamulcowe, łożysko, itp) ale przy większej prędkości np zjazd z autostrady i wchodzenie w łuk w prawo, takie brrrr podobne do dziurawego tłumika, im większy kąt skręconych kół i dodanie gazu tym większe buczenie (duże siły odśrodkowe) a po wyprostowaniu kół przestawało (w lewo nic!). Teraz problem się nasilił bo jest nawet przy jeżdzie na wprost a przy skrętach w prawo to już mam wrażenie że coś się rozpadnie. Buczenie jest proporcjonalne do obrotów silnika, jadąc 140km/h jest głośniej niż przy 100km/h, ja podejrzewam rozwalone łożysko na kielichu który wychodzi z torsena na półośkę albo luz na przekładni planetarnej bo po zdjęciu półośki kielich ten ma luz wzdłuż osiowy ok 1,5cm, olej stamtąd nie cieknie!. W asb w długołęce powiedzieli mi żebym jeździł aż się rozsypie całkiem bo takie zgrzyty mogą pochodzić z różnych części auta, dodam że przy szybszej jeździe (ok120km/h) po wrzuceniu neutrala zgrzyt ustaje, nawet po dodawaniu obrotów, Czy miał ktoś podobny problem, i co to może być?
_________________
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-03-01, 21:23   

Danio napisał/a:
ja podejrzewam rozwalone łożysko na kielichu który wychodzi z torsena na półośkę albo luz na przekładni planetarnej bo po zdjęciu półośki kielich ten ma luz wzdłuż osiowy ok 1,5cm

ciekawe ponieważ jak miałem swoją skrzynie wyjętą to też miałem taki luz z jednej strony(tylko mniejszy luz był , około 2-3mm) , mechanik powiedział że tak musi być (to było z półtora roku temu)okazało się że faktycznie nic się ze skrzynią nie dzieje ;-)
A u ciebie może ta plansza się odkręciła :?: :?:
Musiał byś odkręcić wewnętrzny przegub i zobaczyć tam jest chyba chyba śruba i może ta śruba się odkręciła ;-)
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
Danio 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 195
Skąd: Długołęka/Wrocław
Wysłany: 2012-03-01, 21:42   

mdamian napisał/a:
ciekawe ponieważ jak miałem swoją skrzynie wyjętą to też miałem taki luz z jednej strony(tylko mniejszy luz był , około 2-3mm) , mechanik powiedział że tak musi być (to było z półtora roku temu)okazało się że faktycznie nic się ze skrzynią nie dzieje ;-)
A u ciebie może ta plansza się odkręciła :?: :?:
Musiał byś odkręcić wewnętrzny przegub i zobaczyć tam jest chyba chyba śruba i może ta śruba się odkręciła ;-)

No właśnie, mi też mówili w długołęce i na rakowej we wrocku że taki luz ma być a nawet luz góra dół jest dopuszczalny, a tak jak napisałeś że u ciebie luz z jednej strony bo z drugiej (lewej) prawie że nic i to jest ponoć normalne (z lewej nie, prawa luz) przegub wewnętrzny ściągałem i właśnie wtedy stwierdziłem ten luz flanszy ok 1,5 cm, torx w środku niej dokręcony!. Czyżby mechanizm różnicowy się wytarł (olej w nim jest!)

[ Dodano: 2012-03-12, 15:29 ]
Jak by kogoś interesowało to rozwaliło mi się łożysko na wałku atakującym, to pomiędzy skrzynią a mech. różnicowym, łożysko ciężko wymienne, powiedzieli mi to w 3 warsztatach asb bo po wymianie cieknie olej ze skrzyni do mech. różnicowego i odwrotnie, ogólnie będą mi wymieniać obudowę skrzyni i kilka zębatek w różnicówce bo się troszkę podszlifowały.
_________________
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.