Autor |
Wiadomość |
Sajmon
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sajmon
Jeżdzę: D2
Dołączył: 16 Paź 2012 Posty: 34 Skąd: Oln
|
Wysłany: 2013-09-04, 15:13 [D2 99
] Końcówka drążka kierowniczego, maglownica
|
|
|
Witam, Ostatniego czasu urwało mi ucho nie wiem jak to nazwac jest zaznaczone na zdjęciu. Jest to wymienialne czy trzeba od razu cało maglownice ?
540x405_maglownica-mercedes-vito-kolumna-11292407.jpg
|
|
Plik ściągnięto 7503 raz(y) 24,22 KB |
|
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-09-04, 15:40
|
|
|
To końcówka drążka kierowniczego - jak najbardziej wymienialne ;-) |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2013-09-04, 22:01
|
|
|
Sajmon napisał/a: | Jest to wymienialne czy trzeba od razu cało maglownice ? |
Wymienialne jak najbardziej. Musisz rozkontrować nakrętkę po czym odkręcasz samą końcówkę drążka. Niestety z reguły to nie wychodzi tak łatwo jak się pisze i trzeba użyć cięższego sprzętu typu Acetylen i grzać do czerwoności. Później pamiętaj, aby wkręcić nową końcówkę w tej samej pozycji co ta stara, bo inaczej czeka Cię wizyta w warsztacie na ustawieniu zbieżności. |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-09-04, 22:06
|
|
|
Simone331 napisał/a: | Później pamiętaj, aby wkręcić nową końcówkę w tej samej pozycji co ta stara, bo inaczej czeka Cię wizyta w warsztacie na ustawieniu zbieżności. |
Jeszcze mi sie nie udało mimo starań wkręcic nowej tak bym nie musiał potem zbierzności poprawiać Zwyczajnie kada nowa sie minimal,nie różni od tej starej i lipa z miodem.
No ale zbierznośc to sobie sam ustawiam więc luxik tylko trza sie najechać kawałek by stestowac na równej drodze. |
|
|
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2013-09-04, 22:13
|
|
|
Apophis napisał/a: | Jeszcze mi sie nie udało mimo starań wkręcic nowej tak bym nie musiał potem zbierzności poprawiać |
Uwierz, że jeśli ktoś przykłada do tego trochę chęci, to się wszystko uda. Mi jeszcze nie udało się tego ustawić w innej pozycji, a robię takich zabiegów bardzo dużo. Co innego jak w parze z końcówką idzie do wymiany drążek kierowniczy. Wtedy to już jest po ptokach i choćbyś miał oko snajpera to i tak nic nie zdziałasz. |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-09-05, 18:20
|
|
|
Szymciu ze dwa miechy temu sie okazao że mam końcówke do bani to na szybkiego kupiłem jakiegoś jedynego dostepnego chinola i wkręciłem na prawde starając się wymierzyc co do mm i niestety.... Auto ściągało. Ale ze dwa dni poźniej przed wyjazdem w trasy nabyłem druga lepszej marki końcówke bo się okazao że i druga już siada mi i wtedy już pomeczyłem się z ustawianiem zbieżności-a jednak była skopana. Teraz lata jak ta lala.
Kiedyś w Omedze też próbowalismy i niestety trza byo zbieżnośc robić-widać jestes zdolniejszy |
|
|
|
|
|
|
|
marcin1983
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2, A6 C4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Mar 2015 Posty: 103 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-04-21, 21:32
|
|
|
Witam. Koledzy mam taki problem. Odkąd posiadam A8 tz prawie rok. Robiłem końcówki i drążki kierownicze. Z czego końcówki już dwa razy. Od kilku tygodni zauważyłem ze auto myszkuje przodem. Tak więc pojechałem na stację diagnostyczna i ku mojemu zdziwieniu końcówki nie mają żadnego luzu na sworzniach tylko ta guma jest strasznie rozgieldana. Przy ruchach kierownica widac jak to chodzi na boki. Diagnostyka sam nie mógł uwierzyć. Ten ruch dochodzi do 1 cm. Dodam ze są to końcówki lemfordera ledwo 8 tyś km zrobiłem na nich. Czy są może takie końcówki do A8 tylko całe bez tej gumy? |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-04-21, 21:55
|
|
|
marcin1983 napisał/a: | Czy są może takie końcówki do A8 tylko całe bez tej gumy? | Tak, firma RUVILLE ma owe w ofercie |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
marcin1983
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2, A6 C4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Mar 2015 Posty: 103 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-04-22, 04:26
|
|
|
Jesteś może w stanie podać mi numer tej końcówki z ruvilla? Z góry dziękuję.
Ok już mam
Koledzy mam jeszcze takie pytanie zanim kupie końcówki bez tej gumy. Jakie mogą byc konsekwencje takiej wymiany. Czy brak tej gumy jakoś negatywnie wpłynie na caly uklad kierowniczy? |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2017-04-23, 11:25
|
|
|
o jaką gume ci chodzi bo nie czajet |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-04-23, 19:57
|
|
|
marcin1983 napisał/a: | Czy brak tej gumy jakoś negatywnie wpłynie na caly uklad kierowniczy? | Guma robi za tłumik drgań, więc jak jej brakuje to całe te drgania będą przekazywane bezpośrednio do maglownicy ...jak i z resztą w 95% innych aut, więc raczej nic nie zaszkodzi |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
marcin1983
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2, A6 C4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Mar 2015 Posty: 103 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-04-23, 20:23
|
|
|
pb41ns napisał/a: | o jaką gume ci chodzi bo nie czajet |
Chodzi o gume w końcówce kierowniczej. Tam gdzie jest ten pręt z gwintem co wkrecasz w drążek. |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2017-04-23, 21:33
|
|
|
A o to, no czaje. U mnie to jest w miarę sztywne i takie musi być. Ale to jest chyba w całości razem z końcówką |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|