Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2] Naprawa pompki spryskiwacza  
Autor Wiadomość
Pepek 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Maj 2016
Posty: 529
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2020-06-28, 15:52   [D2] Naprawa pompki spryskiwacza

Pompka nie reagowała na podawane napięcie. Zazwyczaj takie elementy się wymienia, no ale co szkodzi spróbować naprawić :)
Żeby się do niej dostać trzeba wymontować prawą listwę podreflektorową i reflektor. Sama pompka jest umieszczona w zbiorniku na wcisk. Rozbiórka jest w miarę łatwa. Trzeba uważać jedynie by nie połamać zatrzasków. Gdy już dostaniemy się do silnika przed nami najtrudniejsza część operacji, trzeba rozgiąć dwa zagniecione mocowania z czego jedno jest pod płytką drukowaną. Tu uwaga, bo operujemy w okolicy szklanego kontaktronu. W moim wypadku silnik miał zablokowany wirnik w łożysku obudowy. Po wymyciu wszystkiego składamy całość. Warto sobie zapewnić pomoc drugiej osoby podczas ponownego zaklepywania obudowy silnika ze szczotkotrzymaczem.
https://images92.fotosik.pl/389/26033df722d50394.jpg
https://images92.fotosik.pl/389/528f06c1c1bb5d98.jpg
_________________
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2020-07-01, 13:37   

Super też lubię coś naprawić . Ale ze względu że nowa pompka kosztuje chyba 25zł w zamienniku to szkoda czasu. Ja kupiłem i już śmiga parę lat.
_________________

 
 
VAGowner 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy
Wiek: 55
Dołączył: 12 Sty 2016
Posty: 483
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 2020-07-02, 20:05   

Pepek napisał/a:
Rozbiórka jest w miarę łatwa.

Oryginalna lub podobnej jakości zamiennik tak. Najtańsze podróbki raczej nierozbieralne.
Tak u mnie wyglądał zapieczony Topran po 2 latach eksploatacji


karol208 napisał/a:
Ale ze względu że nowa pompka kosztuje chyba 25zł w zamienniku to szkoda czasu.

Gdzie tak tanio? Za Toprana w 2016 roku dałem 33 złote. Za Meyle dwa lata później zapłaciłem 46 zł - obydwa zakupy w sklepie motoryzacyjnym.
_________________

 
 
machul333 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Sie 2017
Posty: 244
Skąd: Samborowo
Wysłany: 2020-07-03, 10:26   

A ja jestem za tym żeby takie rzeczy reanimować , jak widać na zdjęciu szczotki i komutator jak nowe to do końca życia samochodu będzie działać. fajnie że da się to rozebrać umie pływak się zawiesza to już wiem że można ją naprawić <chura>
 
 
peter5on 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 11 Wrz 2016
Posty: 139
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-07-03, 21:02   

Panie a ja mam pytanie, bo mi po zimie pływak staną i jak spadnie poziom to nie informuje o braku płynu do spryskiwaczy. Co może być przyczyną zaciął się? Jak ten pływak wygląda? Ten biały plasticzek zaznaczony po lewej na zdjęciu?

A druga sprawa to podczepię się czy rozbierał ktoś spryskiwacz lamp w polifcie bo mi cieknie z tłoka. Chodzi mi o to czy ten element można wyciągnąć do góry szarpiąc czy trzeba demontować kompletnie obudowę bo ona ponoć ciężko rozbieralna jest i zazwyczaj pęka na kołnierzu. Cieknie mi zapewne z tego oringa jak mam powyżej chyba połowy w zbiorniku.



 
 
Pepek 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Maj 2016
Posty: 529
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2020-07-04, 08:19   

Tak, to ten biały plastik, Na końcu tej tyczki jest magnes, który uruchamia kontaktron na płytce drukowanej. Nie wiem co by się musiało stać żeby się zablokował w obudowie. Chyba jedynie dziura, ale to też raczej niemożliwe patrząc jak on jest wykonany. Prędzej stawiałbym na coś z kontaktronem. Najprościej wyjąć pompkę i obrócić ją góra-dół, bo wtedy słychać grzechotanie pływaka.
_________________
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
 
 
VAGowner 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy
Wiek: 55
Dołączył: 12 Sty 2016
Posty: 483
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 2020-07-05, 21:53   

peter5on napisał/a:
Co może być przyczyną zaciął się? Jak ten pływak wygląda? Ten biały plasticzek zaznaczony po lewej na zdjęciu?

Nie mam fotki jak wyglądał oryginał, ale u mnie Topran też się zaciął - po rozbiórce było wiadomo dlaczego - korozja
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.