Autor |
Wiadomość |
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 528 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2020-06-28, 15:52 [D2] Naprawa pompki spryskiwacza
|
|
|
Pompka nie reagowała na podawane napięcie. Zazwyczaj takie elementy się wymienia, no ale co szkodzi spróbować naprawić
Żeby się do niej dostać trzeba wymontować prawą listwę podreflektorową i reflektor. Sama pompka jest umieszczona w zbiorniku na wcisk. Rozbiórka jest w miarę łatwa. Trzeba uważać jedynie by nie połamać zatrzasków. Gdy już dostaniemy się do silnika przed nami najtrudniejsza część operacji, trzeba rozgiąć dwa zagniecione mocowania z czego jedno jest pod płytką drukowaną. Tu uwaga, bo operujemy w okolicy szklanego kontaktronu. W moim wypadku silnik miał zablokowany wirnik w łożysku obudowy. Po wymyciu wszystkiego składamy całość. Warto sobie zapewnić pomoc drugiej osoby podczas ponownego zaklepywania obudowy silnika ze szczotkotrzymaczem.
https://images92.fotosik.pl/389/26033df722d50394.jpg
https://images92.fotosik.pl/389/528f06c1c1bb5d98.jpg |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2020-07-01, 13:37
|
|
|
Super też lubię coś naprawić . Ale ze względu że nowa pompka kosztuje chyba 25zł w zamienniku to szkoda czasu. Ja kupiłem i już śmiga parę lat. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2020-07-02, 20:05
|
|
|
Pepek napisał/a: | Rozbiórka jest w miarę łatwa. |
Oryginalna lub podobnej jakości zamiennik tak. Najtańsze podróbki raczej nierozbieralne.
Tak u mnie wyglądał zapieczony Topran po 2 latach eksploatacji
karol208 napisał/a: | Ale ze względu że nowa pompka kosztuje chyba 25zł w zamienniku to szkoda czasu. |
Gdzie tak tanio? Za Toprana w 2016 roku dałem 33 złote. Za Meyle dwa lata później zapłaciłem 46 zł - obydwa zakupy w sklepie motoryzacyjnym. |
_________________
|
|
|
|
|
machul333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 29 Dołączył: 07 Sie 2017 Posty: 244 Skąd: Samborowo
|
Wysłany: 2020-07-03, 10:26
|
|
|
A ja jestem za tym żeby takie rzeczy reanimować , jak widać na zdjęciu szczotki i komutator jak nowe to do końca życia samochodu będzie działać. fajnie że da się to rozebrać umie pływak się zawiesza to już wiem że można ją naprawić |
|
|
|
|
|
|
|
peter5on
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 11 Wrz 2016 Posty: 139 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2020-07-03, 21:02
|
|
|
Panie a ja mam pytanie, bo mi po zimie pływak staną i jak spadnie poziom to nie informuje o braku płynu do spryskiwaczy. Co może być przyczyną zaciął się? Jak ten pływak wygląda? Ten biały plasticzek zaznaczony po lewej na zdjęciu?
A druga sprawa to podczepię się czy rozbierał ktoś spryskiwacz lamp w polifcie bo mi cieknie z tłoka. Chodzi mi o to czy ten element można wyciągnąć do góry szarpiąc czy trzeba demontować kompletnie obudowę bo ona ponoć ciężko rozbieralna jest i zazwyczaj pęka na kołnierzu. Cieknie mi zapewne z tego oringa jak mam powyżej chyba połowy w zbiorniku.
|
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 528 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2020-07-04, 08:19
|
|
|
Tak, to ten biały plastik, Na końcu tej tyczki jest magnes, który uruchamia kontaktron na płytce drukowanej. Nie wiem co by się musiało stać żeby się zablokował w obudowie. Chyba jedynie dziura, ale to też raczej niemożliwe patrząc jak on jest wykonany. Prędzej stawiałbym na coś z kontaktronem. Najprościej wyjąć pompkę i obrócić ją góra-dół, bo wtedy słychać grzechotanie pływaka. |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2020-07-05, 21:53
|
|
|
peter5on napisał/a: | Co może być przyczyną zaciął się? Jak ten pływak wygląda? Ten biały plasticzek zaznaczony po lewej na zdjęciu?
|
Nie mam fotki jak wyglądał oryginał, ale u mnie Topran też się zaciął - po rozbiórce było wiadomo dlaczego - korozja
|
_________________
|
|
|
|
|
|