Autor |
Wiadomość |
club-iguana
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jaro
Jeżdzę: A8L
Pomógł: 1 raz Wiek: 52 Dołączył: 27 Kwi 2010 Posty: 215 Skąd: Brzozowa/WGM
|
Wysłany: 2011-01-02, 21:14
|
|
|
Ale w D2 to raczej nie ma MMI. A D3 trzeba wejść w menu srwisowe MMI i tam włączyć TIRE PRESSURE i wylogować z zamaskowanego menu :-) |
_________________ CCCO A8 D2 4.2 '96 -> Allroad 2,7T '02 -> A8L D3 4.2 '04 - to wszystko już było. |
|
|
|
|
|
|
|
jaro_alfa
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 51 Dołączył: 24 Gru 2010 Posty: 70 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2011-01-02, 21:37
|
|
|
No tak, ale w MMI wszystko w porządku tylko pokazuje błąd. Kupiłem czujniki. Jak założę, to wtedy podepnę pod kompa. Być może któryś z czujników jest uszkodzony, albo bateria się już wyeksploatowała.
Dzięki |
|
|
|
|
|
|
|
club-iguana
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jaro
Jeżdzę: A8L
Pomógł: 1 raz Wiek: 52 Dołączył: 27 Kwi 2010 Posty: 215 Skąd: Brzozowa/WGM
|
Wysłany: 2011-01-02, 21:47
|
|
|
Ja mam w zimówkach czujniki podobno od A6 i za groma jasnego nie chcą się dopisać do systemu. System musi wiedzieć, że ma 2 komplety kół (jest taka opcja w INSTRUMENT CLUCTER lub TIRE MONITORING w VAGu ale u mnie i tak to nie chce zadziałać
Więc wyłączam na zimę. |
_________________ CCCO A8 D2 4.2 '96 -> Allroad 2,7T '02 -> A8L D3 4.2 '04 - to wszystko już było. |
|
|
|
|
tobi
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 126 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-01-05, 19:17
|
|
|
club-iguana napisał/a: | Ja mam w zimówkach czujniki podobno od A6 i za groma jasnego nie chcą się dopisać do systemu. System musi wiedzieć, że ma 2 komplety kół (jest taka opcja w INSTRUMENT CLUCTER lub TIRE MONITORING w VAGu ale u mnie i tak to nie chce zadziałać
Więc wyłączam na zimę. |
To ciekawe.
Bo ja teraz na zimę kupiłem komplet nowych oryginalnych kół zimowych i czujniki w kołach "zgłosiły" się po przejechaniu kilku kilometrów.
Nie robiłem nic poza wyborem z MMI opcji "incjalizacja czujników" czy cos takiego. |
|
|
|
|
|
|
|
club-iguana
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jaro
Jeżdzę: A8L
Pomógł: 1 raz Wiek: 52 Dołączył: 27 Kwi 2010 Posty: 215 Skąd: Brzozowa/WGM
|
Wysłany: 2011-01-05, 21:30
|
|
|
Ale podkreślam, moje felgi z czujnikami są od A6 i może dlatego takie szopki |
_________________ CCCO A8 D2 4.2 '96 -> Allroad 2,7T '02 -> A8L D3 4.2 '04 - to wszystko już było. |
|
|
|
|
tobi
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 126 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-01-07, 07:35
|
|
|
club-iguana napisał/a: | Ale podkreślam, moje felgi z czujnikami są od A6 i może dlatego takie szopki |
Jak patrzyłem w ETCE bo chciałem na początku kupić same czujniki to to jest ten sam nr. części co w A6. Inne są tylko do A4.
Gdzieś też czytałem że bateryjka wytrzymuje około 10 lat a potem to już wymiana czujnika.
Na alledrogo sporo jest czujników z początku produkcji tych ciemnego koloru. Nowsze są pomarańczowe ale i inna cena.
Dlatego zdecydowałem się ostatecznie na nowe koła. |
|
|
|
|
|
|
|
and808
Moje A8
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 427 Skąd: PL
|
Wysłany: 2011-01-07, 09:25
|
|
|
koledzy,
w srodku nie ma zadnych bateryjek - sa tam krysztalki kwarcu, ktore generuja napiecie elektryczne.
w kazdym razie nie wystearczy wlozyc czujnikow do kol. trzeba jeszcze miec odbiorniki radiowe zamontowane przy kazdym kole (a nawet w bagazniku, jesli chcemy znac cisnienie kola zapasowego.
teraz jesli chodzi o same czujniki, jest ich kilka rodzajow. wlasciciele a8 potrzebuje czujnikow koloru pomaranczowego, gdyz te nadaja na czestotliwosci odbiornikow radiowych przy kazdym kole. i tak na przyklad czujniki q7 nie beda dzialac. audi postanowilo ulatwic sprawe i "zaznaczyla" te czyjniki innym kolorem - szarym. nie wspomne o braku kompatybilnosci amerykanskich urzadzen/czujnikow.
ostatnia sprawa. w instrukcji jest wyraznie napisane, ze czujniki po zmianie kol nie zglosza sie, jesli w srodku przewozimy zmienione kola letnie/zimowe (tez z czujnikami). system glupieje, ma bowiem 8 czujnikow i nie wie z ktorych zczytywac dane. |
|
|
|
|
club-iguana
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jaro
Jeżdzę: A8L
Pomógł: 1 raz Wiek: 52 Dołączył: 27 Kwi 2010 Posty: 215 Skąd: Brzozowa/WGM
|
Wysłany: 2011-01-07, 20:29
|
|
|
Moje czujniki np. badałem jakimś skanerem i sygnał ogólnie dają. VAG czyta temperaturę i napięcie w czujnikach a auto za cholerę nie chce ich dopisać-znaleźć |
_________________ CCCO A8 D2 4.2 '96 -> Allroad 2,7T '02 -> A8L D3 4.2 '04 - to wszystko już było. |
|
|
|
|
|
|
|
and808
Moje A8
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 427 Skąd: PL
|
Wysłany: 2011-01-07, 22:26
|
|
|
czy masz wersje europejska ?
jesli tak, to najbardziej popularne to (najczesta opcja wyposazenia): 4d0 907 275 c, czestotliwosc 433 MHz. pomaranczowe, producent beru. kod wyposazenie 7k3
po zamontowaniu kol trzeba jedynie: zainicjalizowac czujniki (z poziomu mmi).
jak pisalem wczesniej, w samochodzie nie moze byc innych czujnikow, niz te co sa w kolach. z mego doswiadczenia (mam czujniki w kolach zimowych i letnich) moge podpowiedziec, ze znacznie szybciej system rozpoznaje czujniki, jesli jade. na postoju jakos mu "slabiej idzie".
jako ciekawostke podam fakt, ze producenci niektorych samochodow amerykanskich zabezpieczaja czujniki cisnienia przed wyladowaniem w nastepujacy sposob:
przed pierwszym uzyciem czujnika, konieczna jest aktywacja, przy pomocy wlasciwych urzadzen serwisowych - zapobiega to niepotrzebnemu wyczerpywaniu sie energii zakumulowanej w krystalku kwarcu, kiedy taki czujnik lezy na polce skleopwej, oczekujac na swojego klienta.
w grupie Volkswagen takie czujniki sa od razu gotowe do dzialania - nie potrzebna zadna "aktywacja". |
|
|
|
|
club-iguana
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jaro
Jeżdzę: A8L
Pomógł: 1 raz Wiek: 52 Dołączył: 27 Kwi 2010 Posty: 215 Skąd: Brzozowa/WGM
|
Wysłany: 2011-01-08, 12:12
|
|
|
Nie mam pojęcia jaką mam wersję. W chwili obecnej mam je wyłączone a nie chce mi się koła rozbierać, żeby sprawdzać. Z tego co pamiętam nie są pomarańczowe. |
_________________ CCCO A8 D2 4.2 '96 -> Allroad 2,7T '02 -> A8L D3 4.2 '04 - to wszystko już było. |
|
|
|
|
|
|
|
and808
Moje A8
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 427 Skąd: PL
|
Wysłany: 2011-01-08, 15:24
|
|
|
oczywiscie nie jestem serwisantem audi, ale z tego co wiem w a8 sa wylacznie pomarnczowe czujniki (275 c). musialem kiedys zglebic to zagadnienie, bowiem musialem "skompletowac" cale kolo sam (opona + felga + czujnik) - audi nie oferowalo takich jakie potrzebowalem. |
|
|
|
|
RONI
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Roland
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 49 Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 5 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2013-09-30, 09:41
|
|
|
czujniki w polskim serwisie koszt 900 pln z zaworem za szt
czujniki w niemieckim serwisie koszt 153 Euro bez zaworu za szt |
_________________ zyje i jezdze naprawde |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-07-04, 16:32
|
|
|
Jest sens dokładać ten system do D2? Koszta czujników kosmos, z DE są tańsze i pewnie jakoś by się to dało załatwić.. Kwestia sterownika i antenek to pikuś.. Kurcze przydało by się to do 20" bo nie wiadomo kiedy powietrze ujdzie a szkoda felg |
_________________
|
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2014-07-04, 19:57
|
|
|
No i przede wszystkim do opon typu RunFlat - bo tam, to nie widać kiedy schodzi powietrze. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-07-06, 18:18
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | Kurcze przydało by się to do 20" bo nie wiadomo kiedy powietrze ujdzie a szkoda felg |
No ja 2 lata temu załatwiłem sobie jedną oponę 20-tkę..... złapałem gumę i chwilę po tym wjechałem na odcinek drogi w "kocich łbach".... a ponieważ ja po kocich łbach bardziej pełzam niż jeżdżę więc tym bardziej nie czułem, że powietrza brak.... po zdemontowaniu opona okazała się już śmietnikiem.
Wtedy w kołach nie miałem czujników ciśnienia
W następnym sezonie, wraz z założeniem nowego kompletu opon założyłem też czujniki i teraz system mam zawsze włączony. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|