Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Czy maglownica z FL pasuje do preFL?  
Autor Wiadomość
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2015-03-09, 14:03   [D2 ALL ] Czy maglownica z FL pasuje do preFL?

Muszę zmienić magiel (brak wspomy na zimnym, muł w zbiorniczku - ewidentne objawy wyrobionego korpusu). Nie chcę regenerowanego. Jest troche magli na allegro ale tyle jest roznych numerow ze nie wiem który będzie do mnie pasował.

Mam serwotronik, auto z 98 roku (ostatni wypust przedlifta). Czy moge szukać jakiegokolwiek magla z serwotronikiem, czy muszę na coś szczególnego zwracac uwagę? Gdzies czytalem o roznych zaworkach do serwotronika. Powiem szczerze nie chcę robić tej przerypanej roboty dwa razy więc wolę dopytać za wczasu.

Nie ma jakichs problemów na przykład z krzyżakiem albo wieloklinem ? (co by wszystko dobrze pasowalo)
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2015-03-09, 22:45   

Ja magiel włożyłem z 98r musiałem tylko przełożyć zaworek ze starego.

http://www.a8team.pl/d2-a...icy-vt10639.htm
_________________

 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2015-03-11, 17:01   

No czytalem Twoj temat, tylko ze to caly czas jest przedlift do przedlifta. Na allegro najwiecej magli jest z koncowka 771 - za cholere tych końcowek nie widze w etce i nie wiem czy to brac czy nie.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2015-03-11, 17:54   

Popatrz dobrze w histori zmian, bo bywa tak że nowsze nr tylko wyszczególnia. Temat podobny do zwrotnic z koncówka M, w etce sa tylko w histori a katalogu nie.
_________________
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2015-04-12, 12:32   

No dobra, temat załatwiłem ale jest oczywiscie kupa spraw do rozwiązania po drodze.

Wnioski.

1. Magiel z polifta pasuje do przedlifta montażowo ale jest kilka problemow:
a) wieloklin w pozycji magla neutralnej (kola ustawione na wprost i ta sama liczba obrotow magla w prawo i w lewo) w maglu z przedlifta jest przekręcony o 180 stopni w stosunku do magla z polifta
b) montaż trzeba robić z glową żeby nie urwać taśmy od airbagu i dodatkowo nie zabić się po pierwszej jezdzie bo ESP robic zaczyna cyrki (przy jezdzie na wprost stale dohamowuje jedną stronę auta chcąc je wyprostować pomimo tego, że auto jedzie prosto - czujnik skretu pokazuje 180stopni). Nawet wyłączenie ESP nie pozwala na bezpieczną jazdę bo ono i tak trochę działa, jedynym rozwiązaniem do jazdy jest wyjęcie bezpieczników ale wtedy tez tracimy ABS - tyle że mozemy jechac i sie nie zabijemy .....

Kilka słów odnośnie dostosowania magla z polifta do przedlifta tak zeby pasowal i nie bylo zadnych cyrkow

1. Po zamontowaniu magla (podczas ktorego przekrecaliśmy kierownice zeby spasować krzyżadk) zdejmujemy kierownicę i poduszkę, zanim to jednak zrobimy ustawiamy kierownicę prosto. Żeby to zrobić dokładnie wchodzimy Vagiem w ABS, w wartosciach mierzonych odpalamy 5 blok, pozycja 1 pokazuje nam wskazania czujnika skrętu. Po przekręceniu wieloklinu będzie tam stało albo 180 stopni albo -180 stopni w zaleznosci od tego w ktorą stronę kręciliśmy. Kierownica stoi prosto gdy na vagu widac 180 lub -180. Jesli takich wartosci nie ma musimy tak kręcić kierownicą aby je uzyskać
2. Zdejmujemy osłony przełącznika i taśmę airbagu
3. Ustawiamy taśmę airbagu w pozycji wyjsciowej (bo przekręcona jest o 180 stopni). Robimy to tak aby w okienku kontrolnym pojawiła się żółta plamka.
4. Zdejmujemy wszystkie oslony pod nogami kierowcy wraz z częścią nawiewów
5. Odkręcamy blachę zabezpieczającą czujnik skrętu (G85) przed przekręcaniem się i odpinamy elektryczzną wtyczkę z czujnika
6. Demontujemy maskownicę kolumny, żeby zrobić to dobrze, musimy w tym celu wysunąć zegary (bo maskownica przykręcona jest do deski od srodka)
7. Rozpinamy wszystkie kostki elektryczne i odkręcamy mocowania wiązek tak żeby umożliwiły nam opuszczenie kolumny kierowniczej
8. Odkręcamy całą kolumnę kierowniczą (4 duże imbusy)
9A. Odwijamy wiązkę w ktorej jest wtyczka od czujnika skrętu, luzujemy opaski (trytki) i wysuwamy ten kawałek wiązki z opasek (przy takim zamontowaniu jak jest nie starczy dlugosci wiązki do podłączenia jej do przekręconego czujnika)
9B. Opuszczamy kolumnę na podłogę auta i przekręcamy na niej czujnik skrętu o 180 stopni i podpinamy do niego wiązkę elektryczną . Żeby to zrobic poprawnie (przeręcenie czujnika) znów potrzebny nam VAG. Wchodzimy w ABS, bloki pomiarowe, kanal 5 pozycja 1 (kręcimy tak żeby wyszło zero)
10. Teraz czujnik mamy przekręcony o 180 stopni. Trzeba teraz zamocować blachę zabezpieczającą czujnik przed przekręceniem po drugiej stronie kolumny. Żeby to zrobić dobrze kolumna musi byc ułożona na podłodze auta w poziomie, kazde jej przekręcenie w lewo lub prawo spowoduje niedokładne ustawienie położenia czujnika skrętu.
11. Nakładamy blachę na kolumnę kierowniczą (od góry) i kontrolując wskazania VAGa ustawiamy ją tak aby czujnik pokazywal zero. Gdy zero pokaże się na vagu zaznaczamy masakiem lub korektorem na kolumnie miejsca otworów blachy przez ktore będziemy ją przykręcać do kolumny. To są miejsca w których musimy dokonać wiercenia
12. Żeby blachę zamocować wiercimy w obudowie kolumny dwa otwory wiertłem 2,5 mm. Jest to bardzo trudne bo nie można tych otworów przewiercic na wylot (około 4mm w głąb). Oczywiscie przed wierceniem trzeba zaznaczone miejsca zapunktowac dobrym punktakiem bo kolumna jest okrągła i wiertło będzie uciekac
13. Teraz w wywierconych otworach robimy gwinty (gwintownik 3mm).
14. Przykręcamy blachę do obudowy kolumny blokując przesuwanie się czujnika skrętu i mocujemy kolumnę tylko na 2 z 4 imbusów (po przekątnej)
15. Wracamy do Vaga. Znów sprawdzamy czy po zamontowaniu przekręconego czujnika z blacha blokującą widzimy w ABS/Blokach mierzonych/kanale 5/pozycji 1 zero. Jeśli zera nie ma, to znaczy ze niedokładnie zamontowaliśmy blachę blokującą czujnik. Dopuszczalna tolerancja to 2,5 stopnia. Można to będzie skorygować później przy ustawianiu zbieżności. Jesli mamy odchyłkę o 5 stopni lub więcej należy poprawić mocowanie blachy blokującej czujnik.
16. Gdy juz mamy zero na Vagu przy dokręconej kolumnie składamy całość w kolejności odwrotnej do demontażu i cieszymy się poliftowym maglem w przedlifcie.

Czas operacyjny - około 4 godzin. Przy rozwiązaniu problemu bardzo mi pomógł kolega pb41ns. Znalazłem w archiwum że miał kiedys podobny problem i szybka wymiana privów naprowadziła mnie na powyższe rozwiązanie.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
SenatorS8 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Wiek: 42
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 352
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-04-13, 18:28   

A wystarczylo zrobic adaptacje czujnika skretu G85 <tjaa>
Taka kupa nikomu nie potrzebnej roboty a miales pod reka kompa


Edit by linkow nie dawac

Zerowanie czujnika G85 - adaptacja .Po tym zabiegu czujnik widzi aktualna pozycje jako 0

Wchodzimy do:

[Select]
[03 - ABS Brakes]
[Fault Codes - 02]
[Done, Go Back]
Skręć kierownice o co najmniej 30° w lewo a następnie spowrotem

[Meas. Blocks - 08]
Kanał 005 pole 1 zobaczysz tam wartości kąta skrętu w stopniach, należy ustawić na wartość 0,0°
tolerancja ±5.0 °
[Done, Go Back]

[Login - 11]
Wpisz 40168
[Do It!]

[Basic Settings - 04]
Group 001
[Go!]
[Done, Go Back]

[Fault Codes - 02]
błąd związany z czujnikiem G85 powinien się już nie pokazywać
[Done, Go Back]

[Close Controller, Go Back - 06]
wszystko robić na odpalonym silniku.
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2015-04-17, 09:36   

Pierwsze co zrobilem to tego sprobowalem. Dupa, nie działało. Tylko chyba nie robilem tego na odpalonym silniku a jedynie na włączonym zapłonie .......
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.