Autor |
Wiadomość |
marcin1122333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: marcin
Jeżdzę: d2
Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2013 Posty: 67 Skąd: radomsko
|
Wysłany: 2013-10-08, 11:03
|
|
|
mam 4hp 24a cml czy ktoś może potwierdzić ze z przedniego dyferencjalu olej trzeba odessać,do napełniania jest wlew przy polosi do wyposzczania nie mogę znalezc |
|
|
|
|
|
|
|
pumba22
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2, 4.2, patrol y60
Dołączył: 18 Sie 2011 Posty: 50 Skąd: Nowy Sącz/Chełmiec
|
Wysłany: 2013-10-10, 09:04
|
|
|
czyli koledzy reasumujac na wszelki wypadek mozna wymienic olej w dyfrach przód plus tył tylko jaki wiec??MOBILUBE 1 SHC 1L i ile wchodzi do abz |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-10-10, 10:40
|
|
|
Z tyłu to trza coś ok litra mieć i chyba na przedzie będzie podobnie ale nie dam sobie głowy uciąc-ten temat na pewno jest na forum wraz ze schematami do poszczegolnych skrzyń
Wymiana oleju zawsze wskazana. |
|
|
|
|
Marecki
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2012 Posty: 280 Skąd: Suwałki
|
|
|
|
|
|
|
|
marcin1122333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: marcin
Jeżdzę: d2
Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2013 Posty: 67 Skąd: radomsko
|
Wysłany: 2013-10-10, 19:01
|
|
|
tak ok 1,5 litra z tylu u mnie było 1.3 tyle wyleciało,problem mam z przodu,jest korek do kontroli i ewentualnego napełniania ale nie wiem gdzie się wupuszcza ten olej na dole na wysokości tego kontrolnego który jest przy polosi :!: jest sruba na imbus 19 chyba i na 6 ale cos mi nie pasuje bo te sruby sa trochę za wysoko od najniższego punktu przy dyferencjale mam skrzynie 4hp 24a cml rok prod mojej a8 to styczeń 1995.olej w skrzyni sprawdziłem był czysty tylko dolałem 0,7 litra bo tyle brakowało jak kolega rozpinal chlodnice to wyleciało mu trochę i mnie o tym poinformowal.skrzynia chodzi bardzo ladnie.oczywiscie sprawdzałem temperaturę oleju w skrzyni jak dolewalem byl olej slomkowy dolałem oleju maxxus atf-va ale wszystko zależy od oleju jaki macie w skrzyni.czy na tym oleju w skrzyni moze pracować tez dyferencjal z przodu może ktoś podpowie zebym babola nie zrobil.pozdrawiam
[ Dodano: 2013-10-10, 20:06 ]
wiem tez ze sa poważne roznice w budowie skrzyn 5 a 4 biegowej większość znalezionych informacji dotyczy skrzyn 5 biegowych ale te roznice mogą mieć zasadnicze znaczenie
[ Dodano: 2013-10-10, 20:19 ]
choć wszędzie pisza ze w dyferencjale z przodu olej75w90 i pewnie tak jest i maloprawdopodobne żeby na oleju skrzyni pracowal dlatego mam nadzieje ze ktorys z kolegow bardziej doświadczonych i obytymi ze skrzynia 4 biegowa cos podpowie |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-10-10, 19:22
|
|
|
W przednim dyferencjale w 4hp nie ma korka spustowego. Oficjalna literatura podaje, że oleju w nim nie wymienia się podczas normalnej eksploatacji, a tylko przy remoncie skrzyni.
Pozostaje odsysanie przez korek wlewowy. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-10-10, 23:13
|
|
|
U mnie było to robione przy remoncie ale z tyłu wymieniałem w pierwszym dyfrze i w tym który niedawno montowałem też. Zasadniczo wymiana takiego oleju jest przewidywana nie czesciej niż co 90tyś więc to niemal dożywotni olej |
|
|
|
|
marcin1122333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: marcin
Jeżdzę: d2
Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2013 Posty: 67 Skąd: radomsko
|
Wysłany: 2013-10-11, 08:59
|
|
|
czyli narazie w przodzie skontrolowalem stan oleju i tyle moge zrobic,jeszcze musze opuscic caly wydech i sprawdzic olej w tym miejscu pomiedzy skrzynia a dyferencjalem tylnim przy wyjsciu walu od strony skrzyni tylko czy w 4 hp bedzie tam korek spustowy i napelniania.dzieki za podpowiedzi powoli auto bedzie przygotowane narazie zrobione rozrzad z pompa wody,jeden wachacz,amortyzator drgan paska,oleje i filtry silnika.olej w dyferencjale tylnim,filtfy kabinowe i powietrza,termostat przy okazji,dolany olej do skrzyni przemysle jeszcze wymiane filtra i oleju w skrzyni,po uzyciu kontaktu na wtyczke imobilajzera juz nie swieci sie kontolka immo,w planach swiece i narazie chyba wszystko.auto wymagajace ale za kazdym razem gdy jade mowie sobie warto bo radocha z jazdy nie do opisania.pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-10-11, 12:20
|
|
|
marcin1122333, Jak bys przeszperał forum9wiem że to bywa upierdliwe) to bys jednak znalazł te schematy ASB a tam jak pamiętam było że 5hp ma 3 komory na olej(dyfer z przodu,z tyłu przed wałem i w środku olej zasadniczy,natomiast 4hp ma ten tylni dyfer połaczony z głowna magistralą więc jak chcesz sprawdzać to masz 3 punkty-dwa w skrzyni i jeden w tylnym moście. |
|
|
|
|
marcin1122333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: marcin
Jeżdzę: d2
Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2013 Posty: 67 Skąd: radomsko
|
Wysłany: 2013-10-11, 13:23
|
|
|
dziekuje za pomoc,mam jeszcze jedno pytanie dwa w skrzyni jedno od oleju zasadniczego tego co temperaturę mierzyłem przed dolaniem a drugi gdzie się sprawdza ew.wymienia |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-10-11, 13:41
|
|
|
Przedni dyfer i olej zasadniczy w misce na resztę skrzyni, więcej "przedziałów" w 4hp nie ma ;-) |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
marcin1122333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: marcin
Jeżdzę: d2
Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2013 Posty: 67 Skąd: radomsko
|
Wysłany: 2013-10-12, 07:43
|
|
|
jeszcze raz dziekuje wszystkim za pomoc.pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
pumba22
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2, 4.2, patrol y60
Dołączył: 18 Sie 2011 Posty: 50 Skąd: Nowy Sącz/Chełmiec
|
Wysłany: 2013-10-17, 15:28
|
|
|
jaa wam powiem że u siebie zlalem z tylu olej i kolor w sumie ladny miodowy, jest tak gęsty że trzeba wlać 75w140 |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-10-18, 21:29
|
|
|
pumba22 napisał/a: | jest tak gęsty że trzeba wlać 75w140 |
Raczej 75W90 wg.danych producenta. |
|
|
|
|
|
|
|
pitak73
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3 4,2 FSI
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 95 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 2013-12-19, 14:50
|
|
|
Mam pytanie, większość podaje olej 75W-90 do tylnego mostu, a na stronach producentów oleju np valvoline można dobrać olej do konkretnego auta i właśnie wychodzi do A8 D2 80W-90 (minerał) więc taki wlałem i teraz mam myślenice czy dobrze? czy wymienić na 75W-90. |
_________________ Było A8 D2 4,2 jest A8 D3 4,2 |
|
|
|
|
|