Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL] Czy wymieniać olej w dyfrach?  
Autor Wiadomość
marcin1122333 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: marcin
Jeżdzę: d2
Wiek: 48
Dołączył: 17 Lip 2013
Posty: 67
Skąd: radomsko
Wysłany: 2013-10-08, 11:03   

mam 4hp 24a cml czy ktoś może potwierdzić ze z przedniego dyferencjalu olej trzeba odessać,do napełniania jest wlew przy polosi do wyposzczania nie mogę znalezc
 
 
pumba22 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2, 4.2, patrol y60
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 50
Skąd: Nowy Sącz/Chełmiec
Wysłany: 2013-10-10, 09:04   

czyli koledzy reasumujac na wszelki wypadek mozna wymienic olej w dyfrach przód plus tył tylko jaki wiec??MOBILUBE 1 SHC 1L i ile wchodzi do abz
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-10-10, 10:40   

Z tyłu to trza coś ok litra mieć i chyba na przedzie będzie podobnie ale nie dam sobie głowy uciąc-ten temat na pewno jest na forum wraz ze schematami do poszczegolnych skrzyń ;)
Wymiana oleju zawsze wskazana.
 
 
Marecki 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 27 Lip 2012
Posty: 280
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2013-10-10, 10:41   

Z tyłu 1,5l wchodzi
_________________
Jazda prosto jest dość nudna, zakrętami trudna, a bokami cudna dla A8 i A6
 
 
marcin1122333 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: marcin
Jeżdzę: d2
Wiek: 48
Dołączył: 17 Lip 2013
Posty: 67
Skąd: radomsko
Wysłany: 2013-10-10, 19:01   

tak ok 1,5 litra z tylu u mnie było 1.3 tyle wyleciało,problem mam z przodu,jest korek do kontroli i ewentualnego napełniania ale nie wiem gdzie się wupuszcza ten olej na dole na wysokości tego kontrolnego który jest przy polosi :!: jest sruba na imbus 19 chyba i na 6 ale cos mi nie pasuje bo te sruby sa trochę za wysoko od najniższego punktu przy dyferencjale mam skrzynie 4hp 24a cml rok prod mojej a8 to styczeń 1995.olej w skrzyni sprawdziłem był czysty tylko dolałem 0,7 litra bo tyle brakowało jak kolega rozpinal chlodnice to wyleciało mu trochę i mnie o tym poinformowal.skrzynia chodzi bardzo ladnie.oczywiscie sprawdzałem temperaturę oleju w skrzyni jak dolewalem byl olej slomkowy dolałem oleju maxxus atf-va ale wszystko zależy od oleju jaki macie w skrzyni.czy na tym oleju w skrzyni moze pracować tez dyferencjal z przodu może ktoś podpowie zebym babola nie zrobil.pozdrawiam

[ Dodano: 2013-10-10, 20:06 ]
wiem tez ze sa poważne roznice w budowie skrzyn 5 a 4 biegowej większość znalezionych informacji dotyczy skrzyn 5 biegowych ale te roznice mogą mieć zasadnicze znaczenie

[ Dodano: 2013-10-10, 20:19 ]
choć wszędzie pisza ze w dyferencjale z przodu olej75w90 i pewnie tak jest i maloprawdopodobne żeby na oleju skrzyni pracowal dlatego mam nadzieje ze ktorys z kolegow bardziej doświadczonych i obytymi ze skrzynia 4 biegowa cos podpowie
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-10-10, 19:22   

W przednim dyferencjale w 4hp nie ma korka spustowego. Oficjalna literatura podaje, że oleju w nim nie wymienia się podczas normalnej eksploatacji, a tylko przy remoncie skrzyni.
Pozostaje odsysanie przez korek wlewowy.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-10-10, 23:13   

U mnie było to robione przy remoncie ale z tyłu wymieniałem w pierwszym dyfrze i w tym który niedawno montowałem też. Zasadniczo wymiana takiego oleju jest przewidywana nie czesciej niż co 90tyś więc to niemal dożywotni olej :)
 
 
marcin1122333 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: marcin
Jeżdzę: d2
Wiek: 48
Dołączył: 17 Lip 2013
Posty: 67
Skąd: radomsko
Wysłany: 2013-10-11, 08:59   

czyli narazie w przodzie skontrolowalem stan oleju i tyle moge zrobic,jeszcze musze opuscic caly wydech i sprawdzic olej w tym miejscu pomiedzy skrzynia a dyferencjalem tylnim przy wyjsciu walu od strony skrzyni tylko czy w 4 hp bedzie tam korek spustowy i napelniania.dzieki za podpowiedzi powoli auto bedzie przygotowane narazie zrobione rozrzad z pompa wody,jeden wachacz,amortyzator drgan paska,oleje i filtry silnika.olej w dyferencjale tylnim,filtfy kabinowe i powietrza,termostat przy okazji,dolany olej do skrzyni przemysle jeszcze wymiane filtra i oleju w skrzyni,po uzyciu kontaktu na wtyczke imobilajzera juz nie swieci sie kontolka immo,w planach swiece i narazie chyba wszystko.auto wymagajace ale za kazdym razem gdy jade mowie sobie warto bo radocha z jazdy nie do opisania.pozdrawiam
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-10-11, 12:20   

marcin1122333, Jak bys przeszperał forum9wiem że to bywa upierdliwe) to bys jednak znalazł te schematy ASB a tam jak pamiętam było że 5hp ma 3 komory na olej(dyfer z przodu,z tyłu przed wałem i w środku olej zasadniczy,natomiast 4hp ma ten tylni dyfer połaczony z głowna magistralą więc jak chcesz sprawdzać to masz 3 punkty-dwa w skrzyni i jeden w tylnym moście. :)
 
 
marcin1122333 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: marcin
Jeżdzę: d2
Wiek: 48
Dołączył: 17 Lip 2013
Posty: 67
Skąd: radomsko
Wysłany: 2013-10-11, 13:23   

dziekuje za pomoc,mam jeszcze jedno pytanie dwa w skrzyni jedno od oleju zasadniczego tego co temperaturę mierzyłem przed dolaniem a drugi gdzie się sprawdza ew.wymienia
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-10-11, 13:41   

Przedni dyfer i olej zasadniczy w misce na resztę skrzyni, więcej "przedziałów" w 4hp nie ma ;-)
_________________
Four rings to rule them all
 
 
marcin1122333 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: marcin
Jeżdzę: d2
Wiek: 48
Dołączył: 17 Lip 2013
Posty: 67
Skąd: radomsko
Wysłany: 2013-10-12, 07:43   

jeszcze raz dziekuje wszystkim za pomoc.pozdrawiam
 
 
pumba22 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2, 4.2, patrol y60
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 50
Skąd: Nowy Sącz/Chełmiec
Wysłany: 2013-10-17, 15:28   

jaa wam powiem że u siebie zlalem z tylu olej i kolor w sumie ladny miodowy, jest tak gęsty że trzeba wlać 75w140 ;)
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-10-18, 21:29   

pumba22 napisał/a:
jest tak gęsty że trzeba wlać 75w140 ;)

Raczej 75W90 wg.danych producenta.
 
 
pitak73 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3 4,2 FSI
Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 95
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2013-12-19, 14:50   

Mam pytanie, większość podaje olej 75W-90 do tylnego mostu, a na stronach producentów oleju np valvoline można dobrać olej do konkretnego auta i właśnie wychodzi do A8 D2 80W-90 (minerał) więc taki wlałem i teraz mam myślenice czy dobrze? czy wymienić na 75W-90.
_________________
Było A8 D2 4,2 jest A8 D3 4,2
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.