Autor |
Wiadomość |
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
|
|
|
|
|
|
|
tomig
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: jan
Jeżdzę: a8
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Sty 2015 Posty: 113 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2015-11-24, 19:11
|
|
|
wszystkie żarówki wewnątrz auta pulsowały i tak jak u Ciebie skrzynia pracowała normalnie ale podświetlały się wszystkie biegi na raz , po wymianie nie było już z tym problemu , koszt kilkadziesiąt złotych o ile dobrze pamiętam bo było to dosyć dawno |
|
|
|
|
|
|
|
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2015-11-24, 19:24
|
|
|
Hmm ale u mnie podswietla wszystkie biegi i wpada w teyb awaryjny i jest tylko 3 bieg |
|
|
|
|
tomig
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: jan
Jeżdzę: a8
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Sty 2015 Posty: 113 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2015-11-24, 19:51
|
|
|
skrzynia pewnie łapie jakiś błąd właśnie przez ten prąd , zmień ten regulator i wyjaśni się wszystko |
|
|
|
|
|
|
|
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2015-11-24, 19:57
|
|
|
Ok tak wlasnie zrobie. Jest jak mowisz kasuje blad na skrzyni i po ujechaniu kilkunastu metrow znow tryb awaryjny i blad 18159 |
_________________ ANK 4.2 340 KM Reganeracja klap kolektora |
|
|
|
|
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2015-11-24, 21:51
|
|
|
A tak nawiasem do roboty jest z wymiana tego regulatora? Jak sie do tego zabrac |
|
|
|
|
|
|
|
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2015-11-25, 08:21
|
|
|
Dobra chyba temat sie klaruje zmierzyłem łądowanie:
-zimny silnik po nocy auto zgaszone 12,2V
-auto odpalone ale wyłączone odbiorniki 18,5V
-auto odpalone wszystkie odbiorniki włączone 18,2
Rozumiem ze regulator do wymiany.
Powiedzcie mi czy jest mozliwość jakoś odpięcia alternatora na czas dojazdu do mechanika około 10km? jakaś kostla lub cos zeby nie łądował? |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-11-25, 08:31 Re: Czyżby skrzynia do remontu? Pomocy!!
|
|
|
grzybek86 napisał/a: |
18159 Zasilanie - napięcie zbyt wysokie
Po skasowaniu zawsze powraca bład 18159
|
Tu powinna zapalić się zapalić kontrolka w głowie, jest jakiś trop.
Mówi się o uszkodzeniu alternatora i zazwyczaj odbywa się tak, że zanika/słabnie lub całkowity brak ładowania.
Rzadko się zdarza, ale jednak występuje uszkodzenie w odwrotną stronę alternatora.
Napięcie nie może przekraczać 14.6 V jeśli będzie większe dojdzie do uszkodzenia akumulatora oraz instalacji elektrycznej.
Zaczął bym od sprawdzenia ładowania. Podejrzewam, że będzie za wysokie.
Co potwierdza błąd i kontrolka akumulatora na FIS-ie
Kolega miał podobny przypadek w MB, zaczęło palić żarówki i gotowało akumulator.
Co się okazało ładowanie miał 18 V
DODANO:
Dodałeś posta jak pisałem
Czyli sprawdziło się to co podejrzewałem.
Możesz odpiąć ale nie jestem pewien jak to będzie w Twoim alternatorze i jak masz sterowanie wzbudzenia.
Spróbuj odpiąć wtyczkę i zobacz co się dzieje.
Jeśli nie pomoże to polecałbym lawetę ewentualnie wolne holowanie.
Jazda z takim ładowaniem może doprowadzić do poważnych uszkodzeń w instalacji elektrycznej. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
Ostatnio zmieniony przez ernesto 2015-11-25, 08:37, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-11-25, 08:41
|
|
|
grzybek86 napisał/a: | i u mnie jest podobnie. jest jakis sposob zeby na szybko odpiąć alternator i dojechac kawałek do mechanika? |
Alternator jeśli nie będzie miał odbiornika który magazynuje napięcie i prąd, w tym przypadku jest to akumulator ulegnie uszkodzeniu.
Nie wolno odpalać auta jeśli alternator nie jest podpięty do baterii.
Upali diody i altek będzie się nadawał do głębszej naprawy.
Spróbuj wypiąć wtyczkę co idzie do wzbudzenia. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2015-11-25, 09:25
|
|
|
Kazdy alternator czy to samo czy to obcowzbudny i tak zacznie samoczynnie ladowac.
Samowzbudny zadziala od razu
Obcowzbudny potrzebuje tylko odpowiednich obrotow przewaznie 1/3 max obrotow silnika i joz laduje.
Inna para kaloszy gdy regulacja zajmuja sie oddzialne elementy niebedace wbudowane w alternator.
Takze laweta badz wolny hol. |
|
|
|
|
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2015-11-25, 09:40
|
|
|
czyli co najlepiej mam zrobic? hol czy moge odpiąć alternator? |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-11-25, 09:53
|
|
|
hol, Adam ma racje, odpięcie nie pomoże. A samo odpięcie (+) idącego do akumulatora przy nim tylko go wykończy już do reszty. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2015-11-25, 09:55
|
|
|
zaryzykowałbym odpiecie wtyczek z altka ale gdzie ich szukac? |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-11-25, 11:05
|
|
|
grzybek86 napisał/a: | zaryzykowałbym odpiecie wtyczek z altka ale gdzie ich szukac? |
Wtyczka jest od tyłu alternatora.
Ale..
SenatorS8 napisał/a: | Kazdy alternator czy to samo czy to obcowzbudny i tak zacznie samoczynnie ladowac.
Samowzbudny zadziala od razu |
Byłem sprawdzić właśnie u siebie. Po odpięciu znikła kontrolka od ładowania, ale ładowanie było po odpaleniu.
Tak więc zostaje Ci holowanie. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|