Autor |
Wiadomość |
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2011-06-03, 06:14
|
|
|
michal_5000 napisał/a: |
Możesz rozwinąć? Sam tego nie będę robił, ale przynajmniej zwrócę uwagę "wykonawcy". Chodzi o to, ze cylinderki potrafią się zapiekać? Są do tego jakieś zestawy naprawcze? |
Są tacy mechanicy którym nie chce się w trakcie wymiany klocków zająć zaciskami... :wpale:
Kupujesz do swoich zacisków nowe reperaturki gumowe. Zaciski trzeba dobrze wyczyścić, wymyć whurta płynem, wymienić gumki, do tłoczków i cylinderków założyć nowy smar ATE, później całość złożyć i masz spokój. |
|
|
|
|
|
|
|
michal_5000
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: '00 BMW 740i
Wiek: 44 Dołączył: 19 Maj 2011 Posty: 35 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-06-03, 08:51
|
|
|
sebos17 napisał/a: | Są tacy mechanicy którym nie chce się w trakcie wymiany klocków zająć zaciskami... :wpale:
Kupujesz do swoich zacisków nowe reperaturki gumowe. Zaciski trzeba dobrze wyczyścić, wymyć whurta płynem, wymienić gumki, do tłoczków i cylinderków założyć nowy smar ATE, później całość złożyć i masz spokój. |
Dzięki za info. Robić mi to będzie znajomy, który zasadniczo rzeźbi w BMW (w tym moim ;-) ) - więc na szczęście olewactwa się nie obawiam.
Gdzie można kupić te gumki? |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-06-03, 10:04
|
|
|
michal_5000 napisał/a: | Zestaw 8-klockowy ze zdjęcia jest chyba identyczny jak u Ciebie, a 4-klockowy - to taki jak u mnie. Diagramy z ETKI by to potwierdzały, o ile można im wierzyć. |
Masz z przodu Brembo na 4-ech klockach??...
o ile dobrze pamiętam to ja w swojej eSie miałem Brembo ale na 2 dużych klockach :roll: |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
michal_5000
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: '00 BMW 740i
Wiek: 44 Dołączył: 19 Maj 2011 Posty: 35 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-06-03, 11:03
|
|
|
@FOSS - miałem na myśli 4 klocki już łącznie (2 strony). Z całego mojego rozpoznania wynika, że mam tarcze 345mm + zaciski Brembo po 2 klocki na stronę właśnie (kod hamulców 1ZL a nie 1LX). |
|
|
|
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2011-06-07, 19:06
|
|
|
michal_5000 a nie wiesz może czy zmieszczą się w tych zaciskach felgi 17'' ? Do S8 dostałem felgi oryginalne A8 17'' z praktycznie nowymi zimowymi oponami Pirelli i żal było by pozbywać się tego zestawu... |
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-06-07, 20:07
|
|
|
Do S8 17" to minimum jakie wejdzie do S8. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2011-06-07, 20:27
|
|
|
daro72 napisał/a: | Do S8 17" to minimum jakie wejdzie do S8. |
Ale mówisz o zaciskach brembo czy o zwykłych? |
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-06-07, 20:36
|
|
|
Do tarcz 360 mm. Więc nie wiem jakie to zaciski. Z tego co wielu z posiadaczy S8 pisało to właśnie takie minimum i felga od zacisku mija się o milimetry. Może jest jakiś model felg 16" by wszedł ale tego już nie wiem. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-06-07, 20:53
|
|
|
daro72 napisał/a: | Do tarcz 360 mm. Więc nie wiem jakie to zaciski. Z tego co wielu z posiadaczy S8 pisało to właśnie takie minimum i felga od zacisku mija się o milimetry. Może jest jakiś model felg 16" by wszedł ale tego już nie wiem. |
Jeżeli mowa o S8 D2 FL i zaciskach Brembo to o felgach 16" można zapomnieć...
felgi 17" wejdą ale tylko nieliczne modele w zależności od kształtu ich ramion i ET - osobiście swoją eSę kupiłem właśnie na felgach 17" (model pięcioramienny ABT) ale jak przyjrzałem się temu dokładnie to okazało się że pomiędzy felgą a zaciskiem zmieści się co najwyzej żyletka... felgi nie miały ciężarków wyważających bo te zostały zerwane właśnie przez zacisk :-?
Moim zdaniem minimum to jednak 18" ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Maciex
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: W12 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 33 Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 137 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2011-06-07, 23:37
|
|
|
U mnie na S8 siedzi ori 17cali (standard z A8) wszystko jest ok, a zacisk nawet ma trochę dylatacji. |
|
|
|
|
|
|
|
michal_5000
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: '00 BMW 740i
Wiek: 44 Dołączył: 19 Maj 2011 Posty: 35 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-07-13, 22:56
|
|
|
Witam ponownie
S-Acht ma już zmienione hamulce (tylko przód) + oczyszczone co trzeba + zmieniony płyn hamulcowy. Ostatecznie wjechał taki zestawik:
klocki: EBC Yellow Stuff
tarcze: EBC standard (gładkie) - prawdę mówiąc obawiałem się inwestowania w topowe linie Ultramax czy Turbo Groove, bo ze wszystkiego co czytam wynika, że ryzyko pogięcia tarcz w tym aucie jest spore. Może więc następnym razem, jeśli te zdadzą egzamin. Co ciekawe - moje tarcze mają napis "Made in Italy", więc nie zdziwiłbym się, gdyby to jakieś Brembo było rzeczywistym podwykonawcą.
Zamawiałem przez Internet w polskim przedstawicielstwie EBC, za komplet klocków krzyknęli 855 PLN, za tarcze 2 x 360 PLN.
Zdecydowanie na plus obsługa - bardzo responsywna, chętnie służą radą/pomocą.
Co do wrażeń - jest naprawdę DOBRZE :d Może nie wbija go momentalnie w asfalt (ale czy przy tej masie auta to w ogóle możliwe?) - natomiast hamowanie jest na poziomie fabrycznie nowego samochodu o dwa segmenty mniejszego. Mega poczucie pewności, a to jeszcze nie koniec, bo (a) klocki na pewno się jeszcze nie dotarły i (b) można by pomyśleć o zmianie tyłu.
Pisków też jak dotąd nie zaobserwowałem.
Natomiast dziwna rzecz jest taka, że nie zniknęła migająca ikonka klocków (O). Na ile patrzyliśmy, z tyłu jest jeszcze dużo okładziny. |
|
|
|
|
mazur6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 266 Skąd: Nowa Cerkiew
|
Wysłany: 2011-07-14, 09:25
|
|
|
Made in Italy? ja miałem wszędzie England za klocki sporo chyba przepłaciłeś bo ja komplet za przód dałem 700zł a po dotarciu tych hebli plus laczki 255/40/19 i zajebiście wbija w asfalt aż ciemno przed oczami się robi! dosłownie także wrażenie jeszcze przed Tobą |
|
|
|
|
|
|
|
michal_5000
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: '00 BMW 740i
Wiek: 44 Dołączył: 19 Maj 2011 Posty: 35 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-07-14, 12:57
|
|
|
No to tym lepiej... 8-) A ile orientacyjnie może zająć dotarcie? Póki co od wymiany Audi przejechało (niskich) kilkaset kilometrów, bo nam się chwilowo samochody "rozmnożyły" w domu
Co do cen - wiesz, może kursy były inne. Tak jak się orientowałem, to gdzie indziej mieli tylko drożej. |
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2011-07-16, 08:31
|
|
|
Trochę poczytałem o tych klockach EBC i mam pytanie, dlaczego zakładacie żółte klocki? Czy czerwone nie wystarczą? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
mazur6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 266 Skąd: Nowa Cerkiew
|
Wysłany: 2011-07-16, 10:17
|
|
|
żółte są o wiele trwalsze i odporniejsze na wysokie temperatury co przy masie naszych aut wychodzi tylko na plus rzadziej wymieniasz te żółte niż czerwone, po rozgrzaniu żółte hamują jeszcze bardziej, aż ciemno się robi przed oczami. i mitem jest że wymagają rozgrzania!
swoje klocki docierałem przez ok 1200km tak dla pewności ale potem frajda z hamowania bezcenna dorób z tyłu zderzak z rur bo nie jeden wjedzie Ci w dupe |
|
|
|
|
|