Autor |
Wiadomość |
TelWorld
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 18 Paź 2010 Posty: 56 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-08-11, 15:28 [D2 ALL
] Jak naprawić elektryczną regulację pasów
|
|
|
Witam
Nie działa u mnie regulacja wysokości pasów. Słychać silniczek, ale nic się nie rusza. Dzieję się tak od strony kierowcy. Nie wiem jak się do tego zabrać, ktoś może mi pomóc ? |
_________________ Pozdrawiam
TelWorld |
|
|
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-08-11, 16:50
|
|
|
Kolego miałem tak samo tylko, że nie działał mi zagłówek, rozebrałem fotel i od silniczka wychodzi linka w koszulce która odpowiada za regulację zagłówka góra dół, wyciągnąłem linkę i rozciągnąłem ją za pomocą kombinerek i imadła, nie jestem pewien ale może jest tak samo. Pozdro :-) |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
|
|
|
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2011-08-12, 10:45
|
|
|
link nie lata... |
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
TelWorld
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 18 Paź 2010 Posty: 56 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-08-12, 16:01
|
|
|
Głównie chodzi mi o to jak ściągnąc tapicerke ze słupka (tam gdzie jest ta regulacja pasów), tak aby nic nie połamać. |
_________________ Pozdrawiam
TelWorld |
|
|
|
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2011-08-12, 18:14
|
|
|
TelWorld napisał/a: | Głównie chodzi mi o to jak ściągnąc tapicerke ze słupka (tam gdzie jest ta regulacja pasów), tak aby nic nie połamać. |
Otwierasz drzwi przednie i tylne, zaczynasz od demontażu listw progowych. Są one zamontowane na wcisk w profil aluminiowy. Tylna jest dodatkowo przykręcona pod kanapą, jednak nie musisz jej odkręcać, wystarczy że delikatnie odchylisz, ale ostrożnie aby nie połamać, będziesz czuł jej opór pod kanapą (jak chcesz mieć spokój to zdemontuj najpierw kanapę - przykręcona na dwie śrubki - a następnie demontuj całą listwę progową). Następnie demontujesz przednią identycznie, z tym że jest ona jeszcze na metalowym zatrzasku na wysokości rączki od otwierania maski, jak wyskoczy z zaczepu podłużnego aluminiowego to wystarczy pociągnąć do siebie to wyskoczy z tego zatrzasku metalowego (taka spinka). Po zdjęciu listw progowych ukażą Ci się dwie śrubki na śrubokręt gwiazdkowy z kołkami rozporowymi czarnymi po obu stronach słupka środkowego (jedna na stronę). Wykręcasz i następnie delikatnie płaskim śrubokrętem podważasz ten czarny plastik, ostrożnie aby nie połamać bo ciężko będzie coś dobrać a jest to ważne aby później nic nie trzeszczało. Po odkręceniu możesz "szarpnąć" osłoną słupka środkowego wyskoczy z zatrzasków/spinek metalowych takich samych jak przednia listwa progowa. Spinki oczywiście powinny odchodzić razem z plastikiem. Jak dobrze pamiętam element ten jest tylko na spinkach, ale zaznaczam ostrożnie bo już mało pamiętam. Jak zdemontujesz ten plastik to kolejny element wyżej powinien być zamontowany na śrubki, jednak mechanizm podnoszenia powinien ukazać Ci się już po zdjęciu tej dużej obudowy słupka. Jeżeli jednak musiał byś dalej demontować to jak dobrze pamiętam część mocowań wyższego elementu jest ukryta pod listwą która idzie wzdłuż podsufitki. Aby to zdemontować musisz wykręcić rączki oraz śrubki które są pod "wieszakiem" nad tylnymi drzwiami. Dalej to już pozostaje tylko "szarpanko" ze spinek, jednak jest to delikatna sprawa, ponieważ spinki metalowe siedzą ciężko a obsadzone w plastiku są delikatnie...
Mam nadzieję że choć trochę pomogłem, powinieneś poradzić, jak coś to pisz. W ten sposób sam to demontowałem, nie jest powiedziane że robiłem to tak jak przewiduje instrukcja. |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5156 Skąd: Těšin
|
|
|
|
|
|
|
|
TelWorld
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 18 Paź 2010 Posty: 56 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-08-14, 16:04
|
|
|
Super, teraz już wszystko wiem. Dziękuję Wam bardzo za pomoc. |
_________________ Pozdrawiam
TelWorld |
|
|
|
|
|