|
Autor |
Wiadomość |
Jakub
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 166 Skąd: BTM
|
Wysłany: 2012-06-01, 12:34 [D2 ALL
] Jak zdemontować tylne zawieszenie
|
|
|
Witam.Mam pytanko,jak zdemontować tylne zawieszenie(sprężyny i amorki)nigdy w sumie się temu nie przyglądałem,a w przyszłym tygodniu będę wymieniał gwint na zwykły zawias i chciałbym od razu wiedzieć co i jak,żeby potem nie kombinować.
W szukajce znalazłe,że Dice wrzucał jakieś linki do tego,ale już nie działają. |
_________________ http://images50.fotosik.p...21ec9bb925m.jpg
http://bytom.blox.pl/reso...wegraffiti3.jpg |
|
|
|
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-06-01, 16:58
|
|
|
Amortyzatory odkręcasz bardzo łatwo- po dwie śruby M8 lub nakrętki (nie pamiętam) pod klucz 13 na górze. Na dole śruba mocująca amor do wahacza i masz go zdjętego :->
Problem zaczyna się ze sprężyną :-? Po pierwsze trzeba ją bardzo mocno ścisnąć a nie jest to łatwe zwykłymi pazurowymi ściągaczami - jest tam mało miejsca. Po drugie samo ściśnięcie sprężyny nie wystarcza na jej wyjęcie i trzeba dodatkowo długim ramieniem (1,5-2m) nagiąć dolny wahacz w dół żeby uwolnić sprężynę z łoża...
Powiem tak, jeśli nie dysponujesz stacjonarnym czteropodporowym podnośnikiem, żeby móc podnieść cało auto i profesjonalnym półksiężycowym ściągaczem do sprężyn to daj sobie spokój. Szkoda się szarpać. Lepiej zapłacić 100-200 zł za wyminę sprężyn w warsztacie i mieć spokój niż kombinować i natłuc sobie guza ;-) Chyba, że lubisz wyzwania. Ja po doświadczeniach wiem już które roboty warto robić samemu a których się nie opłaca bez odpowiedniego zaplecza :->
Pozdro |
|
|
|
|
|
|
|
Jakub
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 166 Skąd: BTM
|
|
|
|
|
artekk
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arturo
Jeżdzę: A8
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Lut 2010 Posty: 192 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 2012-06-03, 10:27
|
|
|
Jeśli chodzi i tylne sprężyny, my robiliśmy to tak, że jeszcze na samochodzie, najlepiej obciążonym, ściągaliśmy zwoje pasami, wtedy po podniesieniu sprężyna lekko wychodziła. W drugą stronę, na stole ściskaliśmy jak się dało najmocniej sprężynę czterema ściągaczami, potem ściągnięcie pasami i sprężyna lądowała bez problemów w aucie. Trochę gimnastyki z tym jest, ale idzie w miarę szybko i co najważniejsze bezpiecznie. Kłopot dotyczy w zasadzie tylko sprężyn ze zwykłego zawieszenia, 1BE i np. Jamexy wchodzą bez takich udziwnień. |
_________________ Jest BMW E60 525dA na koksie. Ps: https://a6klub.pl
|
Ostatnio zmieniony przez artekk 2012-06-03, 19:25, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-06-03, 11:25
|
|
|
artekk napisał/a: | Kłopot dotyczy w zasadzie tylko sprężyn ze zwykłego zawieszenia, 1BE i np. Jamexy wchodzą bez takich ewolucji. |
Dokładnie, z krótszymi jest zdecydowanie łatwiej :-> |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |