Autor |
Wiadomość |
JuniorPoznan
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Alex
Jeżdzę: Audi S8
Wiek: 43 Dołączył: 31 Sie 2010 Posty: 89 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-01-12, 18:53 [D2 ALL
] Filtry (pyłkowe i powietrza)
|
|
|
Panowie... wymiana filtrów... kabinowe 2x węglowe czy zwykłe ? i jakiej firmy... proponują mi valeo i nie wiem czy dobre... slyszalem, ze lepiej zalozyc zwykle papierowe niz weglowe to prawda ?
i jeszcze jedna sprawa... filt powietrza ? K&N ? co sadzicie o tej firmie i tym filtrze ?
Pozdr. |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2011-01-12, 19:59
|
|
|
Teoretycznie weglowe filtry sa polecane do samoochodów z klimatyzacją. Pochłania on rownież wilgoć i nieprzyjemne zapachy. Zazwyczaj 2x drozszy i 2x szybciej nalezaloby go wymieniać. Natknalem się rowneż niedawno na dyskusje dotyczaca wyzszosci zwyklego filtru nad weglowkami, ale nie majace nic wspolnego z rzeczywistoscia pseudo argumenty do mnie nie przemawiaja. Co do firm - zazwyczaj stosuję MANNa (czy to powietrze, paliwo, czy kabinówki)
O filtrze K&N poczytasz na forum, bo temat był ten omawiany. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
JuniorPoznan
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Alex
Jeżdzę: Audi S8
Wiek: 43 Dołączył: 31 Sie 2010 Posty: 89 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-01-12, 20:22
|
|
|
no wlasnie nie moge tego znalezc... wiec stad ten post... czytalem wiele o tym ale na innych stronach www, wiele pozytywnych opini o filtrze powietrza k&N a chcialbym taka opinie uzyskac od uzytkownikow audi co do filtru kabinowego cena weglowego jest o wiele wyzsza niz zwyklego... hmm ktos ma jakies doswiadczenia ? |
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2011-01-12, 20:27
|
|
|
Myślę, że filtr powietrza k&n to najlepszy wybór, bo nie trzeba wymieniać tylko czyścić i smarować a kabinowe można i zwykłe i węglowe. Podobno węglowe lepsze, ja mam obecnie zwykłe, ale teraz przy wymianie będę zmieniał już na węglowe |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
|
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-01-12, 21:45
|
|
|
kupiłem węglowe BOSCHa, wymieniłem nawet uszczelkę na wejściu do modułu do nagrzewnicy
i nic, dalej czuje się różne zapachy z zewnątrz
albo uszczelnienie samych filtrów daje ciała albo to wogóle jest do dupy |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
JuniorPoznan
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Alex
Jeżdzę: Audi S8
Wiek: 43 Dołączył: 31 Sie 2010 Posty: 89 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-01-12, 23:06
|
|
|
hmm mysle ze jednak weglowe niz papierowe... papierowe pewnie nabieraja szybciej wilgoci i innych takich, jednak co weglowe to weglowe... chyba :D:D |
|
|
|
|
|
|
|
martab99
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 157 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-01-12, 23:07
|
|
|
Wymieniam te dwa filtry w masce na zwykłe papierowe MANN'a co przegląd, czyli 12-15 tys km. Wcześniej były założone węglowe- nie odczuwam żadnej różnicy.
Filtr powietrza tez zwykły MANN'a. Wkładki K&N to dość sprytne czary mary, absolutnie nie wpływające na nic poza samopoczuciem właściciela, jego portfelem oraz wiadomo, dodają z 10 km :mrgreen: W silnikach atmosferycznych i bez modyfikacji dolot jest zazwyczaj tak policzony, że więcej da pilnowanie czystości filtra niż tuningowe patenty, skąd inąd zdające egzamin silnikach doładowanych (szczególnie pomodzonych), gdzie kwestia zapotrzebowania na powietrze jest kluczowa
Podsumowując:
:arrow: filtry kabinowe: zwykłe papierowe,markowe, wymieniaj co przegląd
:arrow: filtr powietrza: zwykły papierowy, markowy |
_________________ Marcin
4WD + 1WD |
|
|
|
|
JuniorPoznan
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Alex
Jeżdzę: Audi S8
Wiek: 43 Dołączył: 31 Sie 2010 Posty: 89 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-01-12, 23:18
|
|
|
Kolego... zastanawiam sie nad tym K&N nie ze wzgledu na podnoszenie mocy, ale zeby tez sprawdzic jakie bedzie spalanie... bo filtr powietrza ma podobno na to tez jakis wplyw wiec jak mam cos wlozyc mysle ze zaryzykuje raz i wloze k&n... podnoszenie mocy czy tuningowanie, nie w moim stylu... wystarczajaco mam narazie pod maską |
|
|
|
|
|
|
|
martab99
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 157 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-01-12, 23:23
|
|
|
Gwarantuje Ci że czysty, markowy filtr w zupełności spełni swoje zadanie |
_________________ Marcin
4WD + 1WD |
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2011-01-12, 23:46
|
|
|
co do kabinowych lepszy zwykły niż nic - to oczywiste :-) oczywiście zawsze stosuje wyłącznie węglowe :-D |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2011-01-16, 20:59
|
|
|
nie wiem ile kosztują zwykłe kabinowe filtry, ale ja za dwie sztuki węglowe płaciłem niecałe 100zł dlatego uważam że warto dołożyć
odnośnie filtrów K&N, powiedz, jakiego rzędu różnicy w spalaniu się spodziewasz? osobiście uważam, że będzie to niezauważalne, przy takim dużym silniku wiele czynników ma wpływ na spalanie.
Sam jeżdżę z motorem 2,8 V6, niby styl mam ten sam a spalanie zawsze trochę się różni. Czasem człowiek chce trochę rozkręcić motor od tak, innym razem w korku się stanie dłuższym niż zazwyczaj i tak można wymieniać bez końca...
Jeżeli nawet przynosi on oszczędności to nie wierzę w to aby pokryły one koszt zakupu. |
_________________
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2011-01-17, 23:53
|
|
|
sebos17 napisał/a: | nie wiem ile kosztują zwykłe kabinowe filtry, ale ja za dwie sztuki węglowe płaciłem niecałe 100zł |
coś bardzo bardzo tanio... Włoskie Aster ? |
|
|
|
|
|
|
|
DoRuS
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: A8L D?
Wiek: 39 Dołączył: 20 Gru 2010 Posty: 54 Skąd: Nowy Jork
|
Wysłany: 2011-01-18, 02:51
|
|
|
ok to teraz odpowiedzcie na pytanie... co by spowodowalo albo co ten filter k&n ma takiego w sobie ze niby ma dodac koni albo zmniejszyc zurzycie..?
lepiej te pieniadze wydajcie na cukierki dla dziecka albo kwiatki dla zony bedzie lepszy pozytek :evil: |
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2011-01-18, 11:17
|
|
|
colln napisał/a: |
coś bardzo bardzo tanio... Włoskie Aster ? |
jutro spojrzę w fakturę i napiszę |
|
|
|
|
|
|
|
tomekzabrze
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 340
Pomógł: 6 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 306 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2011-01-18, 17:44
|
|
|
DoRuS napisał/a: | ok to teraz odpowiedzcie na pytanie... co by spowodowalo albo co ten filter k&n ma takiego w sobie ze niby ma dodac koni albo zmniejszyc zurzycie..?
lepiej te pieniadze wydajcie na cukierki dla dziecka albo kwiatki dla zony bedzie lepszy pozytek :evil: |
np przeplwy powietrza............. zrob sobie test i zatkaj otwor powietrza da ci troche dfo myslenia ze to istotna sprawa..... |
|
|
|
|
|