Autor |
Wiadomość |
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-05-19, 22:20 [D2 ALL
] Kodowania sterowników-oporne na zmiany
|
|
|
Szanowni
Było troche o tym smarowane ale bez wiekszych rezultatów.
Wspominalismy o kodowaniach ASB i nie tylko otoż...
Problem tkwi w tym że pewne dziadowskie sterowniki jak np mój ECU nie chcą za uja zmienić kodowania booo pewnikiem brakuje im odpowiedniego loginu.
Czy ktos ma wiedze na ten temat gdzie jak i czy da sie to zmienić?
U mnie tkwi kodowanie originalne co jak wiecie nie ma wiele wspólnego ze stanem faktycznym. Ostatnio Michał mi przesyłał kodowania AKC ME 7.1.1 no więc sa opcje idealnie pod moj stan faktyczny ale wbic tego ni uja.
Magicy z genowefagarage też nie dają rady i rozbijaja to na bity składając puzzla pod potrzeby.
Ktos coś? |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-05-21, 14:06
|
|
|
Taaa, super - mam dokladnie ten sam problem. Identyczny rzekłbym. Kilkanascie dni spedziłem z googlem starajac sie pozyskac informacje nawet na zagranicznych forach. Czarna dziura i czarna dupa. Nic nie moge przekodowac i koniec (sterownik silnika nie przyjmuje kodowania pomimo tego ze mam 100% pewnosci ze podaję kodowanie prawidlowe). Nikt nie chce udostepnic loginu lub po prostu nikt go nie ma. Walczę dokładnie z takim samym problemem. Bez rezultatu. Gdyby Ci sie udało to załatwić to będę wdzięczny za każde info. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-05-21, 15:09 Re: Kodowania sterowników-oporne na zmiany
|
|
|
Apophis napisał/a: | Szanowni
Było troche o tym smarowane ale bez wiekszych rezultatów.
Wspominalismy o kodowaniach ASB i nie tylko otoż...
Problem tkwi w tym że pewne dziadowskie sterowniki jak np mój ECU nie chcą za uja zmienić kodowania booo pewnikiem brakuje im odpowiedniego loginu.
Czy ktos ma wiedze na ten temat gdzie jak i czy da sie to zmienić?
U mnie tkwi kodowanie originalne co jak wiecie nie ma wiele wspólnego ze stanem faktycznym. Ostatnio Michał mi przesyłał kodowania AKC ME 7.1.1 no więc sa opcje idealnie pod moj stan faktyczny ale wbic tego ni uja.
Magicy z genowefagarage też nie dają rady i rozbijaja to na bity składając puzzla pod potrzeby.
Ktos coś? |
Kodowania pod manual w tych sterownikach nie ma, niezależnie od tego, co podaje elsa. Powinieneś natomiast móc zmienić kodowanie pod normy emisji spalin czy kontrole trakcji. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-05-21, 17:10
|
|
|
gtfan, Jak widac jednak jest i takie samo mi majster chciał wbić ucieszony do czasu podejścia że sa kodowania do manuala jak i wyposażenia auta.
Do mnie nie wchodzi żadne nawet jak pozostawiam automat i zmieniam normy.
Jedyny sposób to ten cały login,którego nawet w genowefie nie mają,dlatego łatwiej mu było rozbierac na czynniki pierwsze softy sterowników.
Mnie nawet zadowoli odpowiedź czy ASO potrafi tego dokonać za jakieś $$ oczywiście? Wojtku pytałes w PL? |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-05-21, 19:14
|
|
|
Przy tych silnikach nie było jednego softu mającego w sobie mapy zarówno dla manuala jak i automatu (pomijając fakt, że wersje pod manual były tylko dla S8). Inny typ skrzyni = inne kodowanie skrzyni = inny soft w ECU.
Też kiedyś myślałem, że jak w Elsie podali 2 kodowania to musi się dać to ustawić, ale niestety tak nie jest i żadne loginy tu nie pomogą.
Wyjściem jest tuning "w dół" softu od S8, tak jak to zrobili 034 Motorsport i ReflectTuning w US&A w przypadku chipa dla ABZ-ta. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-05-21, 19:19
|
|
|
Taki jest zamysł u mnie by wrzucić soft z S8 pozostawiając moje parametry sterowania silnikiem. Wiem że da sie to bez problemu zrobić bo nawet na ABZtowskim ecu może pracowac r32
Lub na AQFfie ABZ.
No ale pomimo tego czy pozostałe parametry sie tez nie powinny dać ruszyć? Bo ja u siebie nie mam ASR/EBD chciałem ustawic na NO i tez ni uja nie wchodzi. |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-05-21, 19:45
|
|
|
Pierwsze 3 cyfry, zgodnie z tym, co michalwruszak wrzucił, powinny dać się zmienić, ale głowy za to nie dam. Inżynierowie Audi różne, dziwne pomysły miewali.
P.S. chip pod ABZ-ta w manualu kosztuje w USA 150$ (ReflectTuning), nie opłaca się samemu tego rzeźbić nawet.
P.S.2 na http://nefariousmotorsports.com są definicje map do softów z S6 C5 na Motronicu 7, a to jest chyba bliźniak tego, co masz u siebie. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-05-21, 19:52
|
|
|
Wiem zerkałem juz na to też,mam ME 7.1.1 i nie zmienia nawet 3 pierwszych cyfer. Jak na ironie proba zmiany kodowań choc nie przyjeta wyzerowała mi sterownik LPG heh i się musiał od nowa zaadoptować |
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-05-23, 04:37
|
|
|
To może ja swoj 3 grosze dorzucę.
Kodowania manual/automat nie ma w 4.2 i koniec. Sterowniki były dedykowane i ETKA je rozróżnia wyraźni po numrach. Natomiast kodowania z/bez ESP są różne i powinno się dać je zmienić. Tak naprawdę w takim ABZ są może z 4 rodzaj kodowania (mowie o tych po roku 96 z skrzynia 5hp bo taki mam).
4373 - z ESP automat
4273 - bez ESP automat
4213 - manual (w praktyce nigdy ni występował, to kodowani z silnika AHC jest)
4313 - manual z esp (tutaj nie wiem czy to w ogole występowało kiedykolwiek potwierdzenia nie mam)
Ja wymieniałem sterownik z AKG na ABZ. AKG jak wiadomo ma norme emisji spalin z 5 na poczatku (Kodowanie 5373 mialem). Podmienilem ster na taki z ABZ, niestety trafiłem w używce ster z kodowaniem 4273 (bez ESP kodowanie). Za lewara nie moglem go przekodować z użyciem VAGa. Po zapodaniu sterownika od razu na desce choinka od bledów ABS i ESP. Nic nie moglem z tym zrobić więc na pałę kupowałem sterowniki od ABZ licząc, że trafię w kodowanie 4373. W 3 sterowniku który kupiłem było dopiero 4373 i teraz dopiero nie mam problemów. Nigdzie, ale to nigdzie nie znalazłem informacji jak przekodować 4273 na 4373. Oczywiscie VCDSem próbowałem to zrobić po ludzku ale sterownik za lewara nie przyjmuje kodowania. Po prostu powraca do pierwotnego kodowania i tyle. Wydaje mi się, że to kwestia loginu, którego nigdzie w internecie nie można znaleźć (a przynajmniej ja nie potrafilem). Problem dalej dla mnie jest nierozwiązany, bo dalej nie wiem jak to zrobić a moje kupowanie sterowników na pałę to żadne rozwiązanie (ale musiałem sobie z tym jakoś poradzic)
Maciek, nie próbowałem na ten temat rozmawiać z żadnym ASO, bo mam na nich awersję (szczególnie za ich ceny w porównaniu do poziomu kompetencji).
W sprawie tego chipa z Reflect Tuning do ABZ próbowałem się skontaktować z tymi ludzmi, żeby mnie zapewnili, że ten czip będzie działał w połączeniu z ESP (czyli z kodowaniem 4313 a zrzuty VAG-a jakie dawali w swoich aukcjach to bylo tylko 4213). Pomimo dwukrotnego zadawania tego pytania ani razu mi nie odpowiedzieli na nie (pomimo tego, że się upominałem). Kupiłbym ten czip ale nie bede wydawał 150 dolców tylko po to zeby to potem wywalić do smieci bo po swapie na manual zapali mi to choinke na zegarach pewnie. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
user_a8 [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-05-23, 11:25
|
|
|
Wiesz wojtku choinka na zegarach po jkims swapie to rzecz normalna chyba że wymieniasz nie swapujesz Moje ecu juz ostro jest porobione bo nie wywala żadnego błedu ale pewnie lepiej by pracował z pedąłem gazu jak by miał to co trza. No nic pozostaje mi czekac na gotowy soft-hybryde i wgrać go sobie. |
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-05-24, 06:24
|
|
|
Maciek, żaden moj swap nie zapalal nigdy choinki na zegarach a zrobiłem ich już całą masę. Ważne, żeby przed przystąpieniem do swapowania mieć świadomość tego co Cie po drodze spotka (a do tego potrzebna jest twarda techniczna wiedza). To jest właśnie głównym powodem dla którego mam opory przed wrzuceniem manuala do siebie. Pewnie prędzej czy później dojdę do tego jak to zrobić żeby wszystko działało tak jak fabryka przykazała i nie zapalało sterty błędów we wszystkich sterownikach. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-05-24, 10:28
|
|
|
Wojtku ja wierze Ci ale u mnie nie było żadnej choinki alni na VAGu ani na zegarach. ABS ma działac i działa silnik też czy klima. Mam dośc proste elektronicznie auto
Po prostu..
W dążeniu do perfekcji a nie przewaga dzieki technice |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-05-25, 18:04
|
|
|
Założyłem sobie dziś sterownik 4D0907557P z rocznika 97' i mogę zmieniać pierwsze 3 cyfry kodowania bez żadnych loginów i innych cudawianków 4 i 5 cyfra oczywiście niezmienne.
Niestety zauważyłem, że nie odcina wtrysków przy hamowaniu silnikiem (spalanie na fisie nie spada do 0), co miało miejsce na starszym ECU. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
|