Autor |
Wiadomość |
klon_84 [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-02-01, 21:58 [D2 preFL ALL
] Wymiana uszczelniaczy zaworowych 2.8 AAH
|
|
|
Witam, jak w temacie czy poradze sobie z tym sam czy lepiej oddac do mechanika? Oglnie troche sie lubie bawic w mechanika :lol: i jedyne co zrobilem to wymnilem sam olej, wyminilem chlodnice klimy i wody, wyminilem pas pzredni ...i takie tam pierdloly, aczkolwiek nigdy nie grzebalem w silniku....co myslice poradze sobie? :-D |
|
|
|
|
|
|
|
gierobiala
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: AFB
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: G.
Jeżdzę: A6
Pomógł: 7 razy Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 302 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2010-02-01, 22:06
|
|
|
Trochę zabawy z tym jest,trzeba głowicę ściągać.Raczej nie zrobisz tego w domowym zaciszu. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Pers
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Wiek: 43 Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 177 Skąd: Poznań/Suchy Las
|
Wysłany: 2010-02-01, 22:18
|
|
|
Naprawa głowicy to NIE ZABAWA :wpale: |
_________________ Miłość od pierwszego kontaktu :-) |
|
|
|
|
klon_84 [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-02-01, 22:18
|
|
|
gierobiala tak myslaem ze chyba sobie nie poradze...aczkolwiek jakby znalzl sie jakis as co to zrobil samemu niech napisze... :lol: |
|
|
|
|
|
|
|
gierobiala
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: AFB
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: G.
Jeżdzę: A6
Pomógł: 7 razy Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 302 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2010-02-01, 22:54
|
|
|
Ściągasz dekle,wykręcasz walki,zrzucasz rozrząd,zrzucasz głowice,podważasz zawór,wymieniasz gumeczkę za 2zł i tak pod każdym zaworem..Planujesz głowice(albo nie ale jak już masz zrzucone to lepiej to zrobić),zakładasz uszczelkę,dokręcasz w (odpowiedniej kolejności śrub) głowicę kluczem dynamometrycznym,zakładasz wałki,uszczelka pod dekiel,spinasz rozrząd i wio maleńka.
Zaznaczam iż byłem obserwatorem tegoż zabiegu i mogłem coś przeoczyć bądź przekręcić.
Ale mniej więcej tak to wygląda. |
_________________
|
|
|
|
|
klon_84 [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-02-01, 23:19
|
|
|
:shock: to chyba podziekuje....to za trudne dla mnie |
|
|
|
|
|
|
|
pet3r
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: Octavia II RS
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 246 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2010-02-04, 12:28
|
|
|
gierobiala napisał/a: | zakładasz wałki,uszczelka pod dekiel,spinasz rozrząd i wio maleńka |
jakie to proste ;-) |
|
|
|
|
RETON
Użytkownik
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: TIPTRONIC
Zasilanie: PB+LPG
Imię: KRZYSIEK
Jeżdzę: AUDI A8 L
Wiek: 48 Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 22 Skąd: GRODZISK MAZ.
|
Wysłany: 2010-04-17, 08:28
|
|
|
jesli silnik ma dobra kompresje to mysle ze jakby sie uparl zmienilby uszczelniacze bez sciagania glowic, tylko to mozolna robota i nie dla nerwusow :-D |
|
|
|
|
|
|
|
OMENATOR
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Manual only
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi S8
Wiek: 42 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 8 Skąd: Lębork/Pomorskie
|
Wysłany: 2010-06-06, 20:42
|
|
|
Też mam ten sam silnik AAH tyle że w starej 80-tce B4 Quatto. Aż dziwnie pomyśleć że ten motor montowany był również z powodzeniem do A8.
Jakie masz oznaki że chcesz wymieniać te uszczelniacze? Jaki masz przebieg?
Znajomy opróczy wymiany uszczelniaczy w takim właśnie silniku pojechał grubo i zmienił tuleje zaworowe, gniazda i same zawory. Sam tylko kupił części a pracę zlecił wyspecjalizowanemu zakładowi remontów głowic, który oprócz wymiany elementów na nowe dotarł zawory.
Silnik miał w budzie 100 C4 z roku 1994. Ale czy to się opłacało robić? Zresztą to było 4 lata temu. |
|
|
|
|
klon_84 [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-06-07, 16:12
|
|
|
OMENATOR napisał/a: |
Jakie masz oznaki że chcesz wymieniać te uszczelniacze? Jaki masz przebieg?
|
moje oznaki to po uruchomieniu silnika z samego rana najpierw lekko pojawa sie niebieski dymek po ok 10sekundach przechodzi w bezbarwny i wtedy wszystko ok no i jeszce troche duzo wody z wydechu ze jak gaz nacisne to normalnie pluje woda :mrgreen: ale to chyba normalne zjawisko bo wilgoc zbiera sie w ukladzie wydechowym podczas postoju w nocy....A no i oczywiie wdaje mi sie ze silnik ma apetyt na sam olej :lol: tj spozywa na ok1litra na 1000-1500km w zaleznosci od jazdy :-> |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|