Autor |
Wiadomość |
karhu
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krzysztof
Jeżdzę: audi A8 D3 BFM
Wiek: 47 Dołączył: 11 Gru 2016 Posty: 55 Skąd: bydgoszcz
|
Wysłany: 2017-02-01, 20:47 [D2 ALL
] Moduł DRL z czujnikiem zmierzchu
|
|
|
Czesc
potrzebuję waszej pomocy
nabyłem moduł marki LEPARD model AM.010.3 który posiada dodatkowo czujnik zmierzchu
oczywiście przestudiowałem forum i doczytałem że wszystkie potrzebne napięcia oraz kable które biegną do zarówek znajdę po stronie pasażera na dole w skrzynce z bezpiecznikami
tam też się powpinałem
głowne zasilanie kolor czerwony kabelka modulu (stały + ) podpiołem do bezpiecznika nr 51 60A od wentylatora , kabelek pomaranczowy modułu ( + po przekręceniu stacyjki) znalazłem pod bezpiecznikiem nr 35 od systemu nawigacji , masę przykręciłem do jednej ze śrubek którą to przy okazji przykreca się skrzynkę bezpieczników i działa jest - , do DRL chciałem wykorzystac swiatła drogowe dlatego dwa kabelki koloru fioletowego podpiołem pod bezpieczniki nr 5 i 6 od swiateł drogowych , kolor zielony kabelka z modułu ( swiatło pozycyjne) podpiołem pod bezpiecznik nr 1
Wszystko działą jak należy pomimo tego zę mój alternator a może regulator napięcia saam jeszcze nie wiem po zapaleniu auta ładuje akumulator z napięciem bez obciązenia 13,9v apod największym obciązeniem (wszystko wlączone na maxa) 13,4v
Wpiołem też do zasialania dodatkowy przekażnik który znajduje się w zestawie (rownież pod bepiecznik nr51) i po zakryciu fotodiody slychać jak się zalącza i gasną światla drogowe
Niestety nie wiem gdzie podlączyć kabelek od przekaznika nr 87 który to wpina sie do obwodu swiatel tak samo jak byśmy wlączali swiatla mijania manetką
uruchamia się wtedy rownież podsiwtlenie wnętrza auta
w/w rozwiązanie eliminuje całkowicie konieczność "wachlowania" manetką od swiatel i swiatla powinny wlączac się automatycznie po zmierzchu
jakies konkretne wskazówki podpowiedzi?
[ Dodano: 2017-02-09, 10:07 ]
czy ktoś jest na forum kto potrafi dobrze "czytać" schemat elektryczny?
Pomoże mi ktoś czy mam jechać do elektryka?
dowiedziałem się, ze wlącznik swiateł wlącza kilka obwodów na raż i podpiecie się pod jeden kabel z plusem nie zalączy wszystkich swiatel ... podobbno
schematy mam jak by ktos potrzebował |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2017-02-10, 05:33
|
|
|
karhu,
Uzupełnij proszę swój profil zgodnie z regulaminem. Wypełnij rzetelnie wszystkie obowiązujące pola. Jeśli nie chcesz podawać miasta w którym zamieszkujesz, podaj inne duże, najbliżej leżące od Twojego miejsca przebywania. Informacje techniczne uzupełnij szczegółowo i prawidłowo wybierając je menu w Twoim profilu.
Brak uzupełnionego profilu może skutkować jego usunięciem lub zablokowaniem. |
|
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
lesdud
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 145 Skąd: ololice Inowrocławia
|
Wysłany: 2017-02-16, 10:38
|
|
|
Podepnę się pod temat.
Ja mam podobny moduł ale bez czujnika zmierzchu.
Problem jest w tym, gdzie podłączyć się pod światła przeciwmgłowe w preFL, bo ja chciałbym je wykorzystać zamiast drogowych by świeciły na około 40% jako dzienne. Osobnych bezpieczników do prawego i lewego światła przeciwmgłowego nie ma, a znalazłem tylko przekaźnik, który odpowiada za włączenie przeciwmgłowych, ale z niego jest tylko jedno wyjście zmostkowane na 2 światła przeciwmgłowe, a z modułu są 2 wyjścia na światła i 2 trzeba podłączyć, żeby ustawić na ile procent mają świecić.
Drugim problemem jest to, że nie wiem gdzie się wpiąć z przewodem (najlepiej też w skrzynce bezpieczników), który miałby odpowiadać za doświetlenie drogi do domu po zamknięciu auta z pilota. |
|
|
|
|
pioteros
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 4.2 ABZ
Wiek: 36 Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 106 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2017-02-18, 21:32
|
|
|
mam chwilowy problem z drugim twoim zapytaniem, kombinuje z syrenką alarmu ktora pyka przy zamykaniu auta, na ta chwile jestem podpięty pod guzik od awaryjnych świateł, do kierunków, ktore zakodowałem aby migały tylko przy zamykaniu auta
co do przeciwmgłowych, odpuść sobie, one słabo świeca (w ziemię) na 100% mocy, a jak zapodasz na nich coming/leaving home to będzie po prostu bieda - bo nie możesz dać innych świateł do DRLa a innych do CLH - to się odbywa na jednym odbiorniku - wiec ja ci polecę zostawić to na drogowych jak założenie przewiduje |
|
|
|
|
|
|
|
kryhawrc
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 369 Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
|
Wysłany: 2017-02-20, 20:27
|
|
|
Ja sobie podłaczyłem do kabi idących do swiateł-nie do bezpieczników |
|
|
|
|
pioteros
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 4.2 ABZ
Wiek: 36 Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 106 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2017-02-20, 23:24
|
|
|
żadna różnica |
|
|
|
|
|
|
|
lesdud
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 145 Skąd: ololice Inowrocławia
|
Wysłany: 2017-03-30, 19:50
|
|
|
pioteros napisał/a: | mam chwilowy problem z drugim twoim zapytaniem, kombinuje z syrenką alarmu ktora pyka przy zamykaniu auta, na ta chwile jestem podpięty pod guzik od awaryjnych świateł, do kierunków, ktore zakodowałem aby migały tylko przy zamykaniu auta
co do przeciwmgłowych, odpuść sobie, one słabo świeca (w ziemię) na 100% mocy, a jak zapodasz na nich coming/leaving home to będzie po prostu bieda - bo nie możesz dać innych świateł do DRLa a innych do CLH - to się odbywa na jednym odbiorniku - wiec ja ci polecę zostawić to na drogowych jak założenie przewiduje |
No i zrobiłem tak jak pisałeś pod drogowe ale to wygląda bardzo mizernie. jednak wolę by jako dzienne świeciły przeciwmgłowe, które i tak na mgłę się nie nadają- wywalę przesłony i będzie lepiej, a CLH nie musi mi super świecić.
Tylko gdzie wpiąć się tymi dwoma przewodami z modułu które mają dawać zasilanie na halogeny przednie jak odpalę autko?
Podobne rozwiązanie jest tu w tym temacie: http://www.a8team.pl/d2-p...nnej-vt6883.htm
Niby mógłbym zrobić według schematu kolegi z tematu, ale mi zależy, żeby światła zapalały się po odpaleniu auta i chcę by to robił mój moduł
ale ja nie za bardzo znam się na elektryce i może ktoś mi podpowie gdzie wpiąć te 2 przewody, bo nie chce mi się ciągnąć przewodów do poszczególnych żarówek |
|
|
|
|
pioteros
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 4.2 ABZ
Wiek: 36 Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 106 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2017-04-02, 08:23
|
|
|
czemu mizernie ? ja nienarzekam, kształt długich jest dosyć nietypowy i fajny w dodatku, a halo wyglądają jak małe świecące kropeczki |
|
|
|
|
|
|
|
lesdud
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 145 Skąd: ololice Inowrocławia
|
Wysłany: 2017-04-02, 10:12
|
|
|
Bo obojetnie jakie zarowki wloze czy markowe czy nie to barwa i jakosc mi sie nie podoba przy np 30-50% mocy swiecenia. Na soczewkach byloby chyba lepiej moim zdaniem. Oczywiscie z wyciagnieta z nich przeslona, gdyz i tak sa bezuzyteczne |
|
|
|
|
pioteros
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 4.2 ABZ
Wiek: 36 Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 106 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2017-04-03, 18:08
|
|
|
właśnie chyba nie bardzo, soczewka skupia światło więc jest światło z małego punktu jakim ona jest, odbłyśnik jest ładnie wypełniony światłem i oto właśnie chodzi w dziennych, aby robiły dużo ale nie skupionego światła, w soczewce jest zupełnie na odwrót
zwróć uwagę że w nowych autach nie ma czegoś takiego jak światło dziennie w soczewce |
|
|
|
|
|
|
|
karhu
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krzysztof
Jeżdzę: audi A8 D3 BFM
Wiek: 47 Dołączył: 11 Gru 2016 Posty: 55 Skąd: bydgoszcz
|
Wysłany: 2019-02-17, 11:42
|
|
|
"lesdud" efekt zółtych "swieczek" łatwo zniwelujesz tymi zarówkami
link http://avtomoda54.ru/wp-c...2015/09/H71.png
85W i bańka zarówki niebieskawa
ustawiasz na w/w module na 30% swiecenia i masz niemal bialutkie swiatło
mam tak od niemal 2 lat i jest ok
Niestety nadal nie podłączylem czujnika zmierzchu ponieważ nigdzie nie mogę znalezc schematu do mojego modelu audi
Moze ktoś ma? |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2019-02-17, 12:13
|
|
|
Przy 30% i tak będą wpadać w żółte. Wszelkiego tego typu standardowe żarówki muszą świecić pełną by był efekt pesudo xenonu (temat przerabiany z modułem w D3)
Przy H7 można zastosować np https://allegro.pl/oferta/h7-swiatla-mijania-einparts-flip-chip-moc-olsztyn-7177204470 tylko nie wiem jak Ci się zachowają z modułem.
Tak świecą H3 LED pełną mocą u mnie na DRL
Schematy elektryczne znajdziesz w ELSIE. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
|