Autor |
Wiadomość |
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2016-04-25, 07:09 [D2 preFL ALL
] Montaż tempomatu / naprawa sterownika
|
|
|
Potrzebne części:
- niewidoczne na zdjęciu manetka i blacha mocująca pompę podciśnienia
- w zależności od długości posiadanych wiązek z dawcy 1m przewodu 5x0.5mm2 i ze 2m przewodu 3x0.5mm2
Odnośnie manetki może być z polifta, przy czym wymaga pewnej modyfikacji. W preFL za kierunkowskazy odpowiadają styki przechodzące z manetki lewej na prawą i tam się łączą z instalacją samochodu. W FL i modelach na krótko przed FL (po 8, czy 9 msc roku 97, po zmianie kierownicy/poduszki na te z FL) natomiast jest już osobna kostka 3 stykowa. Tą kostkę z odcinkiem instalacji cca 20cm z dawcy musimy połączyć z kostką przy manetce wycieraczek (kolory są zgodne: czarny/biały, czarny/zielony i czarny/biały/zielony).
Moduł w oryginale montowany jest przy ECU, ale znalazłem mu o wiele fajniejszą miejscówkę nie wymagającą przeciągania 20km kabli Pod deską z lewej strony u góry jest przykręcona blacha, z której wystają 4 szpilki M6 i do jednej z nich mocujemy sterownik i masę.
Plus ściągnąłem ze stacyjki z pinu 15 (czarny przewód 4mm2) przez bezpiecznik 5A.
Przewód czerwono/czarny od zaworu upustowego łączymy z przewodem tego samego koloru przy wyłączniku świateł stop. Sam zawór mocujemy w przygotowanej fabrycznie tulejce poniżej wyłącznika świateł stop.
Przewód z czujnika prędkości ściągamy z licznika kostka czerwona przewód biało/niebieski.
Wężyk od zaworu upustowego przeciągamy przepustem poniżej górnego przewodu nagrzewnicy.
Przewód trzyżyłowy do pompy przeciągamy przepustem w grodzi w okolicach mechanizmu wycieraczki (najłatwiej przebić się wkrętakiem od strony silnika, a potem nożem do tapet wyciąć fragment wygłuszenia).
Dla wężyka pompy oraz wiązki pompy jest przygotowany przepust w "międzygrodzi" tuż obok przewodu klimatyzacji.
Dla przewodu siłownika musiałem niestety taki otwór wykonać w dwuczęściowym przepuście przewodu podciśnienia serwa, czujnika wału i jakichś dwóch przewodów hamulcowych.
Generalnie w samochodzie nie posiadającym tempomatu prawie wszystko jest przygotowane do jego montażu: uchwyt siłownika na listwie wtryskowej,
przepusty w grodziach, gwinty pod stelaż pompy,
tulejka dla zaworu upustowego i nawet uchwyty węży podciśnienia pod deską.
Jedyne grubsze ingerencje w samochód to:
- ściągnięcie plusa "po stacyjce"
- wpięcie się w wyłącznik świateł stop
- wpięcie się w obwód czujnika prędkości
- ewentualne wpięcie się w obwód kierunkowskazów (gdy posiadamy manetkę z FL)
Osoby posiadające manualną skrzynię biegów muszą dodatkowo szeregowo z zaworem upustowym przy hamulcu podłączyć taki sam zawór przy sprzęgle przy czym pierwszy w kolejności licząc od modułu jest zawór przy sprzęgle.
Pomijając spaloną pompkę jedyna rzecz, która może się zepsuć w tej układance to moduł tempomatu.
Poprawa zimnych lutów/wymiana kondziołów:
http://forums.quattroworl...eads/2596.phtml
Wszystkie fotki: http://pokazywarka.pl/6rp1tr/ |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
Wróbello
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 38 Dołączył: 04 Wrz 2013 Posty: 8 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-04-27, 21:03
|
|
|
Bardzo fajny poradnik. Jest pomysł na majówkę jeśli będzie deszczowa. Przydały by się ewentualnie jakieś numery potrzebnych części. |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2016-05-01, 09:38
|
|
|
|
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
jairzinho7
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronick
Zasilanie: PB
Imię: Emil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 44 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-09-01, 10:33
|
|
|
dice111 napisał/a: | Jedyne grubsze ingerencje w samochód to:
- ściągnięcie plusa "po stacyjce"
- wpięcie się w wyłącznik świateł stop
- wpięcie się w obwód czujnika prędkości |
Czy macie może Koledzy schematy elektryczne tempomatu? Chodzi mi o rozpiskę każdego przewodu (skąd i dokąd idzie)
Z góry dzięki za pomoc! |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
|
|
|
|
jairzinho7
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronick
Zasilanie: PB
Imię: Emil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 44 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-09-03, 09:32
|
|
|
Dzięki Ci Panie za Twe hojne dary!
Abyś drogę miał zawsze szeroką i suchą, a kobiety mokre i ciasne |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-09-03, 17:00
|
|
|
Dokładasz tempomat, czy naprawiasz niedziałający? |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
jairzinho7
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronick
Zasilanie: PB
Imię: Emil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 44 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-09-04, 11:08
|
|
|
gtfan napisał/a: | Dokładasz tempomat, czy naprawiasz niedziałający? |
Dokładam. Cała instalacja jest już w samochodzie, ale coś pomyliłem przy przewodach i jak na razie nie działa.
PS: co ciekawe, w moim samochodzie już był zawór spustowy na pedale hamulca i podpięty pod instalację (skrzynia automatyczna). |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2018-05-16, 20:58
|
|
|
Jakby się komuś nie chciało bawić w naprawę modułu sterownika CC to można go zastąpić nowszym, mniejszym, trochę cięższym 4B0907305 z Forda Galaxy/Sharana/Passata, który takich problemów nie ma
|
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2018-06-12, 13:34
|
|
|
dice111 napisał/a: | można go zastąpić nowszym, mniejszym, trochę cięższym 4B0907305 z Forda Galaxy/Sharana/Passata, który takich problemów nie ma |
Dziś wpadł do mnie sterownik od forda
Tempomat odpalił za pierwszym razem
Dzięki wielkie dice111, za podpowiedź |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2018-06-12, 16:01
|
|
|
Działa Ci dodawanie, odejmowanie prędkości i ostatnio zapamiętana używając samej manetki ? Jeśli nie, albo działa tylko odejmowanie a przy zwiększaniu, albo pamięci rozłącza na stałe to problem jest typowo z manetką (ponoć wystarczy tylko rozebrać i wyczyścić styki). |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2018-06-12, 21:42
|
|
|
Działą wszystko bo manetkę rozbierałem i czyściłem rok temu
Pierwsze odpalenie musiałem parę razy wcisnąć FIX żeby załapał ale teraz działa już bez problemowo za pierwszym.
Trochę szwankował na początku z dodawaniem i odejmowaniem ale jest już ok. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2018-06-12, 22:25
|
|
|
Choroba a ja już drugiego przelutowywałem. Już zakupiłem.
Czy aby rozebrać manetkę, trzeba ściągać kierownicę i z tamtąd zaczynać? |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2018-06-13, 11:35
|
|
|
Ja też mam ten od forda galaxy i śmiga wszystko jak w oryginalnym |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2018-06-13, 12:25
|
|
|
emilus143 napisał/a: | Czy aby rozebrać manetkę, trzeba ściągać kierownicę i z tamtąd zaczynać |
Emil, nie trzeba ściągać kierownicy.
Manetka jest składana na zatrzaski, rozbierz ją tam gdzie jest włącznik tempomatu i ładnie wszystko wyczyść.
Co do samego tempomatu to musisz mieć pewność, że pompka pracuje, ja wyciągałem swoją i sprawdzałem na krótko oraz czy gruszka przy przepustnicy jest szczelna.
Jeśli tu będzie wszystko ok to będzie wina sterownika.
Podjedź kiedyś do mnie i podepniemy mój sterownik, zobaczymy czy tempomat odpali. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|