Ogłoszenie 
forum a8 SklepOpon.com - opony i felgi AZet Serwis OC/AC forum a8 Tarcze, hamulce
Regeneracja
turbosprężarki
Naprawa
wgnieceń
SklepOpon.com
opony i felgi
AZet Auto Serwis
Kup OC/AC
Sprawdzanie VIN Układ hamulcowy

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Nawiewy na szybę  
Autor Wiadomość
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 :(
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 540
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-02-28, 13:27   [D2 ALL ] Nawiewy na szybę

Cześć. Mam zagadkę z klimą. Na szybę po stronie kierowcy wieje mi zdecydowanie chłodniej, niż u pasażera (przy takich samych nastawach temperatury). Co ciekawe bliżej środka z kratki leci niemal zupełnie zimne powietrze, a bardziej po lewej cieplejsze. Nawet jak nastawię wysoką temperaturę tylko na szybę, to i tak leci raczej ciepłe powietrze i występuje różnica po lewej i po prawej stronie lewej kratki. Na nogi i z kratki po lewej stronie kierownicy leci powietrze o właściwej temperaturze (porównywalnie do strony pasażera).

Po analizie schematu ogrzewania nie mam pojęcia gdzie szukać problemu. Wygląda na to, że jest jakiś przedmuch, ale czy to w ogóle fizycznie możliwe? Na schemacie nie bardzo widać możliwość dostawania się "lewego" powietrza tylko do jednej kratki na podszybiu (J).

 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1548
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2018-02-28, 15:15   

A zrób inaczej, bo u mnie po wymianie nagrzewnicy na nową też czuć różnicę, ale jest to zrozumiałe ponieważ stara jest zakamieniona i być może i u ciebie jedną jest bardziej drożna, podłącz vaga i sprawdź jakie temperaturą widzi czujnik, bodajże kanał 14- chyba, będziesz miał dwie temperatury dla prawej i lewej strefy
_________________
jetem jaki jestem
 
 
danishow 
DER MODERATOR



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: 5HP19 ECH
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: D2 FL AQG
Pomógł: 126 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3762
Skąd: Boppard - DE
Wysłany: 2018-02-28, 22:37   

Mi to wygląda na uszkodzony któryś z silniczków sterujących klapkami ...a jest ich tam trochę. Sprawdzałeś błędy w klimatroniku ?
_________________
MOJE A8 - FOTKI - WYDECH - LPG

NIE odpowiadam na pytania techniczne przez pw !
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
CINEK 
A8 Team Manager



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 34
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4259
Skąd: Konstantynów Łódzki

Wysłany: 2018-02-28, 22:37   

krisker, sprawdź elektrozawory przy pompie nagrzewnicy.... elektrozawory są dwa i każdy odpowiada za 1 strefę klimatyzacji...... jeżeli ten od kierowcy jest zamknięty to kierowca ma permanentne zimno.

polecam poczytać

https://www.a8team.pl/d2-...ace-vt19582.htm
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 :(
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 540
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2019-01-11, 09:33   

No to tak:

1. Wszystkie zawory, silniczki i klapy działają. Część klap nieznacznie (o 2-5 jednostek) przekracza adaptacje, co wynika ze zużytych trzpieni, ale nie wpływa na działanie klap. W testach zawory stukają, a pompki (na podszybiu i w webasto) działają.
2. Temperatura nawiewu lewego na podszybiu jest taka sama, jak nawiewu lewego nad radiem, ale jest zupełnie inna niż temperatura na nogi i w kratce po lewej stronie kierownicy. Na szybę i nad radiem idzie letnie powietrze, a już na nogi i po lewej stronie kierownicy gorące. To chyba całkowicie wyklucza możliwość awarii nagrzewnicy lub zaworu.
3. Przy obecnych mrozach mam problem z ogrzewaniem w ogóle. Czy z webasto, czy bez, auto nagrzewa się wewnątrz dopiero po kilku dobrych kilometrach, podczas gdy temperatura silnika w tym czasie już dawno osiągnęła wartość roboczą. Na postoju webasto spokojnie odszroni szyby i ogrzeje wnętrze do znośnej temperatury, ale po uruchomieniu silnika temperatura spada. Ma to niby jakieś uzasadnienie, bo w tym roczniku webasto grzeje tylko nagrzewnicę, a nie silnik, ale aż tak chyba nie powinno być. Wykluczyłem dziś instalację lpg (zacisnąłem przewody wodne reduktora i nie było poprawy).
4. Po dłuższej jeździe i po solidnym nagrzaniu silnika i komory silnika ogrzewanie działa prawidłowo i wydajnie (oprócz ww. problemu z nawiewem na szybę po lewej stronie). Nawet jak potem wyjadę w trasę, to ogrzewanie działa wydajnie. Podkreślam, że temperatura silnika dość szybko osiąga wartości ponad 90 stopni i nie spada poniżej tej wartości.

Dodam, że zdarzało mi się, że na wyświetlaczach panelu klimatronika pojawiały się krzaczki i artefakty. Może to właśnie wina panelu klimy? Ale testy przechodzi prawidłowo :(

EDIT: Odczytałem dane z klimy i wszystko wygląda prawidłowo. Temperatury, czujniki światła itd. jest OK. Chyba to jednak jakaś usterka fizyczna (nieszczelność lub niedomykająca się klapa).

[ Dodano: 2019-01-11, 09:13 ]
Po roku nadal nie rozwiązałem problemu. Wczoraj się przejechałem i przy -15 nie mogłem odmrozić szyby, bo dmucha zimnym :(

Zauważyłem, że jak włączam obieg zamknięty, to na szybę leci już ciepłe powietrze. Wniosek jest taki, że powietrze z zewnątrz dostaje się do nadmuchu w sposób niekontrolowany i wpływa głównie na nawiewy na szybę i na nawiewy centralne górne.

W związku z tym mam pytanie o funkcję pokrętła-suwaka na środku nad radiem (poziomy suwak zimno-ciepło).

Czy u Was przy przesunięciu na "zimno" z nawiewów leci zimne powietrze z zewnątrz (jeśli tak, to z których nawiewów)? Jeśli tak, to może jest to przyczyna - klapa odpowiedzialna za zimny nawiew (V113?) nie domyka się i podaje trochę zimnego powietrza z zewnątrz cały czas...

Zerknijcie proszę, jak to u Was działa.
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1548
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2019-01-11, 11:08   

U mnie po przesunięciu na niebieskie leci chłodne powietrze i tylko z tej kratki, jesli dam na czerwone to po chwili leci takie powietrze jak z pozostałych kratek
_________________
jetem jaki jestem
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 201 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 4487
Skąd: Těšin

Wysłany: 2019-01-11, 11:13   

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL...
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 :(
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 540
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2019-01-11, 12:11   

pb41ns, dzięki. "Chłodne", czyli na oko takie, jak z zewnątrz?

dice111, mam tę instrukcję i ją czytałem, ale niezbyt precyzyjnie opisali efekty regulacji <onienie>

Głównie chodzi mi o to, czy w trybie "niebieskim" leci zupełnie zimne powietrze z zewnątrz, czy jednak tylko chłodniejsze niż na czerwonym.
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1548
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2019-01-11, 13:03   

Jak dla mnie to takie które jest z zewnątrz,
_________________
jetem jaki jestem
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 :(
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 540
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2019-01-11, 13:51   

OK, dzięki. Teraz jest jeszcze kwestia sposobu sterowania. Wydaje mi się, że ten suwak nie steruje bezpośrednio (mechanicznie) klapą, ale realizowane jest to elektronicznie. Która klapa za to odpowiada? Ze schematu na górze chyba 2 (L), ale która to na schemacie? Niby mogłaby to być V113, ale jakoś nie do końca mi to pasuje. To schemat chyba z D3, ale ponoć są bardzo podobne. Chociaż na zdjęciach widzę, że nie ma tam patentu z zimnym powietrzem...

 
 
machul333 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 24
Dołączył: 07 Sie 2017
Posty: 130
Skąd: Samborowo
Wysłany: 2019-01-11, 15:32   

Cold air Flap cent ventl. Z tego co chyba pamiętam jak robiłem klapki to ta klapka ustawia się tak że albo powietrze idzie prosto z parownika albo dopiero z nagrzewnic . [/center]
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 :(
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 540
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2019-01-12, 15:58   

A może wiesz, który silnik tym steruje (V102?)? Ustawiłbym nawet na stałe na ciepło, byleby nie mroziło :( Da się dostać do tej klapy, czy trzeba wszystko wyciągać?
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
machul333 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 24
Dołączył: 07 Sie 2017
Posty: 130
Skąd: Samborowo
Wysłany: 2019-01-12, 19:45   

https://www.a8team.pl/d2-...ace-vt19582.htm
Masz tam nawet dobry opis jak ta klapa działa ,silniczek V68 - i akurat masz do niego dobre dojście bo nie jest schowany.
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 :(
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 540
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2019-01-13, 15:32   

Dziękuję serdecznie. Zalinkowany wątek wiele wyjaśnia. <brawo>
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 10.0
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 2044
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-01-19, 11:38   

kurcze a u mnie nie chce wiac z srodkowych kratek w porownaniu do maxymalnego nawiewu na nogii czy szybe to przez srodkowe kratki jest znikomy czy zimny czy cieply choc cieply jest wyrazniej mozniejszy opd zimnego .

włg was które silniczki lub klapki sa u mnie do sprawdzenia na z powzyszych schematow ?
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


regeneracja turbosprężarki opony samochodowe
Testy opon hamulce
OC/AC

| Felgi Audi - AluShop.pl | Sklep Audi A8 | bmw forum | Forum Audi Q5 | AZ Auto Serwis | Tarcze hamulcowe Audi |
| Klocki hamulcowe Audi | Nagranie reklam | SklepOpon.com - opony i felgi | Zawór EGR | Mechanizm wycieraczek |