Autor |
Wiadomość |
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2018-02-28, 13:27 [D2 ALL
] Nawiewy na szybę
|
|
|
Cześć. Mam zagadkę z klimą. Na szybę po stronie kierowcy wieje mi zdecydowanie chłodniej, niż u pasażera (przy takich samych nastawach temperatury). Co ciekawe bliżej środka z kratki leci niemal zupełnie zimne powietrze, a bardziej po lewej cieplejsze. Nawet jak nastawię wysoką temperaturę tylko na szybę, to i tak leci raczej ciepłe powietrze i występuje różnica po lewej i po prawej stronie lewej kratki. Na nogi i z kratki po lewej stronie kierownicy leci powietrze o właściwej temperaturze (porównywalnie do strony pasażera).
Po analizie schematu ogrzewania nie mam pojęcia gdzie szukać problemu. Wygląda na to, że jest jakiś przedmuch, ale czy to w ogóle fizycznie możliwe? Na schemacie nie bardzo widać możliwość dostawania się "lewego" powietrza tylko do jednej kratki na podszybiu (J).
|
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2018-02-28, 15:15
|
|
|
A zrób inaczej, bo u mnie po wymianie nagrzewnicy na nową też czuć różnicę, ale jest to zrozumiałe ponieważ stara jest zakamieniona i być może i u ciebie jedną jest bardziej drożna, podłącz vaga i sprawdź jakie temperaturą widzi czujnik, bodajże kanał 14- chyba, będziesz miał dwie temperatury dla prawej i lewej strefy |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-02-28, 22:37
|
|
|
Mi to wygląda na uszkodzony któryś z silniczków sterujących klapkami ...a jest ich tam trochę. Sprawdzałeś błędy w klimatroniku ? |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2018-02-28, 22:37
|
|
|
krisker, sprawdź elektrozawory przy pompie nagrzewnicy.... elektrozawory są dwa i każdy odpowiada za 1 strefę klimatyzacji...... jeżeli ten od kierowcy jest zamknięty to kierowca ma permanentne zimno.
polecam poczytać
https://www.a8team.pl/d2-...ace-vt19582.htm |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2019-01-11, 09:33
|
|
|
No to tak:
1. Wszystkie zawory, silniczki i klapy działają. Część klap nieznacznie (o 2-5 jednostek) przekracza adaptacje, co wynika ze zużytych trzpieni, ale nie wpływa na działanie klap. W testach zawory stukają, a pompki (na podszybiu i w webasto) działają.
2. Temperatura nawiewu lewego na podszybiu jest taka sama, jak nawiewu lewego nad radiem, ale jest zupełnie inna niż temperatura na nogi i w kratce po lewej stronie kierownicy. Na szybę i nad radiem idzie letnie powietrze, a już na nogi i po lewej stronie kierownicy gorące. To chyba całkowicie wyklucza możliwość awarii nagrzewnicy lub zaworu.
3. Przy obecnych mrozach mam problem z ogrzewaniem w ogóle. Czy z webasto, czy bez, auto nagrzewa się wewnątrz dopiero po kilku dobrych kilometrach, podczas gdy temperatura silnika w tym czasie już dawno osiągnęła wartość roboczą. Na postoju webasto spokojnie odszroni szyby i ogrzeje wnętrze do znośnej temperatury, ale po uruchomieniu silnika temperatura spada. Ma to niby jakieś uzasadnienie, bo w tym roczniku webasto grzeje tylko nagrzewnicę, a nie silnik, ale aż tak chyba nie powinno być. Wykluczyłem dziś instalację lpg (zacisnąłem przewody wodne reduktora i nie było poprawy).
4. Po dłuższej jeździe i po solidnym nagrzaniu silnika i komory silnika ogrzewanie działa prawidłowo i wydajnie (oprócz ww. problemu z nawiewem na szybę po lewej stronie). Nawet jak potem wyjadę w trasę, to ogrzewanie działa wydajnie. Podkreślam, że temperatura silnika dość szybko osiąga wartości ponad 90 stopni i nie spada poniżej tej wartości.
Dodam, że zdarzało mi się, że na wyświetlaczach panelu klimatronika pojawiały się krzaczki i artefakty. Może to właśnie wina panelu klimy? Ale testy przechodzi prawidłowo
EDIT: Odczytałem dane z klimy i wszystko wygląda prawidłowo. Temperatury, czujniki światła itd. jest OK. Chyba to jednak jakaś usterka fizyczna (nieszczelność lub niedomykająca się klapa).
[ Dodano: 2019-01-11, 09:13 ]
Po roku nadal nie rozwiązałem problemu. Wczoraj się przejechałem i przy -15 nie mogłem odmrozić szyby, bo dmucha zimnym
Zauważyłem, że jak włączam obieg zamknięty, to na szybę leci już ciepłe powietrze. Wniosek jest taki, że powietrze z zewnątrz dostaje się do nadmuchu w sposób niekontrolowany i wpływa głównie na nawiewy na szybę i na nawiewy centralne górne.
W związku z tym mam pytanie o funkcję pokrętła-suwaka na środku nad radiem (poziomy suwak zimno-ciepło).
Czy u Was przy przesunięciu na "zimno" z nawiewów leci zimne powietrze z zewnątrz (jeśli tak, to z których nawiewów)? Jeśli tak, to może jest to przyczyna - klapa odpowiedzialna za zimny nawiew (V113?) nie domyka się i podaje trochę zimnego powietrza z zewnątrz cały czas...
Zerknijcie proszę, jak to u Was działa. |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2019-01-11, 11:08
|
|
|
U mnie po przesunięciu na niebieskie leci chłodne powietrze i tylko z tej kratki, jesli dam na czerwone to po chwili leci takie powietrze jak z pozostałych kratek |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2019-01-11, 11:13
|
|
|
|
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2019-01-11, 12:11
|
|
|
pb41ns, dzięki. "Chłodne", czyli na oko takie, jak z zewnątrz?
dice111, mam tę instrukcję i ją czytałem, ale niezbyt precyzyjnie opisali efekty regulacji
Głównie chodzi mi o to, czy w trybie "niebieskim" leci zupełnie zimne powietrze z zewnątrz, czy jednak tylko chłodniejsze niż na czerwonym. |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2019-01-11, 13:03
|
|
|
Jak dla mnie to takie które jest z zewnątrz, |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2019-01-11, 13:51
|
|
|
OK, dzięki. Teraz jest jeszcze kwestia sposobu sterowania. Wydaje mi się, że ten suwak nie steruje bezpośrednio (mechanicznie) klapą, ale realizowane jest to elektronicznie. Która klapa za to odpowiada? Ze schematu na górze chyba 2 (L), ale która to na schemacie? Niby mogłaby to być V113, ale jakoś nie do końca mi to pasuje. To schemat chyba z D3, ale ponoć są bardzo podobne. Chociaż na zdjęciach widzę, że nie ma tam patentu z zimnym powietrzem...
|
|
|
|
|
|
|
|
machul333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 29 Dołączył: 07 Sie 2017 Posty: 244 Skąd: Samborowo
|
Wysłany: 2019-01-11, 15:32
|
|
|
Cold air Flap cent ventl. Z tego co chyba pamiętam jak robiłem klapki to ta klapka ustawia się tak że albo powietrze idzie prosto z parownika albo dopiero z nagrzewnic . [/center] |
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2019-01-12, 15:58
|
|
|
A może wiesz, który silnik tym steruje (V102?)? Ustawiłbym nawet na stałe na ciepło, byleby nie mroziło Da się dostać do tej klapy, czy trzeba wszystko wyciągać? |
|
|
|
|
|
|
|
machul333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 29 Dołączył: 07 Sie 2017 Posty: 244 Skąd: Samborowo
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2019-01-13, 15:32
|
|
|
Dziękuję serdecznie. Zalinkowany wątek wiele wyjaśnia. |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2019-01-19, 11:38
|
|
|
kurcze a u mnie nie chce wiac z srodkowych kratek w porownaniu do maxymalnego nawiewu na nogii czy szybe to przez srodkowe kratki jest znikomy czy zimny czy cieply choc cieply jest wyrazniej mozniejszy opd zimnego .
włg was które silniczki lub klapki sa u mnie do sprawdzenia na z powzyszych schematow ? |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|