Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Problem - pompa paliwa  
Autor Wiadomość
kubas98 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jakub
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 43
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 38
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2010-04-13, 18:01   [D2 ALL ] Problem - pompa paliwa

Witam wszystkich.
Mam problem z moją niunią,a mianowicie po postoju ok 4 godz.niechce zapalić po kilkukrotnym przekręceniu zapłonu by pompa dobiła odpala ale nie zawsze .Nadmienie że w zbiorniku słychać jakby bulgodanie gdy pompa dobija i potem caraz mniej.Podłaczałem WASA i nic nie pokazało.Mam pytanie czy ktoś z was spotkał sie z takim ziwnym objawem.Moje przypuszczenia są takie że pompa nie zaciąga paliwa z drugiego zbiornika przy rozduchu ponieważ gdy wyjołem czujnik poziomu paliwa to było tam mniej paliwa niż z drugiej strony.A jeszcze jedno jak zaleje troche paliwa przez wlew to odpali odrazu.Pompa jest na 100% prawidłowo osadzona bo słychać jak ciągnie z drugiej strony.

[ Dodano: 2010-04-14, 08:22 ]
A i jeszcze jedno moje pytanie gdzie znajduje się zawór odpowiedzialny za to by paliwo nie cofało się do zbiornika po zgaszeniu
 
 
jaano 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Janusz
Jeżdzę: A8 D2 Q
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 84
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-04-15, 21:41   

Witam,
niestety to pompa a raczej szczelnosc kosza i ukladu wezykow w baku - dosc skomplikowanego.
Przerabialem to na wlasnej skorze.. poszly 3 podrobki pomp i w koncu zalozylem caly kosz z uzywki z rozwalonej A8ki..

Jesli nie chcesz zajechac pompy - to musisz miec zatankowane min. ok pol zbiornika - do tego bedziesz jezdzil normalnie.. a to dlatego ze zapewne popuszcza ci gumowy pierscien uszczelniajacy kosza (w polowie jego wysokosci na polaczeniu dwoch jego czesci).
Pierwsze na co musisz zwrocic uwage to cypel kosza z uszczelka - jak zle wlozysz kosz (a wlozenie go nie jest takie proste) to go uwalisz i bedzie po koszu - mialem to i wymieklem - nikt nie wiedzial o co chodzi - skladalem to chyba z 20x... a tak naprawde trzeba gorna czesc kosza zwolnic z zatrzaskow - wtedy jest minimalnie wiecej miejsca do ustawienia go we wlasciwej pozycji - inaczej napewno ulamiesz w/w cypel/nypel jak kto woli.
Obstawiam to bo raczej inne rzeczy nie maja sie tam jak popsuc - no chyba ze brudy w zbiorniku zalepily ssawki na koncach wezy ale watpie - szczegolnie po tym jak mowisz ze jak zatankujesz to odpalasz bez problemu - potem kosz przecieka i jest za mala ilosc paliwa zeby je rozpprowadzic - to wszystko chodzi na pewnej zasadzie cisnienia paliwa w zamknietym ukladzie rurek, kosza i pompy. pompa tez jest dedykowana do tego modelu - rozni sie wlasnie dodatkowym wyjsciem..

pozdrawiam

acha - zawor jest wlasnie na gorze kosza i o ile sie nie myle w regulatorze cisnienia paliwa na koncu listwy paliwowej

p.s.
mam nadzieje ze mnie nie zlinczuje moderator ale ten temat na innym forum sam zalozylem z odnosnikami do zdjec i schematow:
http://www.audiklub.org/p...9742&highlight=
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2010-04-15, 22:25   

Tak jak pisze kolega jaano. W A8 zastosowano układ pomp napełniających wzajemnie kosze paliwowe, aby podczas przeciążeń (przyśpieszenia, hamowanie, zakręty) mogły swobodnie pobierać paliwo. Najwyraźniej trzeba je sprawdzić, bo z Twojego opisu wynika, że ubywa Ci paliwo z kosza i pompa ma problemy z zassaniem i podaniem paliwa. Chyba nie obędzie się bez nurkowania do zbiornika.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
kubas98 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jakub
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 43
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 38
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2010-04-16, 09:00   

Dzięki panowie za podpowiedź .Mam drugi kosz z którego kilka miesięcy temu wyjołem pompe iwłożyłem do swojego .Przełoże wszystko i zobaczymy.Mam nadzieje że to jes przyczyna.Nadmienie tylko że jak zgasze samochód to po ook minucie po przekręceniu zapłony słychć bulgotanie w zbiorniku jak pompa startuje.Cały czas się zastanawiam dlaczego zbiera się tam powietrze.Ale przełoże cały kosz wraz z górną częścią i zobaczymy.
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2891
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-16, 09:38   

u mnie bulgocze chwilę zaraz po odpaleniu, ale nie mam problemów z niskim stanem
wręcz przeciwnie
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
kubas98 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jakub
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 43
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 38
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2010-04-16, 11:47   

Oglądałem właśnie kosz jak on jest zbudowany i doszedłem do wniosku że nawet jeżeli uszcelka która znajduje się w jego połowie by nie trzymała i paliwo wydostawało się z kosza na tej wysokości to i tak pompa była by zalana paliwem.Czyli pompa powinna i tak zaciągnąś paliwo.Jak pisałem wcześniej cały czs mi się wydaje że paliwo wraca do zbiornika i dlatego trzeba auto kilka razy kręcić zanim zaskoczy .Może wystarczy wymnienić górną część obudowy pompy (tam gdzie znajduje się wtyczka ).Bo z tego co pisał kolega wyżej to tam jest zawór ciśnieniowy który powoduje że paliwo nie wraca.Ale to tylko moje przypuszczeniea moge się mylić jak coś to wyprowadźcie mnie z błędu.

[ Dodano: 2010-04-18, 13:36 ]
Dzisiaj sprawdziłem rano jak był zimny i stał cała noc czy pompa podaje paliwo i okazało się że tak czyli kosz jest ok i osadzenie pompy też.Myślę że może to regulator ciśnienia .Bo zauważyłem że jak dam zasilanie na krótko na pompe i silnik nie chodzi paliwo nie wraca powrotem do zbiornika a wydaje mi się że powinno.

[ Dodano: 2010-05-08, 07:57 ]
Sprawa dopiero teraz się wyjaśniła .Uszkodzona pompa paliwa nie dawała wystarczającego ciśnienia .Nowa pompa i po problemie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.