Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Ringi na zegary  
Autor Wiadomość
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5156
Skąd: Těšin
Wysłany: 2010-07-31, 12:24   [D2 ALL ] Ringi na zegary

Potrzebne narzędzia i materiały:
- ringi
- trytytka
- imbus 4
- torx 10
- płaski wkrętak
- miękka szmatka
- szczypce do cięcia kabli

Odpinamy akumulator.
Płaskim wkrętakiem podważamy i wyjmujemy zaślepki śrub (te kratki w liczniku) - uwaga, bo łatwo się odkształcają i zostają ślady.
Odkręcamy dwa imbusy.
Podkładamy sobie szmatkę na kolumnę kierownicy i manetki, co by ich nie zrysować przy walce z kostkami i wysuwamy licznik.
Wkrętakiem zdejmujemy zabezpieczenie (to fioletowe ciągniemy w górę) z trzech kostek i wysuwamy kostki. Czwartą, czarną kostkę jest wypiąć najgorzej, gdyż ma zabezpieczenia zatrzaskowe zintegrowane z dwóch stron i do tego bardzo krótkie kable. Mnie się udało dopiero po pięciu minutach walki. Pozostaje jeszcze przecięcie trytytki mocującej wiązkę do licznika.

Mając wyciągnięty licznik odkręcamy dwa torxy i podważając zatrzaski ściągamy szybę.

Wkładamy miękką szmatkę do wnętrza szyby żeby jej nie popalcować i porysować, małe ringi wkładamy przez otwory prędkościomierza i obrotomierza, wielkie musimy lekko ścisnąć i przepychać przez ich otwory. Mocowanie to dwie opcje: albo zagniatamy ringi od wewnątrz, albo zaskoczą nam w fabryczne przetoczenia - to zależy od producenta. Ja mam na zatrzask.



Składamy wszystko w odwrotnej kolejności.

Licznik wkładamy do samochodu, zapinamy kostki - czarną proponuję na końcu - spinamy wiązkę nową trytytką.

Podłączamy akumulator, przekręcamy kluczyk nie uruchamiając silnika i czekamy ok 1 min. aż się zaadaptuje.
Koszt całkowity ~50zł ringi z polerowanego aluminium.
W12 look - priceless :mrgreen:
_________________
Black Cars Matters
 
 
bobasgoleniow 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: Q5 2.0 TDI
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 97
Skąd: Goleniów
Wysłany: 2010-07-31, 19:44   

gdzie kupiles za 50 zl tez chce takie
_________________
„Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5156
Skąd: Těšin
Wysłany: 2010-07-31, 20:01   

U niego: http://allegro.pl/show_user.php?uid=13185841
_________________
Black Cars Matters
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-07-31, 21:54   

dice111 napisał/a:
(...) W12 look - priceless :mrgreen:

Oj dice... z Ciebie to nie tylko niezły Audi-maniak ale też niezgorszy majsterkowicz...
chylę czoła bo ja nie mam w sobie tyle samozaparcia a jak mam potrzebę naprawy lub fantazję na jakieś modyfikacje to jednak w dużej mierze wysługuję się cudzymi, bardziej doświadczonymi i wprawnymi rękoma ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
JIMM
[Usunięty]

Wysłany: 2010-07-31, 22:53   

A to wygląd ringów z moich poprzedniczek przed i po lifcie ;-)
 
 
patys 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Patys
Jeżdzę: A8
Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 63
Skąd: polska
Wysłany: 2010-08-01, 18:26   

Hejka,

spoko opisik na pewno się komuś przyda, ja już jakiś czas temu robiłem taki modzik wizualny i w sumie ...
dice111 napisał/a:
Płaskim wkrętakiem podważamy i wyjmujemy zaślepki śrub (te kratki w liczniku) - uwaga, bo łatwo się odkształcają i zostają ślady.
To prawda, łatwo się odkształcają ale nie trzeba do tego używać żadnych narzędzi, wystarczy je lekko pchnąć palcem z lewej lub prawej strony i bezboleśnie wyjdą :)
_________________

 
 
salaj11 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: -<< A8 D2 >>-
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 147
Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-08-03, 08:01   

na youtube jest filmik jak przycisnąć ringi zapalniczką żeby idealnie pasowały

link do filmiku dla tych co mają problem z czytaniem ze zrozumieniem

http://www.youtube.com/wa...feature=related

dice111, świetna robota i czekamy na nowe modyfikacje :mrgreen:
_________________

 
 
tomi26 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 494
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2010-08-12, 23:58   

Ciekawe czemu do naszych a8 nie robią też ramki na komputer,kumple kupowali do a6 i mają też ramki na fis w komplecie.
 
 
robertas 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 1605
Skąd: ślask
Wysłany: 2010-08-13, 09:28   

tomi26, widziałem te komplety do a6 z ramką w środku, i ja wole bez, bo całe te ramki są plastikowe i jakoś zajeźdzają mi tandetą. Bo sama ta ramka jest jakaś grubaśna :-/
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 47
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2011-04-02, 17:10   

Witam
Też zakładałem takie RINGI i tak z praktyki już po wyjąciu licznika aby zdjąć szybke trzeba zwolnić 9 zatrzasków, najlepiej pod każdy jak się podważy podłożyć zapałkę i wtedy bez problemu rozsunie się licznik na pół, druga rzecz przyginanie ringów zapalniczką (jak zasugerował salaj11), według mnie trochę niebezpieczne bo coś się omsknie i można połamać jakiś element plastikowy. Ja rozginałem rongi zapalniczką od strony wewnętrznej przed ich włożeniem. Wtedy one wskakują jak by miały jakiś zatrzask i idealnie się trzymają. U mnie zabawa z założeniem RING-ów 20-25 minut (może dlatego że już miałem doświadczenie bo zakładałem identyczne jak miałem A4), a licznik prezentuje się zupełnie lepiej.

SylwekR
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.