Autor |
Wiadomość |
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5156 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2010-07-31, 12:24 [D2 ALL
] Ringi na zegary
|
|
|
Potrzebne narzędzia i materiały:
- ringi
- trytytka
- imbus 4
- torx 10
- płaski wkrętak
- miękka szmatka
- szczypce do cięcia kabli
Odpinamy akumulator.
Płaskim wkrętakiem podważamy i wyjmujemy zaślepki śrub (te kratki w liczniku) - uwaga, bo łatwo się odkształcają i zostają ślady.
Odkręcamy dwa imbusy.
Podkładamy sobie szmatkę na kolumnę kierownicy i manetki, co by ich nie zrysować przy walce z kostkami i wysuwamy licznik.
Wkrętakiem zdejmujemy zabezpieczenie (to fioletowe ciągniemy w górę) z trzech kostek i wysuwamy kostki. Czwartą, czarną kostkę jest wypiąć najgorzej, gdyż ma zabezpieczenia zatrzaskowe zintegrowane z dwóch stron i do tego bardzo krótkie kable. Mnie się udało dopiero po pięciu minutach walki. Pozostaje jeszcze przecięcie trytytki mocującej wiązkę do licznika.
Mając wyciągnięty licznik odkręcamy dwa torxy i podważając zatrzaski ściągamy szybę.
Wkładamy miękką szmatkę do wnętrza szyby żeby jej nie popalcować i porysować, małe ringi wkładamy przez otwory prędkościomierza i obrotomierza, wielkie musimy lekko ścisnąć i przepychać przez ich otwory. Mocowanie to dwie opcje: albo zagniatamy ringi od wewnątrz, albo zaskoczą nam w fabryczne przetoczenia - to zależy od producenta. Ja mam na zatrzask.
Składamy wszystko w odwrotnej kolejności.
Licznik wkładamy do samochodu, zapinamy kostki - czarną proponuję na końcu - spinamy wiązkę nową trytytką.
Podłączamy akumulator, przekręcamy kluczyk nie uruchamiając silnika i czekamy ok 1 min. aż się zaadaptuje.
Koszt całkowity ~50zł ringi z polerowanego aluminium.
W12 look - priceless :mrgreen: |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
bobasgoleniow
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: Q5 2.0 TDI
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Maj 2010 Posty: 97 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 2010-07-31, 19:44
|
|
|
gdzie kupiles za 50 zl tez chce takie |
_________________ „Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5156 Skąd: Těšin
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-07-31, 21:54
|
|
|
dice111 napisał/a: | (...) W12 look - priceless :mrgreen: |
Oj dice... z Ciebie to nie tylko niezły Audi-maniak ale też niezgorszy majsterkowicz...
chylę czoła bo ja nie mam w sobie tyle samozaparcia a jak mam potrzebę naprawy lub fantazję na jakieś modyfikacje to jednak w dużej mierze wysługuję się cudzymi, bardziej doświadczonymi i wprawnymi rękoma ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
JIMM [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-07-31, 22:53
|
|
|
A to wygląd ringów z moich poprzedniczek przed i po lifcie ;-) |
|
|
|
|
patys
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Patys
Jeżdzę: A8
Dołączył: 04 Paź 2009 Posty: 63 Skąd: polska
|
Wysłany: 2010-08-01, 18:26
|
|
|
Hejka,
spoko opisik na pewno się komuś przyda, ja już jakiś czas temu robiłem taki modzik wizualny i w sumie ...
dice111 napisał/a: | Płaskim wkrętakiem podważamy i wyjmujemy zaślepki śrub (te kratki w liczniku) - uwaga, bo łatwo się odkształcają i zostają ślady. | To prawda, łatwo się odkształcają ale nie trzeba do tego używać żadnych narzędzi, wystarczy je lekko pchnąć palcem z lewej lub prawej strony i bezboleśnie wyjdą |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
salaj11
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: -<< A8 D2 >>-
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Cze 2009 Posty: 147 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2010-08-03, 08:01
|
|
|
na youtube jest filmik jak przycisnąć ringi zapalniczką żeby idealnie pasowały
link do filmiku dla tych co mają problem z czytaniem ze zrozumieniem
http://www.youtube.com/wa...feature=related
dice111, świetna robota i czekamy na nowe modyfikacje :mrgreen: |
_________________
|
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2010-08-12, 23:58
|
|
|
Ciekawe czemu do naszych a8 nie robią też ramki na komputer,kumple kupowali do a6 i mają też ramki na fis w komplecie. |
|
|
|
|
|
|
|
robertas
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 1605 Skąd: ślask
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2011-04-02, 17:10
|
|
|
Witam
Też zakładałem takie RINGI i tak z praktyki już po wyjąciu licznika aby zdjąć szybke trzeba zwolnić 9 zatrzasków, najlepiej pod każdy jak się podważy podłożyć zapałkę i wtedy bez problemu rozsunie się licznik na pół, druga rzecz przyginanie ringów zapalniczką (jak zasugerował salaj11), według mnie trochę niebezpieczne bo coś się omsknie i można połamać jakiś element plastikowy. Ja rozginałem rongi zapalniczką od strony wewnętrznej przed ich włożeniem. Wtedy one wskakują jak by miały jakiś zatrzask i idealnie się trzymają. U mnie zabawa z założeniem RING-ów 20-25 minut (może dlatego że już miałem doświadczenie bo zakładałem identyczne jak miałem A4), a licznik prezentuje się zupełnie lepiej.
SylwekR |
|
|
|
|
|
|
|
|