|
Autor |
Wiadomość |
djdemon_pl
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 20 Wrz 2009 Posty: 159 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-01-07, 09:49 [D2 ALL
] Rozładowuje akumulator - PADNIĘTA POMPA!
|
|
|
Koledzy mam problem dotyczący rozładowywania akumulatora.
Ok miesiąca temu - umarła mi pompa paliwa.
Kręciłem samochód - nie wiedząc jaka jest przyczyna braku odpalenia aż do rozładowania i w takim stanie zaprowadziłem auto do mechanika.
Postawiłem na przywarsztatowym parkingu i poinformowałem o konieczności naładowania.
Gość potwierdził a ja za ok tydzień dostarczyłem mu pompę do wymiany.
Nadmienię, że do momentu padnięcia pompy - w aucie był akumulator z którym nic a nic się ie działo. Odpalał idealnie.
Minęło ok 2 tygodni od momentu zostawienia samochodu w warsztacie, kiedy pojechałem po odbiór. Poinformowano mnie, że akumulator mój jest słaby i nie nadaje się do niczego.
Na desce paliła się kontrolka poduszki i kazano mi następnego dnia podjechać autem celem wykasowania błędu.
Odjechałem z warsztatu przejechałem do domu i postawiłem samochód. Rano juz nie odpalił. Kupiłem nowy akumulator centry Futura. Wymieniłem odpaliłem samochód i było wszystko ok.
Z racji faktu, że miałem potrzebę jeździć innym autem audi stało ok 1,5 tygodnia z nowym akumulatorem bez jazdy. W wigilie chciałem odpalić i zero.
Odpalił mnie kolega i podjechałem do tego samego warsztatu, gdzie mięli sprawdzić co i jak. Dziś dowiedziałem się, że ich akumulator również rozładowany.
A mnie wysyłają do elektronika!!!
Dodam, że warsztat na poziomie i ogólnie oceniany dobrze przez innych!
Ja natomiast mam niemałe "w...rwienie" - bo nie dość, że pewnie niepotrzebnie kupowałem nowy akumulator, to jeszcze teraz muszę szukać jakiegoś elektronika.
Czy podczas wymiany pompy mogli coś źle zrobić ?
Może macie jakieś sugestie ?
Będę wdzięczny bo mi powoli ręce opadają - mało jeżdżę i do tego jakieś takie sytuacje! |
_________________ "Wierny Ideałom"
Było: A8 4.2 '95, A8 4.2 D2 FL '99,
Jest: A8 4.2 D3 FL '05 |
|
|
|
|
|
|
|
JabbaR
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Wiek: 37 Dołączył: 04 Maj 2010 Posty: 30 Skąd: Działdowo / Warm-Maz
|
Wysłany: 2011-01-07, 11:38
|
|
|
Jest jeden elektronik w Żurominie wołają na niego Magik. Naprawde koleś zna się na robocie więc mogę podać na niego namiar. Kiedyś robił najnowsze BMW, Audi, Merce teraz przestawił się na ciężarówki - ta sama robota a 5 razy więkasza kasa :mrgreen:
Mój brat miał kłopoty z A4 - odpalanie na 6 razem, jak nie miał temp. 90 stopni zero jazdy (dusił się, kichał, prychał...tragedia) on w 20min powiedział na czym są błędy, co do wymiany, co skopali inny "elektronicy" naprawiając jego auto, a nikt nie mógł sie na okolice podpiąć kompem pod jego auto wszyscy mówili, że ma coś rozj***ne, że rozłancza. On jak sam powiedział nie ma takiego auta pod które by się nie podpiął :mrgreen:
Tylko nie jedź co MacGyver'a do Iłowa - to on skopał bratu auto. Zero pojęcis w temacie. |
|
|
|
|
|
|
|
djdemon_pl
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 20 Wrz 2009 Posty: 159 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-01-07, 13:39
|
|
|
Znam gościa - specyficzny facet...
Ma wiedzę faktycznie ale zaczekam, co mi powiedzą Ci którzy pompę wymieniali....
Dziś podczas rozmowy wydało się że jakieś przekaźniki wyjmowali, bezpieczniki itp...
wrrrr..... :evil: |
_________________ "Wierny Ideałom"
Było: A8 4.2 '95, A8 4.2 D2 FL '99,
Jest: A8 4.2 D3 FL '05 |
|
|
|
|
JabbaR
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Wiek: 37 Dołączył: 04 Maj 2010 Posty: 30 Skąd: Działdowo / Warm-Maz
|
Wysłany: 2011-01-07, 14:51
|
|
|
moze cos namieszali...jakies zwarcie moze masz w instalacji :-? u brata to cos sie dzialo z imobilajzerem i ten typek z ilowa zamiast go tylko deaktywowac w kompie wywalil cala pamiec z komputera samochodu - wyjal caly modul przy okazji uszkadzajac go mechanicznie. Teraz mimo wlozonej ponownie pamieci to nei jest to - trzeba caly komputer wymienic
moze bede w Vivie w sobote to zagadam :mrgreen: |
|
|
|
|
|
|
|
djdemon_pl
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 20 Wrz 2009 Posty: 159 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-01-07, 16:09
|
|
|
Przed chwilą wróciłem od tego mechanika który stwierdził, że mam uszkodzony alternator, który nie doładowuje.
Dziwne, bo jak odprowadzałem samochód, to wcześniej odpalał bez najmniejszego problemu.
Podpiął tester pod akumulator i wyszło ładowanie na poziomie 13,7V, co niby wg niego jest za niskie.
Cóż mam robić zdecydowałem sie na naprawę alternatora i moje wqrw... sięga zenitu!!!
Kiedy zapytałem go o przyczynę uszkodzenia tego alternatora stwierdził, że samoistnie!
Maaaasakra!
Wywalone w błoto pieniądze na nowy akumulator + naprawa alternatora, z powodu wymiany pompy paliwa!!! |
_________________ "Wierny Ideałom"
Było: A8 4.2 '95, A8 4.2 D2 FL '99,
Jest: A8 4.2 D3 FL '05 |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-01-07, 18:45
|
|
|
djdemon_pl napisał/a: | Podpiął tester pod akumulator i wyszło ładowanie na poziomie 13,7V, co niby wg niego jest za niskie. |
Ja w obu swoich poprzedniej zimy wymieniłem akumulatory...
w A8 był już nie pierwszej młodości więc na początku zimy wrzuciłem nowy...
w S8 to bardziej taki mój kaprys bo na 2 tygodnie wyjeżdżałem na narty w góry A8-emką a eSę zostawiałem w garażu (to było świeżo po jej zakupie i nie wiedziałem w jakim stanie jest aku)...
w obu autach po założeniu nowego akumulatora miałem podobne napięcie przy włączonym silniku a mimo to z żadnym nie miałem problemów z prądem mimo tego że wcale jakoś szczególnie go nie oszczędzałem.
Słyszałem (jeden fachura od Audi mi to mówił) że przy w pełni naładowanym akumulatorze w naszych A8/S8 nie będzie napięcia ładowania powyżej 14V... napięcie to podobnież jest elektronicznie ograniczane. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
Ostatnio zmieniony przez FOSS 2011-01-07, 18:54, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2011-01-07, 18:52
|
|
|
Cytat: | Słyszałem (jeden fachura od Audi mi to mówił) że przy w pełni naładowanym akumulatorze w naszych A8/S8 nie będzie napięcia ładowania powyżej 14V... napięcie to podobnież jest elektronicznie ograniczane. |
możliwe temu żeby nie przeładować aku , mój mi ładuje po włączeniu świateł , dmuchawy 13,8 , a gdy włączam wycieraczki to spada do 13,6 i nie mam problemu z odpalaniem , wiem że nie długo czeka mnie regeneracja aku , ale to normalna rzecz , nic nie jest wieczne . |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
DoRuS
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: A8L D?
Wiek: 40 Dołączył: 20 Gru 2010 Posty: 54 Skąd: Nowy Jork
|
Wysłany: 2011-01-09, 06:06
|
|
|
to jest wlasnie efekt wymiany alternatora i odpalenie nowego na rozladowanej baterii poprostu go odbilo.... diody! |
|
|
|
|
|
|
|
djdemon_pl
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 20 Wrz 2009 Posty: 159 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-01-12, 11:56
|
|
|
Koledzy zwracam się do Was o pomoc!
Jeśli przeczytacie mój wątek to zobaczycie, że wymiana pompy pociągnęła za sobą wymianę akumulatora, a do tego jak mechanik stwierdził naprawę alternatora.
Zatem dziś zadzwoniłem do Warsztatu i zapytałem czy auto jest do odebrania - odpowiedziano mi ze regulator napięcia został wymieniony, ale samochód został odpalony, po czym zgasł i spaliła się POMPA PALIWA! Musze kupić drugą i reklamować pierwszą!!!!
Ale jak się pytam- jak to jest możliwe - Pompa VEMO! na której od odebrania i przebojów z nieładowaniem samochodu - zrobiłem może ze 100 km!!!
O co może chodzić - przed wymianą pompy było wszystko ok!!!
Dodam, że przed chwilą rozmawiałem z właścicielem Warsztau, który stwierdził, że oddając alternator do naprawy w zakładzie zewnętrznym - przez 20 min wykazywał on dobre wartości ale jak stwierdził - kazał poczekać i po 20 minutach jednak napięcie było nieprawidłowe!
A jak zapytałem, jak to możliwe, że padła pompa - stwierdził, że rzecz przypadku - że kiedyś pod rząd wymieniał 3 pompy paliwa i dopiero za trzecim razem okazało się OK.
Dodam, że nie jest to jakiś podwórkowy warsztat! |
_________________ "Wierny Ideałom"
Było: A8 4.2 '95, A8 4.2 D2 FL '99,
Jest: A8 4.2 D3 FL '05 |
Ostatnio zmieniony przez djdemon_pl 2011-01-12, 12:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-01-12, 12:41
|
|
|
djdemon_pl napisał/a: | Jeśli przeczytacie mój wątek to zobaczycie, że wymiana pompy pociągnęła za sobą wymianę akumulatora, a do tego jak mechanik stwierdził naprawę alternatora... |
Kurcze... a gdzie Ty to robisz???...
pytam o to bo mam nieodparte wrażenie że podstawowym problemem tych usterek jest... mechanik!!! który chyba zagubił się w tym wszystkim już zupełnie i zamiast przyznać się do błedu próbuje po omacku znaleźć rozwiązanie :evil:
Piszę tak dlatego, że przecież kilka osób tutaj już wymieniało w swoich A8/S8 pompę paliwa... wprawdzie niektórzy mieli po wymianie jakieś komplikacje (nie wszyscy) ale część osób robiła to przecież własnoręcznie (ja także robiłem to w swoim S8 i nic dziwnego potem mi się nie działo) a Tobie robi to wykwalifikowany (prowadząc warsztat taki być powinien) mechanik :!: :shock:
wg. mnie ktoś (czyt. najprawdopodobniej "mechanik") coś tu spierdzielił...
- padnięta pompa paliwa moim zdaniem nie powoduje samoczynnego rozładowywania akumulatora - tu trzeba było z miernikiem w ręku szukać elementu "żrącego" prąd w stanie spoczynku
- uszkodzony alternator który nie doładowuje także w stanie spoczynku raczej samoczynnie nie rozładowuje i nie jest bezpośrednią przyczyną padniętego akumulatora
- czy po wymianie akumulatora (akumulator w pełni naładowany) i naprawie alternatora napięcie na akumulatorze pod obciążeniem (silnik pracujący, włączone światła mijania i klimatyzacja) pokazuje napięcie powyżej 14V czy dalej jest poniżej??
- jeżeli napięcie na pompie paliwa nie przekroczyło wartości dozwolonych (a po naprawie alternatora i sprawnym układzie elektrycznym nic takiego zdarzyć się nie powinno) to jej spalenie bardziej kojarzy mi się z pracą "na sucho"
Ja widzę to tak (zaznaczam że to tylko moja subiektywna ocena sytuacji i mogę oczywiście się mylić):
- przy montażu pompy nie zalano jej paliwem a do tego jeszcze zamontowano ją nieprawidłowo...
- spróbowano odpalić auto które korzystając z resztek paliwa w układzie paliwowym zaskoczyło na chwilę po czym zgasło bo niepoprawnie zmontowana pompa nie zaciągnęła paliwa...
- po samoczynnym zgaśnięciu auta w przekonaniu dobrze wykonanej pracy (wymiana pompy i wszystko inne co tam robili) później wielokrotnie próbowano uruchomić auto ale ponieważ pompa nie zaciągała paliwa więc pracując ciągle "na sucho" spaliła się :-? |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
djdemon_pl
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 20 Wrz 2009 Posty: 159 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-01-12, 12:48
|
|
|
Foss - sprawdzenie napięcia nastąpiło jakimś "miernikiem" elektronicznym. Facet podpiął się pod klemy nie do końca naładowanego akumulatora i sprawdzał najpierw niby akumulator a potem alternator.
Napięcie przy obciążeniu wychodziło ok 13.4 ale ja to widziałem na niskich obrotach.
Pompa po zamontowaniu była ok bo przejechałem na niej ok 40 km a w samochodzie było ponad połowę paliwa.
Nie wiem co mam myśleć - a najgorsze jest to, że oni uważają, że nic nie zrobili. Że samo się dzieje. |
_________________ "Wierny Ideałom"
Było: A8 4.2 '95, A8 4.2 D2 FL '99,
Jest: A8 4.2 D3 FL '05 |
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-01-12, 13:26
|
|
|
kolego zostawiles auto w zimie w mrozy na 1,5 tygodnia i dziwisz sie ze aku padlo? Dziwi mnie twoje zdziwienie. Przy wymianie pompy nie ma mozliwosci spaprania czegokolwiek, to prosty zabieg bez ingerencji w elektronike. Naladuj aku jak nalezy, podjedz do ludzikow ktorzy mierza napiecie i pobor pradu na odpalonym aucie i na zgaszonym oraz ladowanie i po problemie.
Dodam ze a8 nie lubi odpalania z kabli bo po tym moga dziac sie rozne dziwne zjawiska. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-01-12, 13:50
|
|
|
djdemon_pl napisał/a: | Foss - sprawdzenie napięcia nastąpiło jakimś "miernikiem" elektronicznym. Facet podpiął się pod klemy nie do końca naładowanego akumulatora i sprawdzał najpierw niby akumulator a potem alternator.
Napięcie przy obciążeniu wychodziło ok 13.4 ale ja to widziałem na niskich obrotach. |
U nie w A8 po wymianie akumulatora na nowy (Centra Futura CA1000) napięcie spoczynkowe było 13,60V a napięcie pod obciążeniem 13,43V...
wymiany dokonywał pracowanik serwisu w miejscu zakupu i po pomiarach na gwarancji zrobił odnotację że takie są napięcia i powiedział że z moim alternatorem nie dzieje się najlepiej bo napięcie powinno być powyżej 14V.
Temat alternatora mnie zaniepokoił więc go zgłębiłem i uzyskałem informację, że przy akumulatorze w pełni naładowanym napięcia będą właśnie takie jak powyżej... jest to wymuszone przez komputer auta aby nie dochodziło do zjawiska przeładowania.
Skoro tak to nic ze swoim alternatorem nie robiłem (czyt. naprawa) i pomimo tego że nigdy jakoś szczególnie nie dbałem o oszczędność prądu w aucie to nigdy potem nie miałem problemu z rozładowującym się akumulatorem... tu zaznaczę także że jakiś miesiąc później kupiłem S8 i A8 coraz częściej "zimowało" pod domem a mniej jeździło więc było bardziej narażone na rozładowanie a jednak nic złego się nie działo.
W S8 akumulator wymieniłem zaraz po zakupie...
nowy akumulator (identyczny model co w A8) kupiłem i zmieniałem w tym samym punkcie sprzedaży...
po wymianie również dokonano pomiaru napięć i wyniki były podobne co w A8 - tutaj zwróciłem uwagę serwisantowi że przy nowym w pełni naładowanym akumulatorze napięcia nie będą wyższe bo ogranicza je oprogramowanie auta i tym samym w gwarancji tego drugiego akumulatora nie mam żadnego zapisu nt. zbyt niskiego napięcia ładowania.
djdemon_pl napisał/a: | Pompa po zamontowaniu była ok bo przejechałem na niej ok 40 km a w samochodzie było ponad połowę paliwa. |
Upsss... masz rację, mój błąd.
Tym bardziej nie rozumiem czemu pompa się spaliła.
djdemon_pl napisał/a: | Nie wiem co mam myśleć - a najgorsze jest to, że oni uważają, że nic nie zrobili. Że samo się dzieje. |
Jak zwykle wszystko się dzieje samo...
tylko jak to jest że przyjeżdżasz autem z usterką A a w wyniku jej naprawy pojawiają się nagle usterki B, C, D :shock:
paulo79 napisał/a: | (...) Dodam ze a8 nie lubi odpalania z kabli bo po tym moga dziac sie rozne dziwne zjawiska. |
No właśnie... a może auto było odpalane z kabli??
Wiele aut napchanych elektroniką źle znosi odpalanie z kabli a jedną z usterek które mogą wystąpić jest właśnie uszkodzenie regulatora napięcia. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
djdemon_pl
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 20 Wrz 2009 Posty: 159 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-01-12, 14:46
|
|
|
Przed chwilą wróciłem z warsztatu - leży moja pompa, a nowa też Vemo będzie na jutro.
Podobno poprzednia nie spaliła się a zatarła, choć paliwo było w zbiorniku ?? Dziwne.
Na razie powstrzymuję swoje nerwy, bo szopka jaką wyczynił ten warsztat jest nie do określenia.
Ostatnio ktoś mi powiedział, że to wszystko dlatego, że zamiast jeździć samochodem to on stoi. w 2010 zrobiłem przez rok 10 tyś km.
Zobacze co jutro przyniesie nowy dzień.
Dodam, jeszcze że na desce świeci się kontrolka poduszki a panowie stwierdzili, że to od kurtyny bocznej a oni nic do tego nie mają.
W głowie mam ostatecznie inne załatwienie sprawy poprzez rzeczoznawcę, gdyby sytuacja w najbliższych dniach się nie rozwiązała - bo to zaczyna być mało śmieszne. |
_________________ "Wierny Ideałom"
Było: A8 4.2 '95, A8 4.2 D2 FL '99,
Jest: A8 4.2 D3 FL '05 |
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-01-12, 16:30
|
|
|
djdemon_pl napisał/a: | Dodam, jeszcze że na desce świeci się kontrolka poduszki a panowie stwierdzili, że to od kurtyny bocznej a oni nic do tego nie mają. |
Z tymi kontrolkami i serwisami są zawsze szopki.
Ostatnio podjechał do mnie znajomy skodą Superb. Wracając w niedzielę z Zakopca zapaliła się kontrolka żarówek zjechał do serwisu Skody. Stwierdzili błąd żarówek wykasowali błąd, a oni pojechali dalej. Po przejechaniu kawałek drogi błąd znowu wyskoczył. Przyjechał do mnie i po podpięciu Vaga i kilkukrotnym łączeniu pokazał się błąd czujnika poziomowania. Czyli nie zawsze błąd na fisie informuje nas dokładnie co dolega naszemu autku. Trzeba jeszcze to dobrze zinterpretować i sprawdzić.
A wracając do wymiany pompy nie jest to skomplikowane i nie da się tego spieprzyć. Przerabiałem to osobiście i opisałem to dokładnie na forum. Postaram się aby modowie z edytowali ten temat i włożyli go do warsztatu. A co do twoich problemów to myślę, że twoi pseudo mechanicy zrobili gdzieś zwarcie i dlatego aku pada. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|