Autor |
Wiadomość |
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 529 Skąd: Cieszyn
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-11-28, 13:10
|
|
|
Panowie a czy taka rozpórka to w serii wychodziła bo u mnie nie widziałem czegoś takiego |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-11-28, 21:14
|
|
|
Marcin, tylko w S8 były seryjnie. No chyba, że ktoś sobie w A8 przy zamawianiu wybrał sportowe zawieszenie wtedy też z automatu dokładali rozpórki ...jak np. u mnie |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-11-28, 23:23
|
|
|
AAA no bo widzisz tak sie wlasnie zastanawialem, czy to na zdjęciu to nie twoje jest
Ale dobrze wiedzieć, ze mimo wszystko nie mam wybrakowanego auta |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 529 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2016-12-01, 21:44
|
|
|
Może komuś się przyda.
Mając do wyboru wymianę rurki hamulcowej i ewentualną późniejszą walkę z odpowietrzeniem pompy ABS przerobiłem lewe mocowanie:
http://images83.fotosik.p...d06a209795b.jpg
Patrząc na nienaruszony oryginał zastanawiam się czy to przewężenie, które u mnie jest wycięte, nie było stworzone specjalnie dla przedlifta, bo coś na celu na pewno miało skoro mocowanie prawe nie jest lustrzanym odbiciem lewego. Dodatkowo musiałem lekko podpiłować samą tyczkę. Nie ma potrzeby demontażu rurki, mocowanie wjeżdża pod nią i się go obraca. Dla pewności w powstałą szczelinę od góry wsunę jeszcze kawałek 'amelinium', jakby to miało pracować. Całość prezentuje się może nie najlepiej ale jako tako
EDIT
Tak to wygląda po zmontowaniu:
http://images82.fotosik.p...72708ec22e1.jpg
Pozostaje przeprofilować trochę przewód podciśnienia serwa (zapasu trochę jest więc spoko ). |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
robertas
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 1605 Skąd: ślask
|
|
|
|
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 529 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2016-12-23, 22:42
|
|
|
Gdyby ktoś w preFL zapragnął sobie zamontować dolne rozpory/wzmocnienia tunelu a miał wersję układu wydechowego wygiętego za katalizatorami w łuk i do tego rury biegnące między środkowym tłumikiem a katalizatorami równolegle do siebie (a nie rozchodzące się ku katom) to nie zamontuje rozpory szerokiej a wąską na żyletki. Dodatkowo, gdyby ktoś wpadł na odkrywczy pomysł wyprostowania szerokiej rozpory tak żeby ją skrócić i zamontować pod rurami to na zimno przy 10T prasie mu pęknie. Dodatkowo przy montażu wąskiej musi rozłączyć katy z tłumikiem środkowym, gdyż samo opuszczenie układu nic nie da, bo za cholerę przez ten łuk nie przepcha wzmocnienia. Ale nie poddam się i franca nie skończy w skupie na wagę, muszę tylko dorwać skądś pół metra podobnego alu profila |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-12-24, 08:39
|
|
|
Na rozpórkach masz podany stop aluminium. Zapytaj na forum może ktoś ma Bezproblemowo pospawasz, podgrzej 190-210st i dopiero spawaj zalecam tiga. Po spawaniu schładzaj powoli, najlepiej połóż na posadzce. NIE wrzucaj części spawanej do wody bo będą mikro pęknięcia. Jedynie można przeciwległy dalszy koniec zanużyć (woda powinna mieć 35-40°C) |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2017-09-24, 00:21
|
|
|
Odświeżając, jak było z rozpórkami w S8 D2 preFL ? Mam modelowo 1997, z zawieszeniem 1BE i brak jakichkolwiek rozpór. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 529 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2018-04-01, 23:58
|
|
|
Pepek napisał/a: | Gdyby ktoś w preFL zapragnął sobie zamontować dolne rozpory/wzmocnienia tunelu a miał wersję układu wydechowego wygiętego za katalizatorami w łuk i do tego rury biegnące między środkowym tłumikiem a katalizatorami równolegle do siebie (a nie rozchodzące się ku katom) to nie zamontuje rozpory szerokiej a wąską na żyletki. |
Odkop Szeroka rozpora dla w/w wersji istnieje i ma numer 4D0803842B. |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-04-14, 20:56
|
|
|
myślałem że każde miało
bo moje ma |
|
|
|
|
miki1133
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: D2
Wiek: 38 Dołączył: 20 Lis 2015 Posty: 8 Skąd: Elblag
|
Wysłany: 2018-09-01, 20:12
|
|
|
Koledzy a ktoś podpowie czy trzeba tylko podpilować te mocowanie od rozpórki kielichów i wejdzie ona bez problemowo do 95r. ABZ czy coś trzeba rozłączać ? |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
|
|
|
|
Maroo
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 d2
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 04 Lip 2016 Posty: 23 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-09-18, 11:42
|
|
|
Koledzy czy ktoś może z Was się wypowiedzieć na podstawie odczuć w różnicy w jeździe z rozpórkami lub bez?Czy jest odczuwalna większa sztywność nadwozia? |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2018-09-18, 11:52
|
|
|
Podczas zwykłej, codziennej jazdy nie. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|