Autor |
Wiadomość |
robert2829
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 21 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2010-12-31, 18:22 [D2 97 4.2PB
] Skacząca wskazówka obrotomierza
|
|
|
Witam wszystkich
Koniec roku i dup..... sie wysrało wracałem do do domu z pracy niby wszystko ok ale wskazówka obrotomierza dziwnie skakała dojechałem pod domu wskazówka całą drogę skakała . Stałem jakiś czas silnik odpalony wskazówka skakała w końcu zgasł odpaliłem chwilę pochodził i zgasł i tak wiele razy . Zostawiłem auto poszedłem za jakieś 15 min z vagiem nie mogłem się połączyć gasł odpalałem i tak w kółko w końcu obrotomierz wcale nie pokzywał prędkości obrotowej nagle wskazówka zaczęła wariować od zera do końca kilkanaście razy tak zrobił no i zgasł w końcu wydoiłem aku i klops może jakieś podpowiedzi
robert2829, poprawiłem tytuł Twojego wątku - to wprawdzie kosmetyka ale tagi piszemy troche inaczej.
Pozdrawiam, FOSS. |
|
|
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-12-31, 18:47
|
|
|
jesli motor wariowal z obrotami to sprawdz czy gdzies powietrza lewego nie lapal, sprawdz rure od filtra |
|
|
|
|
|
|
|
robert2829
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 21 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2010-12-31, 18:52
|
|
|
a no właśnie tego nie dodałem wskazówka wariowała ale obroty normalne !!! |
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2010-12-31, 19:31
|
|
|
Akumulator był na pewno dobry , masa też ? |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
robert2829
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 21 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2010-12-31, 19:47
|
|
|
no aku chyba raczej dobry bo przecież odpalił i ładowania nie zaświecił .
Przed chwilą sprawdziłem jeszcze raz vagiem udało się połączyć pokazał błąd 17... błąd wału czy coś takiego nie zdążyłem zapisać bo przerwało połączenie i już nie mogłem się połączyć |
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-01-01, 14:14
|
|
|
Prawdopodobnie czujnik obrotów wału się wysrał i stąd to skakanie wskazówki. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
robert2829
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 21 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2011-01-01, 16:30
|
|
|
Jak faktycznie on się zepsuł to czy dla tego gaśnie ? |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2011-01-01, 16:59
|
|
|
tak , miałem taki przykład kiedyś w Omedze , ustawiali zapłon wymieniali kopułkę , a on dalej gasł . W końcu podjechałem do ojca ( elektro-mechanika ) jazda około 17 km 2 godziny , ponieważ jadąc jak zgasł to musiałem zaczekać aż ostygnie , dojechałem w końcu do ojca , ojciec pierwsze to co " Cytat: | czujnik położenia wału | " , zapłaciłem 115 zł i problem znikł .
W warszatatach u gazowników i psełdo elektryków zostawiłem 110 zł . |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-01-01, 21:32
|
|
|
sprawdz opornosc czujnika na kostce bez wyciagania go i bedziesz wiedzial czy to jego wina tylko co ma czujnik obrotow do skaczacej wskazowki. Przy walnietym czujniku faktycznie moze wystapic problem z odpalaniem i gasnieciem ale mozna to latwo sprawdzic. Dodam ze vag nie zawsze pokaze uszkodzony czujnik a czasem moze go wylapac zupelnie omylnie np podczas zwyklego spadku napiecia dlatego najpewniej jest sprawdzic miernikiem jego opornosc |
|
|
|
|
robert2829
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 21 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2011-01-02, 08:55
|
|
|
Muszę dodać że odpala bez problemu ! W którym miejscu jest ten czujnik ? |
|
|
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-01-02, 10:46
|
|
|
miedzy skrzynia a silnikiem tam go namierzysz |
|
|
|
|
robert2829
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 21 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2011-01-02, 10:54
|
|
|
ok dzięki jutro prowadzę do mechanika zobaczymy co w trawie piszczy dam znać :?:
[ Dodano: 2011-01-04, 18:28 ]
Dziś mechanik zdiagnozował usterkę - walnięty czujnik położenia wału mówił że coś dostało sią na koło zębate i rozje..... ten czujnik może i tak no ale najważniejsze że znalazł usterkę no jutro już się okaże czy na sto procent bo czujnik dopiero będzie jutro więc jeszcze napiszę dla potwierdzenia :-D
[ Dodano: 2011-01-05, 15:11 ]
Właśnie odebrałem od mechanika no i jest ok wymieniony ten czujnik wału . Została jedna usterka mianowicie ta skacząca wskazówka obroty normalnie a wskazówka ma takie podrygi może jakieś podpowiedzi z waszej strony
[ Dodano: 2011-01-08, 09:41 ]
wskazówka przestała skakać i wszystko jest po staremu pozdro dla wszystkich
[ Dodano: 2011-01-08, 17:41 ]
No i dupa !!! Przed chwilą jechałem do sklepu wracając znów zanik obrotów i co najgorsze zaświeciła się kontrolka od oleju taka lampa alladyna nie bardzo wiem co to oznacza ? Przy wymianie tego czujnika wału był wymieniany przy okazji olej więc brak oleju to nie możliwe zaraz biorę kompa idę do auta i sprawdzę olej oraz podepnę vaga ... jestem załamany |
|
|
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-01-11, 19:38
|
|
|
kolego nie ma co lamentowac, przeciez to a8, to sie zawsze bedzie psulo i zawsze bedziesz sie zastanawial przed podroza czy dojedziesz we wskazane miejsce. Zawsze powtarzalem ze do a8 powinien byc w standardzie vag w schowku.
Wracajac do tematu wepnij sie i odczytaj co wysralo |
|
|
|
|
Jakub
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 166 Skąd: BTM
|
|
|
|
|
|
|
|
robert2829
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 21 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2011-01-15, 20:45
|
|
|
podpinam vaga błędów zero !!! Wiecie może dlaczego nie mogę się połączyć ze sterownikiem silnika jak jest odpalone auto ? łączy tylko na włączonym zapłonie :-/ |
|
|
|
|
|