Autor |
Wiadomość |
ahmar
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic 5HP24 DYM
Zasilanie: PB
Imię: robert
Jeżdzę: s8 d2 ahc
Wiek: 39 Dołączył: 24 Maj 2011 Posty: 82 Skąd: chełm
|
Wysłany: 2015-12-23, 21:31 [S8 D2 98
] Wycie skrzyni
|
|
|
Witam mam problem z wyciem skrzyni centralnie z początku miski olejowej (pompa oleju?) jak by coś tarło , po podłączeniu kompanii w skrzyni błąd - brak komunikacji skrzyni z ECU silnika . opiłki w oleju są dzisiaj zagrzalem auto do 90stopni. Temp oleju była 30 odkrecilem korek by sprawdzić olej i zaczął strasznie mocno lecieć . gdy auto się zagrzało na wolnych pochodziło chwilę i zaczynało gasnac . jak by niedalo rady chodzić na wolnych obrotach czy skrzynia w jakiś sposób gasi silnik ?😕 |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-12-23, 23:16 Re: Wycie skrzyni
|
|
|
ahmar napisał/a: | Witam mam problem z wyciem skrzyni centralnie ... opiłki w oleju są |
Serwis i to jak najszybciej, radził bym nie jeździć autem bo doprowadzisz skrzynie do ruiny, może coś się jeszcze uda uratować.
Opiłki w oleju nie wróżą nic dobrego, mógł się rozsypać konwerter lub pompa, podejrzewam, że skończy się to kapitalnym remontem.
Czy skrzynia może zgasić silnik ?
Sadzę, że tak. Sprzęgło hydrokinetyczne jest połączone z kołem zamachowym, jeśli skrzynia nie ma dobrego smarowania lub występuje jakiś problem ( tarcie ) pojawiają się opory.
Opór może spowodować, że auto zgaśnie. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
ahmar
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic 5HP24 DYM
Zasilanie: PB
Imię: robert
Jeżdzę: s8 d2 ahc
Wiek: 39 Dołączył: 24 Maj 2011 Posty: 82 Skąd: chełm
|
Wysłany: 2015-12-24, 00:17
|
|
|
Takem czuł
Dodano:
Pytam bo świerzy nabytek stała 3 lata tak w Szwajcarii ma malutki przebieg wyglada jak nowa a skrzynka w takim stanie |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-12-24, 11:20
|
|
|
ahmar napisał/a: | mam problem z wyciem skrzyni centralnie z początku miski olejowej (pompa oleju?) jak by coś tarło , po podłączeniu kompanii w skrzyni błąd - brak komunikacji skrzyni z ECU silnika . opiłki w oleju są dzisiaj zagrzalem auto do 90stopni. |
Trzeba rozwiązać problem braku komunikacji obu sterowników ze sobą. Sprawdź oznaczenie silnika, skrzyni i czy sterowniki są właściwe do osprzętu.
Jak jedzie na 4 i 5 biegu?
Katalog podaje 2 możliwości:
- zużyty konwerter/ oderwana lub zużyta okładzina wewnątrz
- pompa płynu ATF piszczy na biegu jałowym na skutek wypłukanych wkładek okładzin ( tutaj rozchodzi się raczej o nic innego jak roachełtany konwerter wyrzucał śmieci przez co częściowo je pompa wyłapywała i się przycierała) |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
ahmar
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic 5HP24 DYM
Zasilanie: PB
Imię: robert
Jeżdzę: s8 d2 ahc
Wiek: 39 Dołączył: 24 Maj 2011 Posty: 82 Skąd: chełm
|
Wysłany: 2015-12-24, 11:32
|
|
|
nie jezdziłem nim bo strasznie skrzynia wyje tyle co wjechałem na podnośnik i wczesniej 600m z lawety kolega wprowadził ale jest tryb awaryjny brak możliwości użycia tiptronika
może polecicie kogoś kto zregeneruje porządnie konwenter |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-12-24, 11:34
|
|
|
Tak,ZF więcej info u MichałWruszak |
|
|
|
|
|
|
|
ahmar
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic 5HP24 DYM
Zasilanie: PB
Imię: robert
Jeżdzę: s8 d2 ahc
Wiek: 39 Dołączył: 24 Maj 2011 Posty: 82 Skąd: chełm
|
Wysłany: 2015-12-25, 09:47
|
|
|
Pytanie jeszcze czy konwerter może się zużyć w takim stopniu że na ssaniu auto chodzi równo gdy z niego zejdzie trzęsienia się silnik
Dodano:
I pytanie czy jeśli mam skrzynię o oznaczeniu dym mogę ją zamienić na inną np. Fbd ? |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-12-25, 13:55
|
|
|
Masz zły kod silnika, AHK był w S6.. Właściwy to AKH..
Odnośnie skrzyni, FDB to jest z A3 rocznik 2000-2001... Do DYM pasują przełożeniami bardziej ECX, ECY i z lifta FBG.
Rób obecną skrzynię. Czy wszystkie poduszki są sprawne? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
ahmar
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic 5HP24 DYM
Zasilanie: PB
Imię: robert
Jeżdzę: s8 d2 ahc
Wiek: 39 Dołączył: 24 Maj 2011 Posty: 82 Skąd: chełm
|
Wysłany: 2015-12-26, 03:41
|
|
|
Tak wszystkie są sprawne audi ma 115tys km przejechane sory za błąd z kodem silnika |
|
|
|
|
ahmar
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic 5HP24 DYM
Zasilanie: PB
Imię: robert
Jeżdzę: s8 d2 ahc
Wiek: 39 Dołączył: 24 Maj 2011 Posty: 82 Skąd: chełm
|
Wysłany: 2015-12-30, 22:14
|
|
|
Wyjolem skrzynie po zdjęciu konwertera wystają dwa frezy ten od pompy oleju jako tako się obraca ale ten drugi nie koniecznie czy ktoś może podpowiedzieć co poszło ? |
|
|
|
|
|
|
|
ahmar
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic 5HP24 DYM
Zasilanie: PB
Imię: robert
Jeżdzę: s8 d2 ahc
Wiek: 39 Dołączył: 24 Maj 2011 Posty: 82 Skąd: chełm
|
Wysłany: 2015-12-30, 23:03
|
|
|
gdzie ew. jest sterownik skrzyni?? |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-12-30, 23:09
|
|
|
ahmar napisał/a: | gdzie ew. jest sterownik skrzyni?? |
W podszybiu koło silnikowego |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-01-01, 14:49
|
|
|
ahmar napisał/a: | Wyjolem skrzynie po zdjęciu konwertera wystają dwa frezy ten od pompy oleju jako tako się obraca ale ten drugi nie koniecznie czy ktoś może podpowiedzieć co poszło ? |
Zaden z tych frezów nie jest od pompy oleju. Akurat pompe napedzają zęby na szyjce konwertera. Ciezko tym obrócic. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|