Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Uszczelniacz wału korbowego - wymiana  
Autor Wiadomość
Ara$ 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 444
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-08-10, 13:07   [D2 ALL ] Uszczelniacz wału korbowego - wymiana

Czy przy wymianie uszczelniacza wału korbowego między skrzynia a silnikiem trzeba spuszczać i wymieniać olej w skrzyni?
_________________

 
 
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2013-08-10, 14:10   

Nie trzeba. Ściągasz skrzynię razem z konwerterem i po sprawie.
Jedynie z przewodów, które biegną na chłodnicę oleju coś pocieknie, jak je rozłączysz, ale tego nie ma dużo.

A druga sprawa, to sprawdz czy nie cieknie gdzieś z góry (odmy, uszczelka pokrywy zaworów, uszczelka głowicy) efekt będzie identyczny jak na zdjęciu, które gdzieś tam wrzuciłeś. A roboty jest dużo.
 
 
Ara$ 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 444
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-08-10, 14:54   

Gabriel napisał/a:
Nie trzeba. Ściągasz skrzynię razem z konwerterem i po sprawie.
Jedynie z przewodów, które biegną na chłodnicę oleju coś pocieknie, jak je rozłączysz, ale tego nie ma dużo.

A druga sprawa, to sprawdz czy nie cieknie gdzieś z góry (odmy, uszczelka pokrywy zaworów, uszczelka głowicy) efekt będzie identyczny jak na zdjęciu, które gdzieś tam wrzuciłeś. A roboty jest dużo.


dzieki Kolego, co do źródła wycieku z tego zdjęcia to odmy raczej nie bo dzisiaj oglądałem, pod pokrywa mi sie delikatnie poci - będe robił na dniach ale to chyba nie taka ilość zeby sie na dole pojawiło. Nie wiem jeszcze jak ta uzczelka pod głowica, ostatnio silnik złapał mi kilka razy temp powyzej ok 110 stopni takze mogłoby byc to albo uszczelniacze wału bądz konwertera
_________________

 
 
marcin1122333 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: marcin
Jeżdzę: d2
Wiek: 48
Dołączył: 17 Lip 2013
Posty: 67
Skąd: radomsko
Wysłany: 2013-08-11, 18:57   

wydaje mi się ze przy uzupełnionym plynie chłodniczym przy 110 stopniach nie powinno nic się stać z uszczelka pod glowica no chyba ze taka tem utrzymywana była duzej
 
 
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2013-08-11, 21:16   

Ara$ napisał/a:
pod pokrywa mi sie delikatnie poci - będe robił na dniach

Myślę ze od tego powinieneś zacząć. Ja miałem podobnie i zrzucałem skrzynię. Po zrzuceniu okazało się że zimer trzyma, a leci właśnie z pod delki zaworów. Też mi się wydawało ze delikatnie się poci tylko. Dobrze było widać jak skrzynię się ściągnęło :-P
Po za tym stara zasada, uszczelniamy od góry, bo w dół spływa. Skrzynie jak trzeba będzie to zrzucisz.
 
 
Ara$ 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 444
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-08-12, 20:13   

Gabriel napisał/a:
Po zrzuceniu okazało się że zimer trzyma, a leci właśnie z pod delki zaworów.
mam nadzieje że u mnie tez to jest przyczyną
_________________

 
 
Gunner 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 358
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2015-11-06, 14:21   

Witam

Odgrzeję temat bo mam podobny problem. Leci mi olej i to leci go dużo... dobrze, że zauważyłem. Leci na łączenie skrzyni z silnikiem no i skapuje dokładnie na środek tej plastikowej osłony silnika. Czy to na pewno uszczelniacz wału ? Czy może zaślepka wałka od strony pasażera ? Bo drugą niedawno wymieniałem więc ją wykluczam. Spod dekli też nie leci bo wymienione uszczelki.
Jestem umówiony z tym już na poniedziałek bo nieciekawie to wygląda ale chciałem się zorientować wcześniej czy ktoś miał podobny problem?
Na pewno to olej silnikowy bo sporo ubyło nawet na bagnecie <blee>
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2016-01-01, 18:44   

Czy można kupić uszczelniacz wału osobno, nie wraz z obudową? Mowa o tym w 1 poście (pomiędzy silnikiem a skrzynią). ?
_________________
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2016-01-01, 18:47   

Tak - oczywiście :)
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2016-01-01, 18:48   

Nie mowa o CORTECO CO20033872 - 85x105x12 ?
_________________
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2016-01-01, 18:51   

Tak , miedzy innymi Corteco robi takie uszczelniacze . Polecam każdemu zmienić ten uszczelniacz w przy zrzucaniu skrzyni biegów - nie kosztuje dużo a uchroni w poźniejszym czasie przed demontażem skrzyni
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2016-01-01, 18:55   

Sku***el w katalogu jest razem z kołnierzem. Sama uszczelka spoko cena ale kpl tragedia. Jako osobno ten simmering nie występuje w etce.. Z D3 ma podobne wymiary, jest jedynie cieńszy bo ma 8-8,8mm a potrzeba 12mm.
_________________
Ostatnio zmieniony przez krzychu22.p1i 2016-01-01, 19:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2016-01-01, 18:57   

w ASO cena ponad 1tys zł z obudową oczywiście - której nie ma potrzeby zmieniać oczywiscie :)
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2016-01-01, 19:02   

Dobrze, że nie ma tam patentu z nysy :D <fujarka>
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.