Autor |
Wiadomość |
SamackA8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Audi A8 D2 , Audi A6 C6
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Kwi 2011 Posty: 383 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-04-01, 14:58 [D2 01 3.3TDI
] Skrzynia biegów - powoli się odzywa
|
|
|
Witam. Ostatnio powoli zaczęła odzywać mi się skrzynia biegów, wiadomo przebieg 291 tyś i jeszcze nie było remontu skrzyni. Otóż opiszę objawy:
1. Tym się za bardzo nie przejmowałem, ale wolę napisać, przy wrzuceniu na R, jak zaczynam cofać to niekiedy tak sobie szarpnie
2. Na niskich obrotach, po zmianie biegu (np. przy wyjeździe ze skrzyżowania) niekiedy samochód ma takie wibracje, gdy dodam więcej gazu i obroty podskoczą to wibracje mijają
3. W temacie wibracji, to niekiedy przy zmianie biegu, gdy są już jakieś wysokie obroty, to tak samo przy zmianie wyczuwalne są wibracje
4. Niekiedy przy zrzucaniu z biegu na mniejszy np. przy hamowaniu, jest odczuwalny taki nie wiem jak to napisać, może taki poślizg
5. No i wydaje mi się, że przeciąga biegi
Pomóżcie, czy mam się szykować na coś porządnego, czy może czytałem coś o konwerterze czy co? Pozdrawiam |
_________________ I love my A8, A6 and S3
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7 |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-01, 17:55
|
|
|
Sprawdzić i podmienić olej statycznie. Może utopisz kilka stówek a może zauwazysz poprawe to kolejne wymiany w niedużych odstepach. Konwerter może szwankowac i mechatronika jesli syf zamiast oleju. |
|
|
|
|
|
|
|
SamackA8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Audi A8 D2 , Audi A6 C6
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Kwi 2011 Posty: 383 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-04-01, 18:16
|
|
|
Właśnie też myślałem o wymianie oleju, wymianiałem olej + filtr dokładnie 25.05.2011 przy przebiegu 242 tyś, teraz mam najechane 291 tyś. Olej Febi 14738, filtr Febi PA60-GF30% jakoś tak. Czy to już czas na wymianę? |
_________________ I love my A8, A6 and S3
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7 |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-04-01, 18:49
|
|
|
Te objawy to konwerter bardziej.Ale ja bym najpierw olej wymienił, co 60tys powinno się wymieniać, jak po remoncie to co 30tys. Tu masz gotowy zestaw do wymiany:
http://www.midparts.com.p...JU-AUDI-A8/2299 |
|
|
|
|
SamackA8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Audi A8 D2 , Audi A6 C6
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Kwi 2011 Posty: 383 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-04-01, 19:01
|
|
|
Ok dzięki panowie. Robił ktoś konwerter w tej skrzyni 5hp24? Znacie przybliżone koszta? Wymienię na razie olej, a nóż się poprawi Chociaż w sumie nawet nie zrobiłem jeszcze 60 tyś od poprzedniej wymiany bo niecałe 50 tyś, ale spróbuję. Aha i takie pytanko, jeżeli wymienię olej i się nie poprawi to później przy robieniu konwertera znowu muszè wymieniać olej? |
_________________ I love my A8, A6 and S3
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7 |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-04-01, 19:08
|
|
|
SamackA8 napisał/a: | Aha i takie pytanko, jeżeli wymienię olej i się nie poprawi to później przy robieniu konwertera znowu muszè wymieniać olej? |
Zdecydowanie tak, a co do regeneracji:
http://www.midparts.pl/conwe.php |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-01, 19:58
|
|
|
SamackA8, Olej juz czas na kolejna wymiane. Maxymalna moja norma na podmianki to 40tyś a ty robiłes to tylko raz.
Z regeneracją konwertera nie ma tragedii,oczywiście po tym co sie nasluchałem nie tylko tu na forum nie polecam wspomnianej już firmy |
|
|
|
|
|
|
|
SamackA8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Audi A8 D2 , Audi A6 C6
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Kwi 2011 Posty: 383 Skąd: Śląsk
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-01, 20:20
|
|
|
Jesli nie chcesz tracić w ciemno kasy jedż z autem do rozsądnego serwisu ASB i zrób sobie nie tyle remont co renowacje skrzynki. Wyciągną,otworza wyczyszczą,sprawdzą wymienią co trzeba jak tarczki,olej itd. |
|
|
|
|
|
|
|
SamackA8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Audi A8 D2 , Audi A6 C6
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Kwi 2011 Posty: 383 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-04-01, 20:33
|
|
|
Nie wiem, czy jest jakiś porządny serwis ASB na Śląsku ;D A po drugie to na razie lipnie z $ bo zrobiłem A6 I troszkę się wykosztowałem. Nic najwyżej schowię Ósemkę do garażu, żeby nie stało się nic więcej i będę jeździł A6. A jeszcze jest sprawa kodowania otóż oryginalnie mam kodowanie 00001, zrobiłem 00021 i przyjął, później 01011, też przyjął, tylko nie wiem które będzie dobre. Robiłem według tego poradnika tylko dziwi mnie to, że przyjął np. 00021 jak podobno przed ostatnia cyfra to jest DSP i może tam być tylko 1 lub 2
Non-DBW (Drive-by-Wire) Cars:
00000 = Standard (DSP active)
00010 = Standard (DSP inactive)
DBW (Drive-by-Wire) Cars:
0?xxx: Tiptronic Installation
0 = Tiptronic Buttons/Paddles not installed
1 = Tiptronic Buttons (shifter +/- switch) and/or Paddles installed
0x?xx: Tiptronic Strategy
0 = Old Strategy (Shifts to first Gear when braked to Standstill)
1 = New Strategy (Automatic Up/Down Shift before RPM Limit & Down Shift at Kick-Down)
0xx?x: Dynamic Shift Program (DSP)
0 = DSP active
1 = DSP inactive
0xxx?: Region/Powertrain
1 = All-Wheel-Drive (Rest of World)
2 = All-Wheel-Drive (North American Region)
3 = Front-Wheel-Drive (Rest of World)
4 = Front-Wheel-Drive (North American Region) |
_________________ I love my A8, A6 and S3
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7 |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-01, 20:40
|
|
|
Ponoc jest taki serwis w Krakowie,8stanowisk lecz jeszcze nie sa chyba dobrze znani. Oszukiwac nie oszukuja bo kumpel tam CTV wysyłał. Jesli trzeba zdobęde namiary ale opini nie znam żadnych jeszcze. Możesz poszperac po necie. |
|
|
|
|
|
|
|
SamackA8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Audi A8 D2 , Audi A6 C6
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Kwi 2011 Posty: 383 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-04-01, 20:48
|
|
|
Kraków troszkę jest, ale dałoby radę. Musiałbym wiedzieć ile w najgorszym wypadku, przy moich objawach musiałbym liczyć za remont, żeby przygotować jakąś sumę, bo tak to na razie lipa |
_________________ I love my A8, A6 and S3
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7 |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-01, 20:49
|
|
|
Przygotuj 8tyś to starczy na kapitalke nawet |
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
|