Autor |
Wiadomość |
PEPOL D2
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 5.0
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Mercedes Benz 500 Sec
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Gru 2009 Posty: 276 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 2010-01-31, 11:27 [D2 ALL
] Tryb awaryjny przy prawidłowo działającej skrzyn
|
|
|
Witam.Mam pytanko.Postanowiłem dziś wymienić bezpieczniki na nowe i przekręcając stacyjkę wyświetliły się mi wszystkie P R N D 1 2 3 Na czerwono (tryb awaryjny). Bezpieczniki wymieniłem zgodnie z instrukcją( wydaję się mi że one nie mają nic do tego że fis pokazał awarię) Skrzynia chodzi dobrze bez ślizgów itp.Co może być powodem tego zjawiska? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
tomekzabrze
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 340
Pomógł: 6 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 306 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2010-01-31, 11:42
|
|
|
trzeba podlaczyc [pod vaga vo vez tego ciezko powiedziec mogla przeciez sie poporstu sypnac skrzynia..... |
|
|
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-01-31, 11:44
|
|
|
musiales moze cos popieprzyc skoro bylo dobrze. Sprobuj zresetowac maszyne i podepnij sie potem aby pokasowac bledy czujnikow i spadku napiecia. Gdyby problem nie ustapil to wpinaj sie pokoleji w silnik i skrzynie i szukaj. Skrzynia moze wejsc w tryb awaryjny z roznych powodow i wcale nie musi to byc spowodowane jej usterka a np bledem z silnika, spadku napiecia sterownika itd itp |
|
|
|
|
PEPOL D2
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 5.0
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Mercedes Benz 500 Sec
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Gru 2009 Posty: 276 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 2010-01-31, 11:55
|
|
|
Przełączając na postoju bieg D, auto chce jechać -nic nie stoi ani się śliska.Tak samo z Biegiem R. :-| Dzięki troszkę się uspokoiłem
I jeszcze jedno. Czy te zjawisko(tryb awaryjny przy normalnie działającej skrzyni) ma jakiś ujemny wpływ na pracę auta? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
SJake
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: Aluminium
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 192 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2010-01-31, 20:19
|
|
|
Tak, gdy załącza się tryb awaryjny skrzyni, auto jedzie do przodu tylko na 3-cim biegu. |
_________________ A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL
POLISHANGEL
|
|
|
|
|
PEPOL D2
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 5.0
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Mercedes Benz 500 Sec
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Gru 2009 Posty: 276 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 2010-01-31, 20:26
|
|
|
SJake napisał/a: | Tak, gdy załącza się tryb awaryjny skrzyni, auto jedzie do przodu tylko na 3-cim biegu. |
Jeśli dobrze zrozumiałem Jacek. W moim przypadku od razu rusza na D.Czyli raczej jest ok? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
SJake
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: Aluminium
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 192 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2010-01-31, 20:56
|
|
|
Jesli nie pala Ci sie kontrolki PRND123 na czerwono - to nie masz trybu awaryjnego.
Jesli się palą i wrzucasz D to samochód, jesli skrzynia w ogole może - to rusza i jedzie i tak tylko na 3-im biegu.
Nie powinno się jezdzić na trybie awaryjnym, bo mozna narobić sobie tylko więcej kosztów.
Podłączałeś VAG? |
_________________ A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL
POLISHANGEL
|
|
|
|
|
PEPOL D2
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 5.0
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Mercedes Benz 500 Sec
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Gru 2009 Posty: 276 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 2010-01-31, 21:02
|
|
|
SJake napisał/a: | Jesli nie pala Ci sie kontrolki PRND123 na czerwono - to nie masz trybu awaryjnego.
Jesli się palą i wrzucasz D to samochód, jesli skrzynia w ogole może - to rusza i jedzie i tak tylko na 3-im biegu.
Nie powinno się jezdzić na trybie awaryjnym, bo mozna narobić sobie tylko więcej kosztów.
Podłączałeś VAG? |
Jadę we wtorek. :-| I od razu wezmę psa do weterynarza bo ma biegunkę.
Cholera zmartwiłeś mnie.Skrzynie w audi a8 to jednak niewypał |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
SJake
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: Aluminium
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 192 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2010-02-01, 01:01
|
|
|
Daj jej węgiel w kapsułkach i zapewnij dostęp do swiezej wody.
Kanapę obłuż grubą folią malarską, co by Ci nie nasrała na skóry, bo nie doczyścisz...
ale do wtorku powinno już jej przejsc.
Skrzynie - jak to skrzynie - jak ktoś nie dba, nie dbał - to predzej czy pózniej musi paść. W A8 sa skrzynie typowo ciśnieniowo - olejowe - trzeba o tym pamietać i dbac o czystość.
Nie martw się... moze być jakaś pierdoła.
Kiedy wymieniałeś olej i filtr? |
_________________ A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL
POLISHANGEL
|
|
|
|
|
PEPOL D2
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 5.0
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Mercedes Benz 500 Sec
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Gru 2009 Posty: 276 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 2010-02-01, 10:57
|
|
|
Olej czysty, jednak nie wymieniałem ani nic nie dolewałem.Dużo osób jest zdania że jeśli skrzynia pracuje dobrze lepiej nic nie wymieniać a tym bardziej dolewać.Niestety nie mam swojego kabla do vaga i muszę czekać w kolejce do jutra. Czy jeśli jest to wina oleju, może ona przejść w tryb awaryjny? :oops:
Nie wciskam jej w obroty,jeżdze raczej spokojnie. Od 5 lat mam tylko automaty i nigdy nie miałem problemów ze skrzynią |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-02-01, 17:22
|
|
|
sa dwie opcje:
albo skrzynia chodzi w trybie awaryjnym i wtedy wszystko swieci na czerwono caly czas, auto jedzie nie zmienia biegow, ciezko rusza z miejsca (wtedy jest tryb awaryjny) lub wszystkie biegi swieca na czerwona a skrzynia pracuje normalnie czyli rusza ostro i zmienia biegi to problem moze byc w elektronice czyli cos gdzies sie odlaczylo czy zasniedzialo stad bledne wskazania na liczniku. Musisz sie okreslic czy ona faktycznie jest w trybie awaryjnym czy tez nie. Czy resetowales wszystko? |
|
|
|
|
PEPOL D2
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 5.0
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Mercedes Benz 500 Sec
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Gru 2009 Posty: 276 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 2010-02-01, 19:32
|
|
|
Przed chwilką wróciłem z diagnostyki auta.Skrzynia jest ok.Ale wyskoczył mi błąd 00526.Jeśli dobrze rozumiem chodzi o czujnik świateł stop.Wszystko na fisie świeci ok ale pokazał się komunikat .....
Poza tym pokazało mi.
Podst.2Sonda 1
Podst.1+2 Sonda 1 ,Obwód grzania Co o tym myślicie?
SJake co o tym sądzisz :?: :-) |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
tomekzabrze
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 340
Pomógł: 6 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 306 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2010-02-01, 19:38
|
|
|
to w ktorym momencie zaplaa ci sie wszystko na czerwowo i co sie dzieje ? |
|
|
|
|
PEPOL D2
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 5.0
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Mercedes Benz 500 Sec
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Gru 2009 Posty: 276 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 2010-02-01, 19:49
|
|
|
Po skasowaniu błędów nic się nie pojawia.Wszystko na fisie wskazuje ok, wyskakuje to co napisałem wyżej. Skrzynia nie wchodzi w tryb awaryjny (WIEDZIEŁEMM) Natomiast powiedziano mi w warsztacie że może być coś z czujnikiem świateł stopu.I to może mieć wpływ na to że zapaliły się mi wszystkie PRND123 na czerwono a skrzynia w ogóle nie weszła w tryb awaryjny.Powiedziano mi również że nie można wymieniać oleju w skrzyni (Takie samo jest stanowisko Audi De w tej sprawie) ,lepiej jest dolać niż wymieniać. :-o
Czekam na wiadomość od Was.Co o tym zjawisku sądzicie?....... |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-02-01, 19:55
|
|
|
jesli czujnik jest sprawny to daje sie skasowac a jesli nie da sie go skasowac t jest do wymiany badz przeczyszczenia. A tak w nawiasie,test robi sie na wcisnietym hamulcu i jak wywali ten czujnik przy wcisnietym hamulcu to do wymiany. Zjawisko normalne, mnie w tych autach juz nic nie zdziwi. Przyczyna tego moglo byc cos w elektronice jak pisalem wyzej. Pojezdzisz troche i wepnij sie znowu. |
|
|
|
|
|