Autor |
Wiadomość |
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2017-01-20, 13:36 [D2 94 4.2PB
] Demontaż skrzyni biegów
|
|
|
Witam.
Z racji padnięcia koła zamachowego muszę wyrwać skrzynię.
Może któryś z kolegów ma jakiś opis lub manual do demontażu
Z góry dzięki. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-01-20, 14:17
|
|
|
hej tu masz opis jak wyrwac drania (fakt faktem po niemiecku ale z rysunkow mozesz wnioskowac co i jak)
MANUAL |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2017-01-20, 16:14
|
|
|
Dzięki Marcin. Czas zacząć zabawę. Widzę, że lekko i łatwo nie będzie. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-01-20, 17:26
|
|
|
Jak byś potrzebował cos jeszcze to pisz smialo |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2017-01-20, 18:06
|
|
|
Jest jeszcze kilka pytań.
Jaki klucz jest do odkręcenia przegubów wewnętrznych?
I jakich niespodzianek spodziewać się od góry skrzyni? Czy jest tam coś do opięcia lub odkręcenia.
No i czy przewody chłodzące skrzynię odkręcać przy skrzyni czy przy chłodnicy? Jak będzie prościej i łatwiej.
Dodam tylko, że wszystko robię z kanału nie z podnośnika więc niektóre rzeczy mam utrudnione. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
Inter32
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Cze 2010 Posty: 233 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 2017-01-20, 18:50
|
|
|
Pewno spline (XZN) M8 lub M10 |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2017-01-20, 18:56
|
|
|
u mnie była taka drobna gwiazdka M8 |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2017-01-20, 18:59
|
|
|
Oki rozumiem. Bo na razie nie mam dojścia aby sprawdzić.
Dzięki |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-01-20, 22:44
|
|
|
2 górne śruby łączące skrzynię z silnikiem odkręcałem od góry, spod maski. Z dołu ich praktycznie nie widać. Do śruby rozrusznika trzeba 2 przedłużki i najlepiej jeszcze przegub - u mnie wyszła z całym gwintem z rozrusznika, bitą godzinę się z nią męczyłem.
Przewody chłodnicy oleju - jak odkręcisz przy skrzyni nie spuszczając z niej wcześniej oleju, to przygotuj sobie jakiś korek/kapsel do zatknięcia jednego króćca, jest centralnie na dole skrzyni i trochę oleju może przez niego uciec.
Instrukcja zaleca całkowite odkręcenie wózka pod silnikiem, ale ja tego nie robiłem. Odkręciłem tylko tylne śruby, silnik oczywiście podwieszony.
Sama skrzynia jest dość ciężka, koło 140kg, więc potrzebny jakiś podnośnik żeby ją opuścić i później włożyć.
Wydech trzeba odkręcić przy samych kolektorach.
Raczej prościej i szybciej skrzynię razem z silnikiem wyjąc od przodu auta niż szarpać się z samą skrzynią z kanału. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2017-01-21, 08:40
|
|
|
gtfan napisał/a: | Do śruby rozrusznika trzeba 2 przedłużki i najlepiej jeszcze przegub - u mnie wyszła z całym gwintem z rozrusznika, bitą godzinę się z nią męczyłem. |
Rozrusznik Już dwa razy zamieniałem więc wiem jakie to przyjemne. myślałem że on jest winowajcą ale jednak nie. Prawdopodobnie wieniec na kole zamachowym się wys..ał. Kilka razy po wymianie odpalił, a potem go na amen zblokowało z kołem.
gtfan napisał/a: | Raczej prościej i szybciej skrzynię razem z silnikiem wyjąc od przodu auta niż szarpać się z samą skrzynią z kanału. |
Wiem, ale za dużo elektroniki i trzeba mieć sporo miejsca. Ja u siebie w garażu mam z metr luzu. A z niego mam ciężko krówkę wyciągnąć, więc muszę w nim to ogarnąć.
Dzięki za rady. Będę walczył.
[ Dodano: 2017-01-27, 19:50 ]
Mam pytano.
Z boku skrzyni wychodzi wężyk gumowy do czego on idzie?
I w kołnierzu skrzyni znalazłem oring. Pasuje na pierwszy wałek do czego on mógł być? |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2017-01-27, 20:12
|
|
|
daj zdjęcie
[ Dodano: 2017-01-27, 20:14 ]
może on być od rurki olejowej co do skrzyni przychodzi |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-01-27, 20:26
|
|
|
Wężyk gumowy to odpowietrzenie skrzyni. Zaczepiony winien być za wiązkę/rury wodne za silnikiem. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2017-01-28, 12:46
|
|
|
gtfan napisał/a: | Wężyk gumowy to odpowietrzenie skrzyni. Zaczepiony winien być za wiązkę/rury wodne za silnikiem. |
Chyba masz rację.
A teraz coś elektroniki. Jaką oporność powinien mieć czujnik obrotów wału. Bo mój to biały kruk. Nie do zdobycia. Jeszcze prostokątna kostka.
Chyba że któryś z kolegów ma na zbyciu. Może być ten z owalną ale wtedy potrzebuję i gniazdo i wtyczkę. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2017-01-30, 22:53
|
|
|
No i drań na miejscu. Powoli dokręcanie wszystkich śrubeczek łapek i osłon. Jutro może dam radę wszystko poskładać i próba generalna. Trzymajcie kciuki. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|