Autor |
Wiadomość |
Oring
Użytkownik
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 7 Skąd: Ślask
|
Wysłany: 2010-03-08, 07:49 [D2 ALL
] Tył twardy jak skała
|
|
|
Witam.
Od miesiąca jestem właścicielem A8 i niewiele wiem o tym aucie dlatego będę tu chyba częstym gościem.
Dziś mam problem z tyłem samochodu; jest twardy jak skała. Moja żona, która jest w ciąży nie może nim jeździć.
O ile przód samochodu po naciśnięciu poddaje się, a potem wolno wraca o tyle tył nie ustępuje na więcej niż centymetr. Mam butlę LPG w kole, samochód nisko siedzi.
Proszę o radę; czy sprężyny, amortyzatory czy inne są przyczyny twardego zawieszenia.
Samochód jest (z tego co mówił były właściciel) usportowiony. |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2010-03-08, 08:04
|
|
|
Stawiam na sprężyny , spróbuj zobaczyć czy są czarne( czarne mogą być od s8 ale wtedy poznasz po oznaczeniu : http://www.a8team.pl/topics15/91.htm ) czy mają inny kolor. |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
Pers
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Wiek: 43 Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 177 Skąd: Poznań/Suchy Las
|
Wysłany: 2010-03-08, 10:02
|
|
|
Kolego wątpie aby był bardziej usportowiony ( chociaż to jest możłiwe) niż S8
Ja mam twardo ale nie aż tak!!!
Jeżeli jest AŻ tak twardo jak ty mówisz to nic innego tylko AMORTYZATORY poprostu były już zajechane a w mrożne dni potrafią ZAMARZNĄĆ i zblokować sie na stałe
W A8 nie jest drudno wymontowć tylny AMOR!! wyjąć i sprawdzić albo podjechać na stacjie diagnostyczną może same amorki sprawdzą za DZIĘKUJE |
_________________ Miłość od pierwszego kontaktu :-) |
|
|
|
|
Oring
Użytkownik
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 7 Skąd: Ślask
|
Wysłany: 2010-03-08, 10:52
|
|
|
pioter napisał/a: | Stawiam na sprężyny , spróbuj zobaczyć czy są czarne( czarne mogą być od s8 ale wtedy poznasz po oznaczeniu : http://www.a8team.pl/topics15/91.htm ) czy mają inny kolor. |
Są CZARNE.
Czy to znaczy, że są od S8? |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2010-03-08, 11:36
|
|
|
Czarne są zwykłe i od s8 . Dopiero po oznaczeniach można rozpoznać. A Pers ma rację - amortyzatory mogły zamarznąć i też będzie bardzo sztywno . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
Oring
Użytkownik
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 7 Skąd: Ślask
|
Wysłany: 2010-03-08, 12:44
|
|
|
Dzięki bardzo za poświęcony mi czas. We środę jadę do serwisu w sprawie darmowej akcji to przy okazji zbadam to cacko . Podzielę się oczywiście wynikami. |
Ostatnio zmieniony przez Oring 2010-03-13, 11:07, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-03-08, 14:00
|
|
|
kolego podnies auto na lewarze i zobacz jakiego koloru masz sprezyny i amorki i czy ktos czegos nie powkrecal w sprezyny. Podejrzewam ze masz jakies amory i springi sportowe skoro niechce sie ugiac bo jesli amor jest fabryczny a sprezyna sportowa to auto sie ugnie ale bedzie niskie. Moze jakies gwinty ktos zapakowal jak do golfa III. Ludzie to maja pomysly. Nie trac kasy na serwisy i warsztaty tylko sam to obadaj albo porob zdjecia i zapakuj na forum to ci powiem co tam masz. Mozesz na pw |
|
|
|
|
SJake
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: Aluminium
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 192 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2010-03-08, 22:58
|
|
|
Patrz na kropki-paski (kolory) na sprezynach i kolor amortyzatorów. -jesli masz wszystko ORI.
Kto tam wie w jaki sposob poprzednik "usportowił" bryke. |
_________________ A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL
POLISHANGEL
|
|
|
|
|
|
|
|
Danio
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 21 Sty 2010 Posty: 195 Skąd: Długołęka/Wrocław
|
Wysłany: 2010-03-09, 22:56
|
|
|
A ja mam czerwone amorki i też mi siedzi nisko przód i tył, to są chyba od a8 ale w wersji S-line bo mam recaro, tip tronik w kierownicy i ogólnie wszędzie zachaczam. Jak sniegi dosypały to na bocznych drogach szorowałem całym podwoziem po sniegu (najgożej było jak ten snieg zamarzł w bryły lodu). Dodam że po założeniu LPG nie widzę różnicy (może przez tą twardosc sprężynków) |
_________________ Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami |
|
|
|
|
Oring
Użytkownik
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 7 Skąd: Ślask
|
Wysłany: 2010-03-10, 14:20
|
|
|
W serwisie powiedzieli, że samochód ma być twardy, ale rzeczywiście w moim sprężyny można by wymienić. Oczywiście zapytałem o cenę i usłyszałem, że są trzy rodzaje, jak dla mnie powinny być fioletowe. Sztuka kosztuje 525 zł., ale w Polsce jest tylko jedna w Poznaniu, drugą mogą ściągnąć. Zaliczka 30% wartości usługi. Wymiękłem...
Dowiedziałem się jeszcze że mam do wymiany kompletne zawieszenie przednie i przewody hamulcowe z tyłu.
Po co tam pojechałem?
Serwis odkrył w historii samochodu (której w zasadzie nie ma), że należy wykonać bezpłatną "akcję" mającą na celu poprawę działania dźwigni biegów. Teraz działa naprawdę fajnie:) |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-03-13, 09:03
|
|
|
Danio napisał/a: | A ja mam czerwone amorki i też mi siedzi nisko przód i tył, to są chyba od a8 ale w wersji S-line bo mam recaro, tip tronik w kierownicy i ogólnie wszędzie zachaczam. Jak sniegi dosypały to na bocznych drogach szorowałem całym podwoziem po sniegu (najgożej było jak ten snieg zamarzł w bryły lodu).(...) |
Nie ma czegoś takiego jak A8 w wersji S-line co oczywiście nie wyklucza posiadania w zwykłym A8 foteli Recaro, kierownicy sportowej od eSy (też mam w A8) czy też innego zawieszenia - wszystko to było na indywidualne zamówienie kupującego.
Czerwone amortyzatory mam w swoim S8 więc jak mniemam masz u siebie zawiechę sportową... i niestety (albo stety - jak kto woli) jest ona twardsza i niższa niż zwykła komfortowa - ja też jeżdżąc w zimę eSą nieraz szorowałem "brzuchem" po śniegu :-?
Oring napisał/a: | W serwisie powiedzieli, że samochód ma być twardy, ale rzeczywiście w moim sprężyny można by wymienić. Oczywiście zapytałem o cenę i usłyszałem, że są trzy rodzaje, jak dla mnie powinny być fioletowe. Sztuka kosztuje 525 zł., ale w Polsce jest tylko jedna w Poznaniu, drugą mogą ściągnąć. Zaliczka 30% wartości usługi. Wymiękłem... |
Jak na ASO to nie ma się co dziwić cenom - standard.
Oring napisał/a: | Dowiedziałem się jeszcze że mam do wymiany kompletne zawieszenie przednie i przewody hamulcowe z tyłu.
Po co tam pojechałem? |
Po to żeby się dowiedzieć :-P
A jakby nic Tobie nie powiedzieli i dowiedziałbyś się o tym od innego mechanika to psy byś wieszał na ASO że mieli samochód na podnośniku, przyglądali się zawieszeniu i nie nic zauważyli, tak :?:
Oring napisał/a: | Serwis odkrył w historii samochodu (której w zasadzie nie ma), że należy wykonać bezpłatną "akcję" mającą na celu poprawę działania dźwigni biegów. Teraz działa naprawdę fajnie:) |
Normalna sprawa... fabryka doszła do wniosku, że w twoim aucie (tak jak w wielu innych) może niepoprawnie działać lewarek zmiany biegów więc ogłosili akcję serwisową w celu usunięcia usterki.
Robią wszystko za darmoszkę więc umów się, pojedź i zrób.
Więcej nt. tej akcji serwisowej znajdziesz tutaj: http://www.a8team.pl/topics14/1297.htm |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Oring
Użytkownik
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 7 Skąd: Ślask
|
Wysłany: 2010-03-13, 10:58
|
|
|
Dzięki Foss za odpowiedź. Dla ścisłości wyjaśnię, że pojechałem do serwisu właśnie na tę darmową akcję związaną z lewarkiem. O zawieszeniu i reszcie dowiedzaiałem się niejako przy okazji. I jestem ASO wdzięczny za wszelkie info.
Rzecz jednak w tym, że przy przeglądzie technicznym w Stacji Kontroli Pojazdów, mechanik nie stwierdził konieczności wymiany całego zawieszenia, a tylko górnego wahacza po lewej stronie i drążka ukł. kierowniczego. Resztę uznał za sprawne i bez problemu wklepał do dowodu pieczątkę. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-03-13, 11:29
|
|
|
Oring napisał/a: | Dzięki Foss za odpowiedź. Dla ścisłości wyjaśnię, że pojechałem do serwisu właśnie na tę darmową akcję związaną z lewarkiem. O zawieszeniu i reszcie dowiedzaiałem się niejako przy okazji. I jestem ASO wdzięczny za wszelkie info.
Rzecz jednak w tym, że przy przeglądzie technicznym w Stacji Kontroli Pojazdów, mechanik nie stwierdził konieczności wymiany całego zawieszenia, a tylko górnego wahacza po lewej stronie i drążka ukł. kierowniczego. Resztę uznał za sprawne i bez problemu wklepał do dowodu pieczątkę. |
Chciałbym bez komentarza ale...
właściwie to sytuacja wyszła taka jak u każdego innego mechanika (co wbrew pozorom wcale nie jest pozytywną oceną dla ASO)...
bo u większości mechaników widzących takie auto na swoim serwisie zapalają się dolary w oczach (pomimo tego, że wg. niektórych tutaj to już stare, niewarte zajawki paździerze) i pierwszą diagnozę zawsze palną taką samą: "uuuu Panie, całe przednie zawieszenie do remontu..."
no ale jeśli zgłębisz temat, wejdziesz z nim pod auto i poprosisz żeby ci to pokazał to nagle się okaże, że to tylko jeden wahacz
Inna sprawa to to czy warto rozpinać zawiechę i wymieniać tylko jeden wahacz a potem robić geometrię i ryzykować, że niedługo może się posypać inny wahacz i całą zabawę będziemy powtarzać jeszcze raz...
a może warto zrobić kompleksowo - wymieniasz komlet wahaczy, robisz geometrię i masz spokój na następne xx kkm :-P |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Oring
Użytkownik
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 7 Skąd: Ślask
|
Wysłany: 2010-03-13, 12:34
|
|
|
FOSS napisał/a: |
a może warto zrobić kompleksowo - wymieniasz komplet wahaczy, robisz geometrię i masz spokój na następne xx kkm :-P |
Tak właśnie zrobię. Koszt wahacza jest stosunkowo niewielki więc... spoko. |
|
|
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-03-13, 12:43
|
|
|
najlepszy fachowiec od sprawdzenia zawieszenia to gosc z lyzka do kół ktory wie gdzie wsadzic i poruszac.Trzepaki,szarpaki nie zawsze pokaza co jest do wymiany. A czy wymieniac komplet czy jeden zuzyty? Hmm, mysle ze to zalezy od zasobnosci portfela wlasciciela i musi sie zastanowic czy kupic jeden wahacz za 200 zl czy komplet za 1200 zl. Co do tylnego zawieszenia kolegi- ja bym kupil zwykle sprezyny od 4.2 i zalozyl a napewno sytuacja sie poprawi diametralnie i nie w serwisie a uzywki najzwyczajniej w swiecie. |
|
|
|
|
|