Autor |
Wiadomość |
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2019-03-20, 21:08 [D2 ALL
] wykręcenie urwanej śruby obudowy lampy
|
|
|
Parę dni temu zabrałem się za demontaż i czyszczenie lampy. Przed złożeniem chciałbym rozwiązać jeden problem. Po kupnie auta okazało się, że w obydwu lampach przednich są zapieczone i ukręcone dolne śruby mocujące z dołu tylną obudowę reflektora (np. 1305 219 053 L).
Proszę kolegów z forum o podpowiedzi jak bezpiecznie i najmniej inwazyjnie wykręcić pozostałości śrub z mosiężnych tulei - na foto poniżej oznaczone DS
|
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
caro86wlkp
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 1900
Skrzynia: manualna quattro
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 01 Paź 2012 Posty: 80 Skąd: Konin
|
Wysłany: 2019-03-20, 22:10
|
|
|
jak nie są mocno zapieczone to możesz użyć jakiegoś oleju penetrującego przez kilka dni a później atakować wykrętakiem ale szanse na to są małe. Jakbyś miał wiertarkę stołową i ustabilizował lampę to jest szansa rozwiercić je. Jak to nie pomoże to kiedyś poradziłem sobie w ten sposób że dużą lutownicą kolbową rozgrzałem śrubę aż plastik do okoła niej zaczął topić się, kombinerkami wyciągnąłem śrubę, nową włożyłem do paleniska żeby rozgrzała się do czerwoności i włożyłem ją w miejsce starej, co ciekawe wyszło mi to za pierwszym razem i wyglądało prawie jak oryginał |
|
|
|
|
|
|
|
Prezes-Artek
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 02 Kwi 2017 Posty: 154 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2019-03-21, 07:58
|
|
|
Olej penatrujacy i wykrętaki do zerwanych śrub może się uda. |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2019-03-21, 15:03
|
|
|
Szczerze wątpię że pójdzie, |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2019-03-21, 15:15
|
|
|
pb41ns napisał/a: | Szczerze wątpię że pójdzie, |
Popieram. Miałem taką samą sytuację w puszce od ECU i musiałem wstawić nowe gwinty, bo starych za nic się nie dało odzyskać. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2019-03-21, 18:47
|
|
|
Są takie jakby przejścia które można wkręcić zamiast tej starej tulejki
[ Dodano: 2019-03-21, 18:49 ]
O coś takiego |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
caro86wlkp
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 1900
Skrzynia: manualna quattro
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 01 Paź 2012 Posty: 80 Skąd: Konin
|
Wysłany: 2019-03-21, 19:03
|
|
|
przy penetracji olejem potrzebny jest czas. ostatnio miałem podobną robótkę i po dwóch tygodniach udało się bez dodatkowych komplikacji. wg mnie jest 20% szans że się uda |
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2019-03-21, 21:25
|
|
|
Podobny problem jest przy pokrywie kompa na podszybiu - tyle, że tam nie są ukręcone śruby metalowe, lecz 2 lub 3 śruby obracają się razem z tulejkami. Spróbuję to nawiercić i rozwiertakiem. Niestety przy niewielkiej średnicy śruby to raczej będzie trudno wykonalne tam są chyba M5 - testowałem to przy rozwiercaniu ukręconych śrub M6 osłony tarczy hamulcowej w zwrotnicy Audi 80: efektem złamane dwa wiertła, jeden gwintownik, udało się dopiero za trzecim podejściem, a i to nie przy pomocy wykrętaka. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2019-03-21, 22:33
|
|
|
Szkoda zachodu. Zdejmij pokrywę razem z tymi obracającymi się tulejkami. W ich miejsce wklej nowe, takie jak na zdjęciu wyżej (hasło do google: 'mufa meblowa'). Najszybciej, najprościej i bez szarpania się ze złomem. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2019-03-24, 01:46
|
|
|
Ponieważ nie dało rady odkręcić - tuleja została wybita razem z ukręconą śrubą.
Oryginalna tuleja ma wymiary: długość = 11 mm, średnica zewn. = 7 mm, gwint wewn. M5
Nie chciałem czekać na nową tuleję, zastąpiłem ją nakładką świecy zapłonowej (też z mosiądzu), o wymiarach: długość = 10 mm, średnica zewn. = 6,4 mm, gwint wewn. M4.
Od tyłu zabezpieczyłem przed obracaniem śrubą M4 i klejem.
Wreszcie pokrywa dolega prawidłowo. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
|