Autor |
Wiadomość |
bazzzyl
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2 FL '99 4x4 193KM AQD
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Sty 2014 Posty: 328 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-06-02, 18:32 [D2 ALL
] Wymiana filtra powietrza
|
|
|
Cześć, zakupiłem filtr i chcę go wymienić zgodnie ze sztuką.
Czy wystarczy odczepić tą rurę oznaczoną na zdjęciu,
a następnie odkręcić górną osłonę filtra, czy też trzeba wyjmować całą osłonę spod maski?
Pytam, bo nie chcę nic połamać. |
|
|
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-06-02, 19:52
|
|
|
Wystarczy zrobić to wszystko co sam napisałeś, nie masz za bardzo co tam połamać. |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-06-02, 20:49
|
|
|
Bartek górna część obudowy filtra jest przykręcona na 4 śrubki + ( duży krzyżak dosłownie )
Pomaga zdemontowanie tej plastikowej obudowy za filtrem. Następnie po odkręceniu unosisz górną część obudowy filtra. Uważaj bo w niej jest przepływomierz. Nie szarp i nie unoś za bardzo do góry by nie utitrać przewodów
Robota spokojna i bezproblemowa. Poradzisz sobie bez problemu. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
|
|
|
Peter-s8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: piotr
Jeżdzę: S8
Pomógł: 4 razy Wiek: 50 Dołączył: 29 Maj 2010 Posty: 105 Skąd: mazowiecki
|
Wysłany: 2015-06-03, 22:31
|
|
|
Dosłownie jak mówi mój przedmówca zdjąć rurę od filtra i potem 4 śrubki na porządny śrubokręt krzżakowy i po całej operacji |
_________________ "Nigdy do niczego się nie przyznawaj, złapią cię pijanego w samochodzie, to mów, że nie piłeś, znajdą ci dolary w kieszeni, to mów, że to pożyczone spodnie, a jak cię złapią na kradzieży za rękę, to mów, że to nie twoja ręka. Nigdy się nie przyznawaj"
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-06-04, 07:18
|
|
|
Znalazłem takie rysunki jak bo były potrzebne
fgxhjsgjsjs.jpg
|
|
Plik ściągnięto 149 raz(y) 138,92 KB |
fgxhjsgjsjsaderywu456usrthsfgtajs.jpg
|
|
Plik ściągnięto 118 raz(y) 119,45 KB |
|
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Pedros615
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2015 Posty: 38 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2016-01-16, 21:55
|
|
|
Może pytanie niekoniecznie w 100% na temat ale chodzi o dolot powietrza i nie chciałem nowego tematu zakładać.
Mianowicie zastanawia mnie cieńsza rurka odchodząca od głównej rury powietrza za przepływomierzem w stronę silnika.
Widoczna ona jest na tej aukcji aledrogo http://allegro.pl/rura-do...5062186330.html Do czego ona służy skoro jest ślepa i nigdzie nie dochodzi, tylko miejsce zajmuje? |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-01-16, 22:01
|
|
|
Pedros615, link nie działa !
Już działa
krzychu22.p1i |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Arthur
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2011 Posty: 204 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2016-01-17, 09:12
|
|
|
służy do zwiększenia pojemności układu dolotowego i zjawisk falowych występujących w silniku |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-01-17, 13:11
|
|
|
Arthur napisał/a: | łuży do zwiększenia pojemności układu dolotowego i zjawisk falowych występujących w silniku | ...głównie służy jako tłumik |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Pedros615
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2015 Posty: 38 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2016-01-17, 13:35
|
|
|
Czyli jazda bez tego nie powinna jakoś negatywnie wpływać na prace silnika? |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-01-17, 13:41
|
|
|
Tłumik szmerów ssania-wywalenie tego w zasadzie jest niezauważalne szczególnie przy juz nie nowych silnikach. |
|
|
|
|
|
|
|
Pedros615
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2015 Posty: 38 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2016-01-17, 14:47
|
|
|
To dobrze bo nie chciałem chwilowo zakładać bo chcę obserwować wężyk podciśnienia i płynu chłodniczego a bez tego łatwiej Jak będę pewien że płyn się nie sączy i przewód podciśnieniowy nie spada/pęka to założę z powrotem na swoje miejsce. |
|
|
|
|
|