Autor |
Wiadomość |
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2015-05-25, 17:43
|
|
|
chłopaki wymianiełem magiel, i teraz pytanie bo mam servo i czasami działa mi kiera ciezko czasami leciutko? czy moze trzeba go bardziej odpowietrzyć? czy kupiłem moze trefną uzywke? |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-05-25, 19:50
|
|
|
a przy wymianie magla sprawdziłes w jakim stanie jest przewod co idzie do czujnika? Sprawdz jeszcze jak sie magiel bedzie zachowywać po wyjęciu przejaźnika servo (jest pod nogami pasażera z przodu). Jesli po wyjęciu przejaźnika nic nie będzie przerywać, bądź się zmianiać...raz tak, raz tak, to masz w najlepszym wypadku przekaźnik do wymiany... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2015-05-25, 20:17
|
|
|
a który to przekażnik |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-05-25, 20:21
|
|
|
pb41ns napisał/a: | a który to przekażnik |
a ten tam w oddali
i z bliska
|
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2015-05-25, 20:50
|
|
|
dzia <okioki> |
|
|
|
|
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2015-05-25, 21:07
|
|
|
a moze byc cos takiego przez nie ustawiona zbierznisc? bo dopiero jutro jade ustawic. |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-05-25, 21:22
|
|
|
Nie.
Za nie działający servortonik odpowiada albo przekaźnik, albo zaworek na maglu, a raczej kabelek który do niego idzie, bo lubi się poprzecierać. Niestety na zmontowanym maglu nie ma możliwości zdiagnozowania czy to kabel.
Jaki olej zalałeś? Polecam tylko olej z ASO. 1litr w zupelnosci starczy i kosztuje ok. 50zł.
Możesz zrobić płukanie i zobaczysz czy cos da. Zalej najpierw jakiś Febi, a potem wlej ten oryginał. Może akurat pomoże. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2015-05-25, 21:26
|
|
|
sytuacja wyglada tak ze w starym maglu kierownica chodzila leciutko i fajnie. a tej co kupilem przewod byl urwany i mechanik przelozyl mi zaworek z mojego magla. nigdy nie mialem problemu z tym mechanikiem i raczej wszystko zrobil dobrze.dodam ze kierownica ciezko chodzi tylko w prawo czasami. a moze trzeba jeszcze odpowietrzyc?
a moze pompa? w zimie przy niskich temp czesto zdarzlo sie jej wydawac straszne odglosy |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2016-01-05, 14:41
|
|
|
Dodam od siebie że przy uszkodzonym czujniku ABS kierownica może się ciężko momentami kręcić na postoju (dot aut z servotronikiem)
Miałem walnięty czujnik abs pokazywał czasami na postoju podczas kręcenia kierownicą prędkość kilkunastu km/h przez co servotronik zmniejszał siłę wspomagania. dało się to odczuć podczas kręcenia. Również towarzyszyło temu blokowanie kół przez EDS podczas ruszania |
_________________
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-01-05, 14:51
|
|
|
karol208, nie ukrywam ze pomógł mi Twój opis jak też sam magla wymieniałem
powiedz tylko w którym miejscu jest ten zawór odpowietrzanie skrzyni co urwałeś i czy jakieś tego następstwa odczułeś?
Mi się przy demontażu magiel zahaczył o tą blachę termiczną i nie mogłem wyciągnąć dziada ale jakoś poszło i myślę że nic nie pourywałem... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2016-01-05, 15:51
|
|
|
martin_rs4, Ja go urwałem ale dało się go założyć ponownie jest na jakiś zatrzask to taki grzybek
|
_________________
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-01-05, 15:58
|
|
|
hmm nic takiego mi nie wpadło w oko, więc albo tego nie ma albo po prostu nie zwróciłem uwagi
w kazdym razie następnym razem zobacze bo chyba kolejna wymiana magla mi sie szykuje, bo ten co założyłem zaczyna już sukać...Jesli to nie drążek to już mnie ręka boli na myśl io odkręceniu tej jeden śruby z tyłu |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2016-01-05, 16:48
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | hmm nic takiego mi nie wpadło w oko, więc albo tego nie ma albo po prostu nie zwróciłem uwagi
|
Ja mam skrzynie 4hp24 w domu zobaczę czy w 5 hp tez jest ten grzybek.
Mam magiel ze swojej starej ale z wyciekiem luzu tam nie było tylko wyciek delikatny do harmonijki lewej, no i zawór servotronika już znalazł nabywcę.
Sprawdziłem w 5hp24 brak jest w tym miejscu tego odpowietrznika dopiero taki grzybek jest w okolicach torsena na końcu skrzyni. |
_________________
|
|
|
|
|
Paweł777
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 17 Paź 2015 Posty: 53 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2016-01-06, 16:50
|
|
|
grzybek86 napisał/a: | sytuacja wyglada tak ze w starym maglu kierownica chodzila leciutko i fajnie. a tej co kupilem przewod byl urwany i mechanik przelozyl mi zaworek z mojego magla. nigdy nie mialem problemu z tym mechanikiem i raczej wszystko zrobil dobrze.dodam ze kierownica ciezko chodzi tylko w prawo czasami. a moze trzeba jeszcze odpowietrzyc?
a moze pompa? w zimie przy niskich temp czesto zdarzlo sie jej wydawac straszne odglosy |
Kolega miał podobną sytuację po wymianie magla i jak się okazało winą było to że magiel przed założeniem stał dłuższy czas w garażu postawiony na sztorc i olej ściekł i musiała skorodować delikatnie w środku i właśnie przy skręcaniu w jedną stronę jakby się przycierała |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2019-06-30, 08:04
|
|
|
Wczoraj wygrzebałem maglownicę i u mnie wyglądało to trochę inaczej niż w opisach. Śrubę na nasadkę spline 10 (jedyną po stronie pasażera) odkręciłem bez większych problemów od strony koła, a nie od góry zza przepustnicy. Po stronie kierowcy są faktycznie dwie śruby na imbus 8mm. Jedna z nich jest łatwo dostępna, ale druga jest bardziej schowana. W osłonie termicznej jest niby otwór na klucz, ale znajduje się dokładnie nad rurą wydechową i w żaden sposób nie podejdzie się tam kluczem. Udało mi się w końcu od strony koła małą grzechotką i odpowiednio dobraną nasadką z imbusem. Trudniej będzie przy zakładaniu, ale generalnie myślałem, że będzie gorzej.
Rozebrałem też skorodowany i podniszczony zaworek servotronika i generalnie rozumiem zasadę jego działania, ale coś jest chyba nie tak, bo ruch iglicy w zaworku jest tak mały (ułamek milimetra), że po podłączeniu napięcia zaworek w zasadzie się nie zamyka. Chyba że on działa jakoś inaczej - impulsowo/skokowo. |
|
|
|
|
|