Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Wymiana maglownicy  
Autor Wiadomość
grzybek86 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 38
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 598
Skąd: Tychy
Wysłany: 2015-05-25, 18:43   

chłopaki wymianiełem magiel, i teraz pytanie bo mam servo i czasami działa mi kiera ciezko czasami leciutko? czy moze trzeba go bardziej odpowietrzyć? czy kupiłem moze trefną uzywke?
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-05-25, 20:50   

a przy wymianie magla sprawdziłes w jakim stanie jest przewod co idzie do czujnika? Sprawdz jeszcze jak sie magiel bedzie zachowywać po wyjęciu przejaźnika servo (jest pod nogami pasażera z przodu). Jesli po wyjęciu przejaźnika nic nie będzie przerywać, bądź się zmianiać...raz tak, raz tak, to masz w najlepszym wypadku przekaźnik do wymiany...
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2015-05-25, 21:17   

a który to przekażnik
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-05-25, 21:21   

pb41ns napisał/a:
a który to przekażnik


a ten tam w oddali :)



i z bliska



_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2015-05-25, 21:50   

dzia <okioki>
 
 
grzybek86 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 38
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 598
Skąd: Tychy
Wysłany: 2015-05-25, 22:07   

a moze byc cos takiego przez nie ustawiona zbierznisc? bo dopiero jutro jade ustawic.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-05-25, 22:22   

Nie.

Za nie działający servortonik odpowiada albo przekaźnik, albo zaworek na maglu, a raczej kabelek który do niego idzie, bo lubi się poprzecierać. Niestety na zmontowanym maglu nie ma możliwości zdiagnozowania czy to kabel.

Jaki olej zalałeś? Polecam tylko olej z ASO. 1litr w zupelnosci starczy i kosztuje ok. 50zł.
Możesz zrobić płukanie i zobaczysz czy cos da. Zalej najpierw jakiś Febi, a potem wlej ten oryginał. Może akurat pomoże.
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
grzybek86 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 38
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 598
Skąd: Tychy
Wysłany: 2015-05-25, 22:26   

sytuacja wyglada tak ze w starym maglu kierownica chodzila leciutko i fajnie. a tej co kupilem przewod byl urwany i mechanik przelozyl mi zaworek z mojego magla. nigdy nie mialem problemu z tym mechanikiem i raczej wszystko zrobil dobrze.dodam ze kierownica ciezko chodzi tylko w prawo czasami. a moze trzeba jeszcze odpowietrzyc?
a moze pompa? w zimie przy niskich temp czesto zdarzlo sie jej wydawac straszne odglosy
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 40
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2016-01-05, 14:41   

Dodam od siebie że przy uszkodzonym czujniku ABS kierownica może się ciężko momentami kręcić na postoju (dot aut z servotronikiem)

Miałem walnięty czujnik abs pokazywał czasami na postoju podczas kręcenia kierownicą prędkość kilkunastu km/h przez co servotronik zmniejszał siłę wspomagania. dało się to odczuć podczas kręcenia. Również towarzyszyło temu blokowanie kół przez EDS podczas ruszania
_________________

 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-01-05, 14:51   

karol208, nie ukrywam ze pomógł mi Twój opis jak też sam magla wymieniałem <okok>

powiedz tylko w którym miejscu jest ten zawór odpowietrzanie skrzyni co urwałeś i czy jakieś tego następstwa odczułeś?
Mi się przy demontażu magiel zahaczył o tą blachę termiczną i nie mogłem wyciągnąć dziada <onie> ale jakoś poszło i myślę że nic nie pourywałem...
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 40
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2016-01-05, 15:51   

martin_rs4, Ja go urwałem ale dało się go założyć ponownie jest na jakiś zatrzask to taki grzybek

_________________

 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-01-05, 15:58   

hmm nic takiego mi nie wpadło w oko, więc albo tego nie ma albo po prostu nie zwróciłem uwagi <bezradny>

w kazdym razie następnym razem zobacze bo chyba kolejna wymiana magla mi sie szykuje, bo ten co założyłem zaczyna już sukać...Jesli to nie drążek to już mnie ręka boli na myśl io odkręceniu tej jeden śruby z tyłu <boisie>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 40
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2016-01-05, 16:48   

martin_rs4 napisał/a:
hmm nic takiego mi nie wpadło w oko, więc albo tego nie ma albo po prostu nie zwróciłem uwagi <bezradny>


Ja mam skrzynie 4hp24 w domu zobaczę czy w 5 hp tez jest ten grzybek.
Mam magiel ze swojej starej ale z wyciekiem luzu tam nie było tylko wyciek delikatny do harmonijki lewej, no i zawór servotronika już znalazł nabywcę.

Sprawdziłem w 5hp24 brak jest w tym miejscu tego odpowietrznika dopiero taki grzybek jest w okolicach torsena na końcu skrzyni.
_________________

 
 
Paweł777 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 17 Paź 2015
Posty: 53
Skąd: Radom
Wysłany: 2016-01-06, 16:50   

grzybek86 napisał/a:
sytuacja wyglada tak ze w starym maglu kierownica chodzila leciutko i fajnie. a tej co kupilem przewod byl urwany i mechanik przelozyl mi zaworek z mojego magla. nigdy nie mialem problemu z tym mechanikiem i raczej wszystko zrobil dobrze.dodam ze kierownica ciezko chodzi tylko w prawo czasami. a moze trzeba jeszcze odpowietrzyc?
a moze pompa? w zimie przy niskich temp czesto zdarzlo sie jej wydawac straszne odglosy



Kolega miał podobną sytuację po wymianie magla i jak się okazało winą było to że magiel przed założeniem stał dłuższy czas w garażu postawiony na sztorc i olej ściekł i musiała skorodować delikatnie w środku i właśnie przy skręcaniu w jedną stronę jakby się przycierała
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2019-06-30, 09:04   

Wczoraj wygrzebałem maglownicę i u mnie wyglądało to trochę inaczej niż w opisach. Śrubę na nasadkę spline 10 (jedyną po stronie pasażera) odkręciłem bez większych problemów od strony koła, a nie od góry zza przepustnicy. Po stronie kierowcy są faktycznie dwie śruby na imbus 8mm. Jedna z nich jest łatwo dostępna, ale druga jest bardziej schowana. W osłonie termicznej jest niby otwór na klucz, ale znajduje się dokładnie nad rurą wydechową i w żaden sposób nie podejdzie się tam kluczem. Udało mi się w końcu od strony koła małą grzechotką i odpowiednio dobraną nasadką z imbusem. Trudniej będzie przy zakładaniu, ale generalnie myślałem, że będzie gorzej.

Rozebrałem też skorodowany i podniszczony zaworek servotronika i generalnie rozumiem zasadę jego działania, ale coś jest chyba nie tak, bo ruch iglicy w zaworku jest tak mały (ułamek milimetra), że po podłączeniu napięcia zaworek w zasadzie się nie zamyka. Chyba że on działa jakoś inaczej - impulsowo/skokowo.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.